אא

חג שמח: עלייה ניכרת בכמות הזמנות הישראלים לפסח

למעלה ממיליון נוסעים בנתב"ג וביקושים גבוהים לחבילות נופש מעמידים את תקופת חג הפסח וחול המועד כתקופה ייעודית עבור התייר הישראלי. וגם, סיטונאי הנסיעות הבכירים בשוק הישראלי מצביעים על היעדים האטרקטיביים ביותר לחג. רמז: אנטליה חזק בצמרת, אירופה שומרת על כוחה

| |

חג שמח. כמדי שנה צפויה עונת הפסח להתבסס כאחת מנקודות השיא עבור התיירות לישראל וממנה. על פי הערכות רשות שדות התעופה כפי שמתפרסמות היום (ראשון) צפוים לחלוף בנתב"ג במהלך חודש אפריל וחג הפסח, למעלה מ-1.2 מיליון נוסעים ב-8000 תנועות מטוסים בינלאומיות. המשמעות: עלייה ניכרת של 25% בתנועת הנוסעים בהשוואה לחג הפסח אשתקד.

ברשות שדות התעופה יעמידו לרשות הנוסעים לכל אורך החג ותקופת חול המועד, צוותים מתוגברים להקלת העומס הצפוי. יום השיא בנמל צפוי להירשם ביום ראשון (13/4) בו צפויים לעבור על פי ההערכות למעלה מ-60 אלף נוסעים ב-400 טיסות. סך הכול התחזית לפסח ולחודש אפריל הקרוב, צופה כמות של למעלה ממיליון נוסעים שיחלפו בנתב"ג.

מנהל נתב"ג, שמואל זכאי, התייחס להערכות לקראת עונת הפסח הקרובה בשדה וציין כי "השנה הינה שנת העשור לטרמינל 3 בנתב"ג. מדובר בשנה של התחדשות ומחויבות כלפי ציבור הנוסעים בשירות, בביטחון ובמימוש הסכם השמים הפתוחים המהווה בשורה עבור הצרכן הישראלי המתחיל את החופשה בחו"ל כבר בשדה התעופה".

עוד הוסיף זכאי בנושא ואמר: "אנחנו נכנסים לעשור השני בשדה כשתנועת הנוסעים מצויה במגמת עלייה ובשעה בה נתב"ג נחשב לאחד מחמשת השדות המובילים בשיעור הגידול בתנועת הנוסעים באירופה. נערכנו לקראת פסח למתן שירות ברמה גבוהה לנוסעים. עומדים לרשותם חניונים מקורים, עמדות צ'ק אין אוטומטיות, בידוק מהיר לכבודת בטן המטוס ואפילו פינת יצירה לילדים. אני מאחל לציבור בישראל חג אביב שמח, טיסה נעימה ופסח כשר".

במקביל, כאשר חג הפסח מתקרב צעדי ענק, בחרנו ב-"פספורטניוז" לפנות אל כמה מבין סיטונאיות הנסיעות המובילות בשוק על מנת לענות על שאלת מיליון הדולר: לאן כדאי ומשתלם לטוס בחופשה הקרובה. התשובות, כפי שתיווכחו מיד מגוונות ומעניינות במיוחד.

מגה פמילי: נופשים באיטלקית

גולת הכותרת עבור סיטונאית הנסיעות הוותיקה מתבססת השנה על איטליה, אותה מגדיר סמנכ"ל השיווק בחברה, עופר כהן, כיעד מועדף על הקהל הישראלי. "זהו יעד נהדר מכל הבחינות, החל מאנשים ידידותיים, אוכל מצוין וזמין לכל המשפחה ומעל לכל מחירים נוחים, הן של החבילות הנמכרות בארץ והן בכל הקשור ליוקר המחיה של התייר הישראלי באיטליה".

בהמשך ישיר לכך, מתכוננים במגה להציע לקהל הנוסעים טיולים מאורגנים מותאמים למשפחות ברחבי המדינה, כאשר החידוש מבחינתם השנה כולל טיולי נופש וכן טיולי כוכב מדרום איטליה ועד צפונה ואף טיולים הכוללים המשך לשוויץ.

כמו כן מצהירים בחברה כי הדגש בפסח הקרוב יינתן לבירת מחוז קטאלוניה בספרד, הלוא היא ברצלונה. "עבור הנוסעים לברצלונה נציע טיול המשלב ביקור באיצטדיון של קבוצת הכדורגל המקומית ("קאמפ נואו"), ריקודי הפלמנקו, ביקור בחופים הזהובים של עיירות החוף לצד ביקור קצר בהרים המושלגים באנדורה השכנה", מציין כהן  את מגוון האטרקציות והפעילויות המתאפשרים בעיר. "נוסיף לכך מעט טאפאס וביקור ברכבות ההרים של פארק פורט אוונטורה ומקבלים חופשה משפחתית מושלמת לחג הפסח".

המלצה נוספת מציג כהן אודות "השילוש המשפחתי הקדוש" בדמות הולנד, בלגיה וצרפת המהווים יעד אטרקטיבי לטיולים משפחתיים. "מגוון אטרקציות כמו הדיסנילנד, האפטלינג, בתיבול פאריס הנצחית, ברוז' ובריסל יחד עם השוקולדים המפורסמים והביקור בהולנד עתירת הגבינות והכפכפים

הדיל החם כפי שמציעים בחברה מתנקז ל-9 לאפריל וכולל ארוחת ליל סדר במסגרת טיול לצפון איטליה במחיר מיוחד של 1290 דולר (נותרו מקומות אחרונים)!

 ברצלונה. בצמרת היעדים של "מגה פמילי"

הדקה ה-90: החמישייה הפותחת

החברה שהפכה בשנים האחרונות לשם נרדף עבור חופשות זולות ואטרקטיביות מתכוננת במרץ גם לקראת פסח ושמה דגש על רומא, ברצלונה, אנטליה, רודוס וכרתים כיעדים המובילים לעונה הקרובה.

באשר לרומא מדגישים גורמים בחברה כי היעד נחשב למועדף על הישראלים בכל ימות השנה בשל מזג האוויר המתון והנעים וכן בזכות המגוון האדריכלי והאמנותי, העושר התרבותי והדתי וכמובן היין והאוכל האיטלקי, אשר הופכים כל ביקור ברומא לחוויה מרתקת ושונה.

ומה לגבי ברצלונה? מומחי החברה ליעד הקטאלוני מזהים בה כאחת הערים היפות והאהובות ביותר באירופה. בעיר ישנן כמה אטרקציות מרכזיות שלא כדאי לכם להחמיץ ביניהן, שדרות הרמבלס התוססות, פארק גואל המרשים, כנסיית המשפחה (לה סגרדה פמיליה), הרובע הגותי, הר היהודים, מזרקות הקסם, נמל העיר, חוף הים ועוד. כמו כן, אלו שמוכנים להרחיק מעט ממרכז העיר, יוכלו לבקר בעיירת הקייט והנופש קוסטה ברווה או באזור הטבע הקסום של הרי מונסראט, המרוחקים כל אחד כשעה נסיעה מהעיר.

בדומה לסיטונאיות אחרות בשוק, גם בדקה ה-90 רושמים עלייה ניכרת בכמות ההזמנות לאנטליה, כאשר ההערכה הרווחת היא כי עם הפשרת היחסים מול השלטונות הטורקים, טורקיה תחזור ובגדול למפת התיירות הישראלית.

הדיל החם בחברה מתמקד במגוון היעדים. כך למשל חבילה לברצלונה (18-22/4), ארבעה לילות במלון שלושה כוכבים מבית הולידיי אין על בסיס לינה וארוחת בוקר תעלה לכם 489 אירו, טיול לרומא (13-18/4) ארבעה לילות במלון שלושה כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר יעלו -499 אירו.

מנכ"ל החברה, שחר תורג'מן ניצל את המאורע החגיגי וסיפר מבחינתו כי "בכל שנה, הציבור הישראלי אוהב לנצל את ימי החג לטובת נופש. אנו עדים לביקושים רבים אשר אף הולכים וגדלים ככל שאנו מתקרבים לחג עצמו, בעיקר ליעדי חופשות החוף ובירות אירופה. נערכנו מבחינת כוח אדם למצב זה על מנת לתת מענה מיטבי ללקוחותינו דרך האינטרנט, במוקד הטלפוני והן בסניף בנתב"ג. שיהיה לכולנו פסח שמח (!)".


רומא. הבחירה של "הדקה ה-90'

אשת טורס: המזמינים המקדימים יצאו נשכרים

חופשת הפסח אמנם במרחק של כשבועיים בלבד, אולם בקרב סיטונאית הנסיעות המוערכת מצהירים כי מי שרצו לבלות את החג בארה"ב או במזרח הרחוק, הזדרזו להזמין כבר לפני שבעה חודשים. המשמעות: נותרו ליעדים המדוברים מקומות אחרונים בלבד. כן מציינים בחברה כי בתקופה הקרובה המחירים צפויים להאמיר בשיעור של כ-20%, אך מנגד מסייגים ומציגים גם בשורה טובה לנוסעים: מי שיעדיף לחכות לנופש לאחר החג, יהנה מירידה דרסטית במחירים בשיעור של כ-30%.

"מאות אלפי תיירים ישראלים ייצאו לנופש בחו"ל בפסח הקרוב, ונראה שהמטיילים הישראלים הבינו  שהם צריכים להזמין כמה שיותר זמן מראש", מעריכה מנהלת השיווק בחברה, גלית זכאי שהוסיפה " בשנה שעברה ראינו בפסח גידול של כ-3% בתנועת הנוסעים לחו"ל לעומת 2012, והשנה, כשפסח יוצא באמצע אפריל, צפויה עלייה נוספת של כ-5-7% בתנועת הנוסעים, לעומת השנה שעברה".

זכאי מוסיפה שהמחיר הינו הגורם המשמעותי בבחירת היעד: "עבור משפחה ממוצעת של 4 נפשות, נופש בחו"ל בפסח יכול להיות הוצאה משמעותית. לכן ישראלים רבים מחפשים להפחית בהוצאות באמצעות בחירת היעד. כך, בתקופת החגים, עדיין ישנם יעדים שיכולים להיות זולים מיעדי אירופה הקלאסית, כדוגמת מלטה, סיציליה, ורשה וקראקוב. מלטה וסיציליה, למשל, הן יעדים אידיאליים  לפסח, המציעים שילוב של מזג אוויר נעים, קניות וחיי לילה פעילים, ולכן מתאימים גם לזוגות וגם למשפחות".

בהמשך ישיר לכך, שמים באשת טורס דגש השנה על מלטה כיעד אטרקטיבי לנוסע הישראלי. היעד המצוי במרכז הים התיכון, דרומית לסיציליה, שוכן מדינת האיים המורכבת משלושה איים (מלטה, קומינו וגוזו) ומשמש בית לכ-400,000 תושבים. את מלטה מאפיינים שמש קיצית וחמימה, חופי ים, שווקים המתמחים בעבודות יד, אוכל ים תיכוני ונופים מרהיבים. מלטה מספקת שפע אטרקציות למבקרים בה: לאורך הטיילת פזורים מאות בתי קפה ומסעדות, בארים ודיסקוטקים, חופי צלילה, פארקי מים, לונה פארק,  בתי קזינו לאוהבי ההימורים ועוד. מלטה נמצאת במרחק טיסה ישירה של פחות משעתיים. בשל ממדיה הקטנים של מלטה המרחק בין עריה הוא קצר מאוד מה שמאפשר ביקור בכל חלקיה בזמן קצר ביותר, ועל כן אין צורך לשכור רכב. ניתן להתנייד באמצעות אוטובוסים או מוניות.

הדיל עבור הנוסעים הישראלים לפסח במסגרת אשת טורס כולל חבילות ל-3/4 לילות במלונות 3/4 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר. המחיר: 494 אירו לאדם בחדר זוגי.


מלטה. הבחירה של אשת טורס

קשרי תעופה: מגוון יעדים חמים

אחת הסיטונאיות הבכירות בשוק הנסיעות היא "קשרי תעופה" המציגה השנה מגוון אתרים אטרקטיביים לנופש בחג. בין היעדים המרכזיים סיציליה, סרדיניה, מלטה ואיי יוון לצד חופשות קלאסיות בבירות אירופה.

מי שהיטיב להתייחס לעונת הפסח הקרובה תוך הסבר על האופציות העומדות בפני התייר הישראלי הוא, מנכ"ל החברה, יורם מוטעי, שסיפר כי "חופשת הפסח חלה השנה בחודש אפריל הנחשב לחמים יחסית ובהתאם לכך מפת יעדי הנופש לחג תכלול יעדים המשלבים חופשה אירופאית עם חופים מרהיבים כדוגמת סיציליה, מלטה ולצד זאת את איי יוון וכמובן אנטליה האטרקטיבית".

בקשרי תעופה מצהירים כי בראש היעדים צפויה לעמוד סיציליה בתקופה הקרובה, בעלת מזג האוויר הנוח. וזאת עוד מבלי להזכיר כמובן את הטיסות ליעדים אורבניים, כגון: ברצלונה, רומא, אמסטרדם, פראג, בודפשט ופאריס.

הדיל החם בחברה מתמקד כאמור בסיציליה וכולל שהייה במלון בדרגת 4 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר במחיר של 692 אירו לאדם.


סיציליה. יעד אטרקטיבי לנוסע הישראלי. הבחירה של קשרי תעופה

השטיח המעופף: "צופים לעונת תיירות טובה מאוד"

יאיר אשר, סמנכ"ל השיווק בחברה מבהיר כי אנטליה היא זו שתוביל מבין שלל היעדים לקראת העונה הנוכחית ומבהיר. "אנטליה תתבסס במקום הראשון השנה ומראה ניצוצות בחזרה לאנטליה אמיתית שהישראלים כל כך אוהבים להכיר ולנפוש בה. זה לא סוד שהקהל הישראלי חוזר ובגדול לטורקיה, כך שאנטליה מבחינתו היא יעד מושלם הן מבחינת המחירים והן מבחינת היצע הפעילויות והאטרקציות להן הוא זוכה.

אשר בחר להתייחס בנוסף לא מועד חג הפסח אשתקד שיצא בלוח השנה בחודש מרץ, מה שלטעמו פגע במעט בהילת החג עבור התיירות היוצאת מישראל. "פסח הקרוב בניגוד לפסח הקודם נופל בחזרה על אפריל וזה מצוין. בעוד בשנה שעברה החג יצא מוקדם וגרם להרבה אנשים להישאר בבית עקב מזג האוויר שעדיין לא התחמם יתר על המידה, הרי שהשנה יש הרבה מאוד הזמנות עתידיות והישראלים בוחרים להזמין מוקדם ובכיף. על פי המסורת, ההזמנות והביקושים לחג הפסח מעידים על המשך השנה ועל פי הקצב עד עתה, אפשר להכריז ש-2014 תירשם כעונת תיירות טובה מאוד".


אנטליה. הבחירה של "השטיח המעופף"

קווי חופשה: עונה פנטסטית לנסיעות

שני יעדים נוספים אליהם בחרו בחברה להתייחס לקראת עונת הנופש המתקרבת הם קוסטה דורדה שבספרד וטוסקנה המהפנטת.

באשר ליעד הראשון מצהירים בחברה כי היעד מהווה נופש מושלם עבור כל המשפחה. באזור מגוון אטרקציות ייחודיות לכל המשפחה, דוגמת פארק השעשועים PORT AVENTURA  הפעיל כבר החל מתחילת אפריל, רצועות חוף מדהימות, עיירות קסומות אוכל ספרדי משובח והכי חשוב נגישות לברצלונה באמצעות רכבת מהירה. בתקופת הפסח מזג האוויר נפלא,  אין דוחק ואפשר ליהנות בכיף מכל האטרקציות מבלי להשתרך ולהידחף בתורים.

ומה לגבי טוסקנה?  מי שרוצה לחכות קצת מעט חופשת הבטן גב הכוללת ים ובריכה לחודשים יולי – אוגוסט, מוזמן לנחות ברומא, להיכנס לרכב ולצאת עם המשפחה אל חבל טוסקנה המתעורר עם בוא האביב, לצבעים ונופים קסומים של שלווה, שקט, עיירות קסומות, אוכל איטלקי משובח ומרכזי קניות לכל המשפחה. החופשה עצמה הינה מומלצת למשפחות המחפשות פסח אחר שכולו רוגע, הנאה ואווירה של זמן שעמד מלכת, לצד גיבוש משפחתי מהמעלה הראשונה.

אילן שלו, מנהל שיתופי פעולה מסחריים בסיטונאית התיירות "קווי חופשה" אומר שפסח השנה מתנהג פנטסטי מבחינתנו עם גל הזמנות שרק הולך וגובר, ככל שמועד חופשת החג הולך ומתקרב. אנחנו עדים לביקוש לכל היעדים שפתחנו במערכות, מיעדי אגן הים התיכון: אנטליה/ כרתים ורודוס, דרך יעדי אירופה: ברצלונה/ רומא ואמסטרדם. כל הקונספטים של חופשה מבוקשים על ידי סוכני הנסיעות וכלל הלקוחות שלהם, בין אם מדובר בחבילות נופש, חבילות טוס וסע או טיולים מאורגנים ביעדי אירופה.. השילוב של חופשת פסח ארוכה כמעט לכל אורכו של חודש אפריל, בשילוב אביב ומזג אוויר אופטימאלי בכל מקום בו אנו נוחתים, יוצרים מוטיבציה להזמנות בקרב הסוכנים והלקוחות, מה גם שהצרכנים וציבור סוכני הנסיעות עדיין נהנים ממחירים נוחים הנמוכים בכ 15% ממחירי שיא העונה שיחולו במהלך חודש אוגוסט וחגי תשרי.

עוד הוסיף שלו כי "עצם היכולת לשריין עוד ועוד חדרים ביעדים השונים, שבמהלך חודש אפריל עדיין אינם סובלים מתפוסה מלאה וגל תיירים מאירופה, מאפשרת לנו לתת מענה לכל רמת ביקוש ולתגבר יעדים עם הוספת טיסות שכר נוספות, בין באמצעות שותפתנו האסטרטגית סאנדור ובין באמצעות חברות השכר הזרות".

הדיל החם בחברה מתמקד איך לא בקוסטה דורדה וכולל שהייה במלון בדרגת 4 כוכבים על בסיס חצי פנסיון בעלות של 525 אירו לאדם (המחיר כולל טיסות), כאשר נופש בטוסקנה במלון בדרגת 3 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר (כולל טיסות לרומא) יעלה לכם 475 אירו לאדם.


טוסקנה. הבחירה של "קווי חופשה"

דיזנהאוז: "פותחים את הקיץ באופן רשמי"

"נוסעים ישראלים רבים בחרו לבלות את פסח הקרוב בחופשות בטן גב", מספרת ורד שוורץ, מנהלת השיווק בחברת הנסיעות דיזנהאוז בהתייחס לחופשה הממשמשת ובאה ומוסיפה. "בניגוד לפסח אשתקד שיצא בחודש מרץ, החג הנוכחי יחול באמצע חודש באפריל החמים ויאפשר לנוסעים לפתוח את הקיץ באופן רשמי ביעדי אנטליה ורודוס. יעדי נופש אלו מציעים לנוסע הישראלי מוצר שהוא מאוד אוהב – חופשה מפנקת וקרובה לבית במחיר משתלם מאוד. יעד נוסף שזוכה לפופולאריות בפסח הקרוב הוא ברלין המציעה תרבות, אמנות, חיי לילה ומחיר משתלם בתקופה זו של השנה".

הדילים המרכזיים של דיזנהאוז כוללים עבור עונת הפסח הקרובה, חופשה משפחתית באנטליה  (11-16/4),5 לילות במלון 5 כוכבים על בסיס הכול כלול במחיר של החל מ-474 דולר לאדם (מותנה בזוג+2 ילדים). חבילה אטרקטיבית נוספת הינה לברלין (14-17/4), 3 לילות במלון בדרגת 4 כוכבים במחיר של החל מ-626 דולר לאדם.


ברלין. אחת הבחירות של דיזנהאוז 

אופיר טורס מציגה: הלהיט הגרמני של פסח

ארה"ב, המזרח הרחוק ונופשונים בניחוח יווני-טורקי OUT, היער השחור IN. בחברת "אופיר טורס" מתמקדים השנה באחד ממוקדי התיירות המובילים בגרמניה לחופשות משפחתיות הכוללות טבע ונופים קסומים לצד תרבות מרתקת, פינוקי ספא וכמובן אוכל משובח.

"היער השחור" שוכן בדרום מערב גרמניה ונחשב לאחד מהיערות הצבעוניים, המגוונים והמרתקים ביותר בעולם ומיקומו האטרקטיבי במדינה, מקנה לו מעלות רבות. בכמה שעות נסיעה תוכלו ליהנות מביקור גם בערים ציריך ומינכן.  

ביער השחור תוכלו ליהנות מחופשת נופים ירוקים עם מגוון אטרקציות כמעט בלתי נגמרות לילדים. שווקי איכרים, פארקי שעשועים, מוזיאונים, אגמים, מתחמי ספא, מסלולי הליכה ואופניים, טיולים בנופים ירוקים ואטרקציות שונות לילדים. בין הפעילויות המרכזיות: פארק אירופה הנחשב לאחד מפארקי השעשועים הגדולים באירופה, אגם טיטיזי המצוי בלב היער ובו ניתן לשוט בסירות מנוע ואף להתרחץ בו, פארק החבלים, מוזיאון שעוני הקוקיה, פארק ששת החושים ועוד.

יושב ראש אופיר טורס, בועז וקסמן, ניצל את ההזדמנות והיטיב להתייחס לקראת עונת הפסח הקרובה וציין כי " השנה פסח יוצא בתאריך נפלא באמצע אפריל, כאשר האביב במלוא עוזו. טווח היציאות לחופשות בפסח יהיה ארוך ופורה אשר יתחיל כבר ב 6 לאפריל ויימשך עד 23 לאפריל. הודות לאלה ועוד, אנו צועדים קדימה עם עלייה של כ- 15% בהזמנות חופשות פסח לעומת אשתקד".

הדיל החם בחברה נסוב סביב חבילה המותאמת למשפחות ולטיולי כוכב משולש בשוויץ, צרפת וגרמניה, כאשר 6 לילות ( 16-22/4 ובתאריכים נוספים בפסח) + רכב סטיישן יתומחרו ב- 259 יורו לאדם בדירה ל-4 נפשות (דירות מאובזרות).


היער השחור. הבחירה של "אופיר טורס" 

ישראייר: נופש, נופים או שמא מחירים נמוכים? 

"השנה אנו עדים לביקושים גבוהים מצד הנוסע הישראלי לחג הפסח בשל מזג האוויר הנעים באפריל וכן כתוצאה משער הדולר הנמוך", מסביר סמנכ"ל השיווק של קבוצת ישראייר, דורי שושן, את הסיבה לעלייה הניכרת בביקושים וההזמנות לקראת החופשה המתקרבת ומוסיף. "בניגוד לשנה שעברה, בה החג נפל על חודש מרץ, היעדים המבוקשים ביותר השנה בקרב הישראלים הם חבילות נופש בטן גב קלאסיים באגן הים התיכון, כגון כרתים, רודוס ואנטליה".

לצד אתרי הנופש השגורים באגן הים התיכון, מדגישים בישראייר את עלייתה של פראג לרשימת צמרת היעדים האטרקטיביים. "תופעה נוספת לה אנחנו ערים לאחרונה היא ביקוש גבוה במיוחד ליעדים כמו פראג על ידי זוגות ומשפחות", מוסיף לציין שושן. "הסיבה לכך היא מכיוון שהמחיר נמוך יחסית בהשוואה ליעדים אחרים באירופה".

כן מציגים בישראייר את אתרי נופש מרהיבים ביופיים מדרום איטליה ועד צפונה, לרבות אזורים כגון: נאפולי, סורנטו, אגם גארדה, טוסקנה, בולוניה ועוד. מנהלת מחלקת הטיולים המאורגנים בנתור מסבירה בנושא כי "השנה תוכננו טיולים מגוונים לאיטליה: טיולי עומק, טיולים קצרים מסוג "חופשי ומאורגן" וטיולי משפחות הכוללים שפע של אטרקציות לגדולים וקטנים כאחד".

כאמור, הדילים המרכזיים של ישראייר מתרכזים בפסח הקרוב מחד באגן הים התיכון (לדוג': כרתים 11-15/4, מלון 5 כוכבים על בסיס לינה, חצי פנסיון והעברות  - החל מ-577 דולר לאדם בחדר זוגי), אך גם בעיר הבירה הצ'כית (13-16/4, מלון 3 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר – החל מ-570 דולר לאדם בחדר זוגי).


סורנטו, איטליה. אחת הבחירות של קבוצת ישראייר

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: