אא

באה מאהבה: היכרות עם גלית אילן - המלונאית המצטיינת של "פספורטניוז"

מנכ"לית מלון מלודי תל אביב מרשת אטלס מוכיחה מזה למעלה מ-15 שנים כי לא מדובר באפיזודה חולפת אלא במנהלת מקצועית ומוכשרת בכל רמ"ח איבריה. לרגל בחירתה לתואר מנכ"לית השבוע של "פספורטניוז" תפסנו אותה לראיון צפוף אודות הענף, שילוב הקריירה עם המשפחה ועל תשוקה מלונאית. ראיון

| |

תעשו לה כבוד. כמדי שבוע "פספורטניוז" בוחר לפרגן למנהלים הבכירים בענף התיירות, המלונאות, התעופה והנסיעות בישראל. גם השבוע המשכנו במנהג המבורך עם בחירתה של גלית אילן, מנכ"לית מלון מלודי תל-אביב מרשת מלונות אטלס למנכ"לית השבוע שלנו.

תמהים מדוע? אם כן, שילוב של ותק יוצא דופן של ניהול המלון מזה למעלה מ-15 שנים, הצלחה מקצועית ענפה הכוללת תפוסות גבוהות ושורה רחבה של אורחים חוזרים וכלה בשילוב מרשים בין חיי משפחה לעבודה סיזיפית במלון, הופכים את אילן לנוף מרשים ומעורר השראה בענף המלונאות הישראלי.  

סיפורה של אילן (45, נשואה+3) מתחיל למעשה דור אחד אחורנית. אביה (שמעון עטיה) נחשב לאחד מחלוצי המלונאות הישראלית וכמי ששימש במשך למעלה משלושה עשורים כמנהל חדר האוכל והאירועים במלון טל התל אביבי (שייך כיום לרשת מלונות אטלס). האחרון דאג להחדיר לבתו הקטנה כבר מגיל צעיר את החוויה המלונאית ואכן לימים הוכיחה העלמה הצעירה כי התפוח לא נפל רחוק מן העץ. "מאז שאני זוכרת את עצמי הסתובבתי במלונות, בין אם בחופשים הגדולים כמלצרית או בתפקידים אחרים או סתם ליד אבא שלי. נורא אהבתי את המפגש עם תיירים מכל העולם, את האווירה הנעימה של עבודה במלון ובעיקר את התחושה של הכנסת אורחים והאינטרקציה עימם".

תחילת דרכה הרשמית של אילן במחוזות הענף החלה מיד לאחר השירות הצבאי, עת סיימה קורס פקידות קבלה בבית הספר למלונאות "תדמור" והמשיכה מיידית לעבודה במלון "בזל" התל אביבי. בהמשך הוסיפה לרכוש השכלה נוספת, הפעם בטכניון שבחיפה במסגרת לימודי מנהל בתי מלון. עם גמר הלימודים הצטרפה לקורס פיתוח עתודה ניהולית של הרשת וזכתה לאחריו להישג יוצא דופן בנוף המלונאות הישראלית - הצעה לניהול המלון התל אביבי שבפינת רחובות הירקון וז'בוטינסקי בגיל 27 בלבד (!) 

"ההרגשה הייתה מדהימה. זכיתי להיות מנהלת המלון הכי צעירה אי פעם בארץ. מצד אחד זה תואר שנורא ריגש אותי ואיתגר אותי, אבל כמובן היו עימו גם המון חששות ולחץ. בכל זאת, בחרו בי לתפקיד ניהולי למרות שעדיין לא היה לי את הניסיון, אבל לשמחתי לאט לאט הצלחתי להשתלב ולהוכיח את עצמי".

פרט פיקנטי נוסף אודות אילן טמון בבעלה אותו הכירה, איך דרך ענף המלונאות. "זה היה בזמן שעבדתי כפקידת קבלה במלון בזל. עבדה עימי אישה שהתבררה בהמשך כאמא של בעלי לעתיד. הוא היה אוסף אותה בכל פעם לאחר המשמרת מהמלון, וכך במשך הזמן נוצר בינינו קליק יחד עם שלושה ילדים מקסימים".


גלית אילן. "בעוד כעשור הרוב המכריע של המלונות בישראל יהיה שייך לקטגוריית הבוטיק"

המתכון להצלחה? "שמירה על התשוקה המלונאית"

עד לפני תשע שנים עבד המלון במתכונת מצומצמת של 34 חדרים ונחשב כמלון הבוטיק הראשון בישראל, אשר הביא את בשורת החוויה האינטימית לקהל התיירים והאורחים המקומיים.

לאחר תקופה מייגעת של כשנה וחצי שכללה את סגירת המלון לטובת שיפוץ מן המסד ועד הטפחות, נפתח באוגוסט 2007 מלון "מלודי" המחודש בתל אביב בהשקעה כבירה של מיליוני שקלים. השינוי העיצובי והמבני (הגדלת המלון ל-55 חדרים ו-7 קומות במקום 4) לצד גימיקים מלונאיים ושיווקים רבי חשיבות, כגון ערכת בילוי לים עבור האורחים, קבלות שבת, אירועי "HAPPY HOUR" בשעות אחה"צ הכוללים שתיה קלה, קפה וכיבוד לאורחים, השכרת אופניים ומשחקים לילדים ומבוגרים, לצד יצירת סביבה נעימה לקהל אנשי העסקים הפוקד את המלון השכם והערב, הובילו לעלייה משמעותית בביקוש להזמנות ובתפוסות. 

מלבד הסוגיות המלונאיות השגורות מתייחסת אילן בנוסף גם ליכולת השילוב בין קריירה מלונאית אינטנסיבית לבין גידול ילדים וניהול חיי משפחה תקינים, ביניהם היא מצליחה לתמרן באורח פלא כבר למעלה מ-15 שנים. "מי שחושב שזה פשוט, טועה ובגדול", היא מבהירה. "לקח לי הרבה שנים למצוא את היכולת להפריד ולשחרר. אני זוכרת למשל איך בשנים הראשונות שלי בתפקיד, הייתי מצד אחד חוזרת הביתה עם נקיפות מצפון קשות שמא לא תדרכתי את צוות העובדים מספיק, או שאיזושהי מטלה לא נסגרה על הצד הטוב ביותר, הרי זו האחריות של כל מנהל מלון להיות בעבור הצוות שלו 24/7.

מצד שני, היה לי קשה מאוד עם התחושה שאני לא נמצאת שם מספיק עבור הילדים שלי. עד היום אני מפצה אותם בכל קיץ עם חופשה משפחתית מפנקת של שבועיים עד חודש. זהו המקום בו אני מטעינה את המצברים ונותנת למשפחה את תשומת הלב שכל כך מגיעה להם. בכלל, אני מאמינה שהיכולת לתמרן ולשחרר בתוספת ללקיחת חופש אחת לתקופה הם המתכון להצלחה בענף עבור אימהות".

ובכל זאת, כאחת המנהלות הוותיקות ביותר בענף, האם אינך מרגישה שחיקה לעיתים?

"חד משמעית לא. כמי שנולדה לתוך הענף הזה, אני עושה את הכול על מנת להביא את המיטב שבי בכל יום מחדש. ברגע שהסמכות והמושכות נמצאות בידיים שלך, העבודה לא נגמרת ותמיד אפשר למצוא את המחוזות בהם עוד ניתן להשתפר ולהתקדם. כך בעצם נשמרת אצלי התשוקה המלונאית שטבועה בי כל כך עמוק. אמנם אני לא נהיית מיליונרית, אבל עצם היכולת להגיע כל בוקר למקום העבודה עם חיוך זהו המיליון האמיתי עבורי".

כיצד את רואה את עתיד המלונאות הישראלית?

"אמנם לפני שנה וחצי חווינו תקופה לא קלה שכללה את השלכות מבצע "עמוד ענן" על ענף התיירות והמלונאות, שמוכיחה שוב עד כמה הענף שלנו מצוי על חבל דק שעלול להתערער מכל אירוע מדיני או ביטחוני כזה או אחר שגורר עימו נזקים של חודשים, אולם בהסתכלות כוללת אני בהחלט מזהה מגמה חיובית. המלונאות הישראלית עושה בשנים האחרונות כמה צעדים חשובים קדימה, התפוסות גבוהות, מספר התיירים עולה וזה בהחלט סימן מעודד. רק שימשיך ככה".

בנימה אופטימית זו, היכן נראה אותך ואת ענף המלונאות בעוד 10 שנים?

"לדעתי בעוד כעשור הרוב המכריע של המלונות במדינת ישראל יהיה שייך לקטגוריית הבוטיק. זו תופעה שתלך ותתפתח כמו פטריות אחרי הגשם. זה לא סוד שאנשים מחפשים כיום יותר אינטימיות ופחות מלונות סופר יוקרתיים של 5 כוכבים, כך שזהו הכיוון בעיניי. באשר אליי, אני רוצה רק להמשיך וליהנות ממה שאני עושה ומי יודע, אולי להתקדם בעתיד לעבר תפקידים מאתגרים נוספים".


סוויטת ג'וניור במלון מלודי. אחוזי תפוסה גבוהים ועלייה בביקוש להזמנות

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: