אא

החלום האמריקאי: רז פישמן כובש את ענף המלונאות

פישמן, המשמש כבעלים ומנכ"ל של מלון הבוטיק היוקרתי אינדיגו שבלב מתחם הבורסה בר"ג, זוכה לשבחים מקיר לקיר אודות פעילתו המלונאית בישראל. בראיון בלעדי ל-"פספורטניוז" הוא מציין מאין הגיעה התשוקה לענף. "אני פשוט מחובר לארץ הזאת"

| |

מצטיין, זה לא מילה. גם השבוע "פספורטניוז" ממשיך לעשות כבוד למצטייני השבוע בתחום התיירות, המלונאות, התעופה והנסיעות. והפעם: רז פישמן, הנחשב לדעת רבים בענף ללהיט החם הבא בענף המלונאות הישראלי, המשמש כבעלים ומנכ"ל של מלון הבוטיק היוקרתי, אינדיגו שברמת גן. בשורות הבאות ננסה לפענח את האיש, להבין כיצד עלה לגדולות ולעמוד על הדגשים שהביאו אותו להשקיע במלונאות כחול-לבן. TAKE A LOOK.

פישמן נולד בישראל, אך בילדותו העתיקה משפחתו את מקום מגוריה לארצות הברית, שם בילה פרק זמן של כ-20 שנה. את דרכו המקצועית החל בענף המסיבות, כיחצ"ן ומפיק מתחיל, שהספיק לקבץ את מיטב שועי וסלבריטאי ארה"ב, ביניהם מדונה, שון פן ועוד. לאחר שליין המסיבות התפרק, המשיך פישמן בכל הכוח אל היעד הבא, הפעם פיתוח ליין מוצרי קוסמטיקה, שבסופו של יום נמכר לחברה מתחרה.

אל ענף המלונאות נקלע די במקרה, כאשר כבר בגיל 24 רכש בצוותא עם משפחתו מלון דרכים בסן דייגו בן 74 חדרים, שלימים היה זה שהוביל את פישמן הצעיר לגדולות. "כשהגעתי למלון המצב שלו היה קטסטרופלי", הוא משחזר. "יום אחד התקשרו אליי מרשת הולידיי אין העולמית, וסיפרו על כך שהם מעוניינים להפוך את למתג את המלון כחלק ממלונות הרשת שלהם. זו למעשה הייתה נקודת המפנה. היום בו תלינו לראשונה את השלט שלה במלון לאחר שזה שופץ ועבר שדרוג משמעותי, סימל לימים את הכניסה הרשמית שלי לענף. פתאום התחלנו להרוויח, התפוסות עלו משמעותית ואנחנו היינו מרוצים".

לאחר הסקת מסקנות ממקרה המלון בסן דייגו, החליט פישמן ומשפחתו לאמץ כשיטה את הקונספט שכלל רכישת מלונות כושלים שבעליהם מצויים בהליכי פשיטת רגל, לצד התחברות עם רשתות בינלאומיות גדולות. סך הכול רכשה החברה 7 מלונות במרוצת השנים (6 בסן דייגו, 1 בלוס אנג'לס), אשר הפכו את פישמן לשם דבר בענף.

ב-2001, בעקבות בחורה ישראלית שהכיר בלוס אנג'לס החליט פישמן כי הגיע הזמן להחזיר עטרה ליושנה. לאחר קשר שהתנהל זמן מה באמצעות הסקייפ והטלפון, בחר האחרון להשתקע בישראל ולקדם בה את עסקיו. בתחילת הדרך פעילותו התמקדה בתחום הנדל"ן, אולם מהר מאוד מצא את עצמו פישמן חוזר לתחום אותו הוא כל כך אוהב, עם רכישת הבניין במתחם הבורסה והסבתו למלון בוטיק יוקרתי בדרגת 5 כוכבים. "ומאז מתמיד החלום שלי היה לפתוח מלון בישראל. תקרא לזה ציונות, אבל אני מחובר לארץ הזאת וחשוב לי להביא מהניסיון שצברתי במהלך השנים ולקדם גם את המלונאות בישראל, הבית שלי".


מלון אינדיגו. התגשמות החלום הציוני של פישמן. צילום: איתי סיקולסקי

התיירות לישראל? "אפילו לא התחלנו לגרד את הפוטנציאל"

פישמן (45) הוא ללא ספק מודל ההצלחה עבור הגבר הישראלי. אני פוגש אותו השבוע, כאמור במלון אינדיגו שבבעלותו בלב מתחם הבורסה ברמת גן, לבוש בטוב טעם (חליפה אפורה ויוקרתית), בעל עסק משפחתי מצליח בתחום הנדל"ן ומעל הכול, כאדם שפשוט לא מפסיק לחייך. אולי זו הסיבה שעל אף הגעתו כבר למחצית העשור החמישי לחייו, הוא זוכה לשבחים ללא הרף באשר למראהו הצעיר.

מספר דקות במחיצתו, מעניקות להנחה שלי בעניינו ביסוס נוסף. פישמן אינו מפספס שום אורח. לאחד אומר שלום, עם האחר פותח בסמול טוק וכך חוזר חלילה. "מאז ומתמיד, החל מהעסק הראשון שלי בארה"ב וכלה במלונות שניהלתי, היה לי חשוב תמיד להרגיש את האורחים שלי", הוא מסביר. "זו למשל הסיבה מדוע אין לי משרד במלון. המשרד שלי הוא בעצם התיק שלי. אתה יכול למצוא אותי דקה אחת במסעדה, דקה אחרת בלובי ובהזדמנות אחרת עם האורחים בבריכת הגג. עצם היכולת לספק תחושת קירבה וחום אמיתי לאורחים, הם הדבר המשמעותי מבחינתי, פרט כמובן לאפשרות הייחודית שלנו להעניק להם שהות במלון בוטיק תחת מטריה של יוקרה ושירות ברמת 5 כוכבים".

אולם אל תיתנו רק למראה החייכני להטעות אתכם. פישמן הינו איש עסקים ממולח, כזה המחשב בתבונה כל עסק חדש, לרבות בענף המלונאות, אליו הוא מתייחס בהרחבה. "על מנת לייצר מוצר רווחי , היה חשוב לי לחפש מלון בעל ערך מוסף. עצם הקונספט של אינדיגו בתוך מתחם הבורסה שוקק החיים לצד אלפי מקומות עבודה, קונסוליות, שגרירויות ובתי עסק שונים יוצרת ייחודיות של מלון בוטיק עסקי ויוקרתי המחליף את עורו בסוף השבוע לטובת זוגות, כלומר מוצר שיודע לדבר כמה שפות בעת ובעונה אחת. תוסיף לזה את העובדה שאנחנו פועלים תחת רשת בינלאומית (אינטרקונטיננטל) ותבין אתהמנטרה עליה מתבססת התכנית העסקית שלנו".

מה באשר לזירה המלונאית בישראל? יש לך תחרות לא פשוטה מול מלונות יוקרה של הרשתות הגדולות.

"עד כמה שזה יישמע מוזר לחלק מהאנשים, אנחנו לא מנסים להתחרות בשום רשת גדולה. אנחנו מביאים משהו ייחודי, בוטיקי ויוקרתי, ללא כל קשר לפעילות הרשתות המלונאיות המוכרות. לפי תפיסת העולם שלי, יש מקום לעוד 4-5 מלונות בסטייל בוטיק/.יוקרה בדומה לאינדיגו, בעיקר באזור הצפון והכנרת, לצד פרויקט של חוות ספא רחבת היקף בתל-אביב. אני מאמין שיש למלונאות הישראלית עוד הרבה לאן להתקדם. בכלל, אני שמח על כך שהמלונות השכילו להבין שהאורח כבר לא זקוק רק למיטה ומים חמים, אלא לחוויה מלונאית לכל אורך שהותו.

כיצד אתה מזהה את המגמה העתידית בתיירות הישראלית?

"בוא נאמר שישראל אפילו לא התחילה לגרד את הפוטנציאל שלה כיעד תיירותי. עם אתרים ומקומות כל כך יפים, כמו ים המלח, ירושלים, כנרת, תל אביב ועוד אין סיבה שהמגמה הזו לא תלך ותעלה בשנים הקרובות, זאת בתנאי כמובן למצב הביטחוני. היתרון של מלונות המצויים בלב מרכזי עסקים, הם שגם במקרה של הידרדרות מדינית או ביטחונית, העבודה חייבת להימשך, כך שעל אף אירועים כאלו ואחרים, המלונות העסקיים נפגעים הרבה פחות, ממלונות המגדירים את עצמם בעיקר לטובת נופש בלבד".

לסיום, עם כזה רפרטואר, אתה חייב לשחרר לנו איזה מוטו.

"אלך על המשפט המפורסם של נהג המירוצים, מריו אנדרטי, שאמר: "אם הכול תחת שליטה, סימן שאתה לא נוסע מספיק מהר". 


רז פישמן. "לא מתחרה ברשתות הגדולות"

צילומים: דנה קרן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: