אא

השיבה לקלאבים: טורקיה חוזרת למרכז במת התיירות

על רקע השמועות בדבר הסכם פיוס רשמי בין ישראל לטורקיה, מייחלים סיטונאי הנסיעות בישראל לחזרה המונית של עשרות אלפי ישראלים לקלאבים ולאתרי הנופש. ומה יש לבכירי השטיח המעופף, קשרי תעופה, קווי חופשה, דיזנהאוז, אופיר טורס ואיזי טרוול לומר בנושא - רמז: האופטימיות בשמיים

||||| |||||

טורקיה חוזרת ובגדול. על רקע השמועות בדבר הסכם פיוס רשמי בין שתי המדינות שצפוי להיחתם בתקופה הקרובה, התעוררו היום (שלישי) סיטונאי התיירות המשווקים את טורקיה לתחייה ובתקווה כי המדינה שעד לפני מספר שנים הובילה בגאון את רשימת יעדי הנופש עבור הנוסע כחול-לבן, תשוב לקדמת הבמה הישראלית.

"זוהי בשורה חשובה המוסיפה רוח גבית ותנופה לשיפור המתמיד בכמות הנוסעים לטורקיה אותה אנו חווים בשנה האחרונה", התייחס יאיר אשר, סמנכ"ל השיווק של חברת "השטיח המעופף" לידיעת היום בקרב קברניטי הענף. "זה לא סוד שהישראלים מתגעגעים לטורקיה וכעת יהיה להם קל הרבה יותר לשוב אליה, זאת בהנחה שאכן ייחתם הסכם ומבלי להרגיש שהם פוגעים בכבוד המדינה".

"שנת 2014 הולכת השנה שבה טורקיה הולכת לחזור ובגדול למפת התיירות של הישראלים", הוסיף אילן שלו, מנהל שיתופי הפעולה המסחריים בחברת "קווי חופשה" לשאוב עידוד נוכח השמועות בדבר ההסכם. "על פי צפי הביקושים, צפויה טורקיה להיכנס ולהפוך לאחד משלושת היעדים המובילים והמבוקשים ביציאות ישראלים לחו"ל. האקלים הגיאופוליטי וההפשרה המתמשכת ביחסים בין המדינות, כמו גם תחושת הביטחון עימה חוזרים הישראלים מאנטליה, יוצרים ביקוש הולך וגובר ליעד".

שלו המשיך לשפור אור על השלכות ההחלטה הצפויה והבהיר כי לטענתו "ההסכם הקרוב עתיד לתת גושפנקא סופית גם לאלו שישבו על הגדר והתלבטו, לבחור ולעשות את חופשתם באנטליה, בדיוק כפי שקרה בקרב הוועדים הגדולים שהסירו לאחרונה את החרם על היעד והשיבו אותו למפת היעדים המבוקשים".

גם מנכ"ל קשרי תעופה, יורם מוטעי הביע שביעות רצון מהשמועות הצוברות תאוצה בעת האחרונה בנושא הטורקי. "הסכם הפיוס שעל פי פרסומים צפוי להיחתם הינו בשורה משמחת מהמון אספקטים, הן בראייה הלאומית והן בראייה התיירותית, הצרה היותר".

המנכ"ל המשיך להתייחס לסוגיה הטורקית תוך הבעת עמדה כי לטעמו ארדואן צפוי לעמוד בעתיד הקרוב מפני חזרת נהירת הישראלים למדינה. "מאחר ואין ספק שטורקיה נחשבת לאחת ממדינות הנופש האטרקטיביות ביותר בעולם עם אינספור אפשרויות, מלונות איכותיים ושירות מעולה, הרי שההערכה היא שחתימת ההסכם הפורמלי צפוי להעניק את החותמת הסופית לחזרת הישראלים ליעדי הנופש בטורקיה, צעד שממילא התרחש בחודשים האחרונים לנוכח הודעות וצעדים שנעשו בכיוון זה, גם מבלי שייחתם הסכם רשמי של ממש".


אנטליה. "הישראלים מתגעגעים לטורקיה"

הצפי ל-2014: כרבע מיליון ישראלים ינפשו בטורקיה

את הקו האופטימי באשר לחזרה המונית של הישראלים לטורקיה המשיך המשנה למנכ"ל אופיר טורס, יהודה זפרני, שסיפר מצידו על התחממות תיירותית שכבר מתהווה בין שתי המדינות. "המספרים מדברים בעד עצמם. ב-2013 מספר הנוסעים הישראלים שיצאו לטורקיה הכפיל את עצמו מ-90 אלף איש ל-180 אלף. אלו מספרים מרשימים מאוד שצפוים להמשיך ולגדול בקצב מסחרר גם ב-2014. לפי ההערכות קצב הגידול יעלה בשיעור של כ-30% נוספים ויסתכם באזור 250 אלף ישראלים בטורקיה".

עוד הוסיף זפרני לציין את מגמת הישראלים היוצאים לנפוש שמשפיעה באופן ישיר על הביקוש לטורקיה. "עם לא יקרה משהו מיוחד, נצפה השנה בשיא היסטורי מאז קום המדינה של לפחות חמישה מיליון ישראלים שיצאו לחו"ל. הנתונים הללו משפיעים כמובן גם על טורקיה, עימה היחסים ממשיכים להתחמם בהדרגה. הלקוח הישראלי מעוניין לחזור לקלאבים שהוא כל כך אוהב, בין אם באנטליה, בודרום או מרמריס".

"זאת רק שאלה של זמן עד שטורקיה תחזור לשמש כיעד מספר אחת עבור הנוסעים הישראלים", מוסיפה ורד שוורץ, מנהלת השיווק בחברת "דיזנהאוז". "ההסכם מאוד מעודד, לו רק בשל העובדה שיש בטורקיה משהו שהישראלים פשוט לא מוכנים לוותר עליו. עד כמה שניסו בתקופת המשבר למצוא אלטרנטיבות בדמות כרתים או רודוס ביוון, הרי ששום דבר לא באמת הצליח להוות תחליף לטורקיה אותה הישראלים אוהבים בזכות המחירים הזולים ושפע הפינוקים. לכן, ברגע שינתן בתקווה אור ירוק לקראת הסכם שכזה, התיירות הישראלית לטורקיה תפרח".

אולם מאידך יש גם את אלו שאינם ממהרים לצאת במחולות נוכח האפשרות לנירמול היחסים בין המדינות באופן פורמלי.

"זוהי לא הפעם הראשונה בה התקשורת או גורמים אחרים ממהרים לציין שייחתם הסכם שכזה", מצהיר מנכ"ל איזי טרוול, איזי מדאם, בעל ניסיון עשיר והיכרות קרובה למדי עם מגוון היעדים במדינה. "זה נכון שבתקופה האחרונה היו לא מעט ניסיונות להגיע לכדי הסכם, בחלקם אף הייתי נוכח, אבל עדיין לא צריך לבנות ארמונות. כמו כולם, גם אני מקווה שייחתם הסכם, אבל כמי שקרא את כל העיתונים בטורקיה היום, לא ראיתי או שמעתי חדשה מיוחדת בנושא".

לשאלת פשר המשמעות של חתימה מצד שתי המדינות על ההסכם, מבהיר מדאם כי "מדובר בצעד שיוביל ללא ספק להתעוררות רצינית בקרב הנוסעים הישראליים לקראת עונת הקיץ. סיטונאי התיירות מחכים לרגע שבו תחזור התנועה הגבוהה לטורקיה כפי שזו התאפיינה בעבר, אבל באותה נשימה צריך להודות שהמחירים בכפרי הנופש ובקלאבים כבר אינם כל כך זולים ומשתלמים כמו בעבר".


תוחזר עטרה ליושנה? "הלקוח הישראלי מעוניין לחזור לקלאבים שהוא כל כך אוהב"

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: