אא

בדרך לשנה גורלית: מסע ההישרדות של שד"ת הרצליה

מאות משתתפים נטלו חלק בכנס השנתי של אגודת התעופה הכללית. מוקד הדיונים נסוב סביב עתידו של שדה התעופה שבשרון. יו"ר, שי פופר בקריאת זעקה: "נמצאים כשנה לפני מועד הכוונה לסגור את שד"ת בהרצליה. זה עלול להיות המחדל התעופתי הגדול בתולדות התעופה הישראלית"

| |

אגודת התעופה הכללית קיימה ביום רביעי האחרון את הכנס השנתי שלה בהשתתפות בכירים בענף התעופה הישראלי, ביניהם ראש רת"א, האלוף במיל' גיורא רום, ראש מכון פישר, תא"ל במיל' אסף אגמון, יו"ר איגוד הטייסים, הקברניט ד"ר יוסי שוב ויו"ר האגודה לתעופה ספורטיבית וקלה וכן יו"ר אגודת הדאייה, האלוף במיל', רן גורן.

מוקד הכנס נסוב סביב סוגית שדה התעופה האזרחי בהרצליה שעתיד להיסגר בשנה הבאה וכן עננת הערפל סביב המשך פעילותו של שדה דב. לנושא התייחס יו"ר האגודה, שי פופר שציין כי "אנו נמצאים כשנה לפני המועד בו מאיימים השלטונות לסגור את שדה התעופה הרצליה המהווה כ-80 אחוז מכלל חניכי הטייס בישראל ורוב תשתית תחזוקת המטוסים. התוכנית לסיים את פעילותו ללא חלופה קיימת ומוסדרת עלולה לפגוע באורח אנוש בכלל התעופה בישראל בטווח הקרוב והרחוק".

כאמור, התייחס פופר גם לעתידו של שדה דב והוסיף בנושא כי "אתגר חשוב נוסף הוא מניעת סגירתו המתכוננת של שדה דב בשנת 2016. סגירת שני השדות הללו (הרצליה ושדה דב) פירושה מכת מוות לתעופה הכללית ופגיעה אנושה בעתיד התעופה המסחרית בישראל".

באשר לאתגרים נוספים עימם צפויה להתמודד אגודת התעופה הכללית, הדגיש פופר את הצורך "בהגברת הבטיחות, שמירת המקצועיות והכישורים התעופתיים של הטייסים, גיוס חברים חדשים לאגודה, הורדת מחירי הדלק והאגרות וכן פיתוח תשתיות תעופתיות.

גם ראש רת"א, גיורא רום, הכביר במילים וציין בנאומו כי "שנת 2014 היא שנת התעופה הכללית ברת"א. מחובתי לספק תקנות, חוקים וכללים המהווים שפה משותפת ועל כולנו מוטלת החובה לפעול על פיהם. אני מצפה מאנשי התעופה הכללית לציית לתקנות במובן החיובי במטרה שתהיה תעופה בטוחה שכולנו נוכל ליהנות ממנה".

בהתייחס לנושא סגירת שדה התעופה בהרצליה אמר רום. "רת"א סבורה שהאסטרטגיה הנכונה היא לדחות את סגירת שדה הרצליה באמצעות הליכים ממשליים. הכיוון כרגע הוא להכשיר את המנחת במגידו כשדה מחליף להרצליה, למרות שאני אישית לא מאמין שזהו הפיתרון. יש לנו למעלה משנה כדי לנסות ולעצור את הסגירה הזו".

כן הוצגו במהלך הכנס ההישגים השונים אודות האגודה בשנה החולפת שכללו בין היתר: סיוע לטייסים בנושאים משפטיים ורפואיים מול רשויות התעופה ועמדה בקשר עם גורמי התעופה בישראל, מאבק במטרדי אבק שהפריעו לפעילות המטוסים ועד להקטנה משמעותית של אגרות הנחיתה בקפריסין.


שד"ת הרצליה. באגודת התעופה נאבקים כנגד סגירתו. צילום: מוטי שוימר

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: