אא

טיול לשבת: המכתש הגדול

תצפית מרהיבה אל תופעת הטבע מעוררת ההשתהות, עצים ואבנים בני מיליוני שנים ועד לפיקניק מדברי בירוחם. לרגל סוף השבוע, בואו להירגע משגרת היום יום הלחוצה בדרום הארץ. שבת שלום

| |

יוצאים לטייל. סוף השבוע כבר בפתח, הזדמנות מצוינת לעשות אתנחתא משגרת היום יום הלחוצה ולבלות בין נופיה המרהיבים של מדינת ישראל. והפעם: המכתש הגדול שבהר הנגב.

טיולנו מתחיל ביישוב ירוחם אליו ניתן להגיע מכביש דימונה-ירוחם, ציר הנפט או מכביש שדה בוקר-ירוחם. נגיע לכיכר הכניסה ליישוב, נחצה את ירוחם ברחובה הראשי לכיוון אזור התעשייה ומשם למכתש הגדול הלוא הוא מכתש חתירה.

רגע לפני הירידה למכתש נפנה שמאלה לפי השלט "הר אבנון", נחנה את הרכב במגרש החנייה ונלך אל המצוק לתצפית מרשימה אל תופעת הטבע הייחודית אשר שמה של התופעה מופיע בשפה העברית בכל ספרי הגיאולוגיה בעולם – מכתש.

מדרגות הגיר המובילות למצפור מעוטרות בצדפים מאובנים, נא לא לגעת, מדובר בערכי טבע שמורים. נחזור לרכב ונמשיך בנסיעה אל תוככי המכתש, נעצור בצד ימין של הדרך ליד השלט "עצים מאובנים". נרד ברגל אל "יער" העצים המאובנים, גזעי עצים מאובנים בני למעלה מ-135 מליון שנים. נחזור לרכב ונמשיך בנסיעה עוד כ-5.5 ק"מ עד השילוט ל"חולות צבעוניים", נחנה את הרכב בחניון האקליפטוסים ונרד עם בקבוקים למלא חולות צבעוניים. רוצים להיצבע בצבעי מלחמה? הרטיבו אצבע ושפשפו את האבן הצבעונית ומירחו את הצבע על פניכם וצאו לחולל את ריקוד המלחמה האינדיאני.

נחזור לרכב לאחר הריקוד, מילוי הבקבוקים וההפסקה ונמשיך בנסיעה עד צומת אורון, שם נפנה ימינה ולאחר כקילומטר אחד נפנה שמאלה לפי השלט ל"עין יורקעם", נחנה את הרכב ונעקוב אחר המסלול המסומן בכחול. לאחר הליכה קצרה נרד במדרגות החצובות בסלע נגיע אל גב מים גדול על מצע חלוקי נחל בצילו של מצוקי הנחל, אשר ברוב ימות השנה מלא במים.

נקנח את הטיול בפיקניק משפחתי על שפת האגם, נחזור חזרה לרכב וניסע אל היישוב ירוחם, נחצה אותו ובכיכר היציאה נמשיך הישר אל האגם.

האגם נבנה על-ידי בני קיבוץ משאבי שדה בשנת 1953 לצורך אגירת מי השיטפונות שנועדו להשקיית השטחים החקלאיים באמצעות פתיחת הסכר והעברת המים בצינורות.

מערכת אתר "פספורטניוז" מאחלת לכם סוף שבוע שקט ורגוע!

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: