אא

אפיקומן לפסח: בית המשפט העליון קבע כי הודעת ביטול העמלות ע"י לופטהנזה וסוויס ניתנו שלא כדין

השופט אליקים רובינשטיין: "האופן בו פעלו המערערות בהודעת ביטול העמלה והצגת מודל התגמול החדש שאינו מטיל עליהן חובת תגמול ממשית, אין בו כדי להכשיר את הפרת הסכם ההתקשרות שלא כדין". בית המשפט קבע כי החברות לא פעלו בתום לב וחייב אותן בהוצאות משפט

| |

הישג ענק לסוכני הנסיעות, שופט בית המשפט העליון השופט אליקים רובינשטיין לא קיבל את הערעור של חברות התעופה לופטהנזה וסוויס, קיבל את עמדת בית המשפט המחוזי, ולמעשה קבע כי הודעת ביטול העמלות אינה חוקית. פירוש הדבר כי כל חברות התעופה שירדו לעמלת 0% תצטרכנה לפצות את סוכני הנסיעות.

השופט רובינשטיין כותב בין השאר בהחלטתו כי: "על פי המנדט שניתן לנו להכריע בערעור דנא, שומה עלינו להכריע על פי דיני חוזים, וכך עשינו. כאמור, מצאנו כי צדק בית המשפט קמא בקבעו כי הודעות בטלות העמלה של המערערות ניתנו שלא כדין על פי התחייבותן החוזית, והן בטלות".

עוד כותב השופט בצורה ברורה: "הזכות להפחית הכנסות מחוזה באופן חד צדדי מבלי לבטלו, בהתמלא תנאים מסויימים, צריכה להיות מופעלת בתום לב, כמו כל זכות חוזית. במקרה דנא חוששני כי לא פעלו המערערות כאמור, הן רוקנו את התחייבותן לתגמול מתוכן בעודן מתיימרות לקיים את החוזה".

השופט רובינשטיין מציין כי ראוי כי שני הצדדים היו מגיעים להסכמות, אם זה דרך הסכם חדש, או דרך הארכת הסכם פשרה שעל פיו הן פועלות עתה לדברי המערערות, ובין מתווה אחר. השופט מציין כי זה צריך להיות "על בסיס של כדאיות כלכלית הדדית". עוד מעביר השופט רובינשטיין ביקורת ומציין כי: "האופן בו פעלו המערערות בהודעת ביטול העמלה והצגת מודל התגמול החדש שאינו מטיל עליהן חובת תגמול ממשית, אין בו כדי להכשיר את הפרת הסכם ההתקשרות שלא כדין".

כמן כן קבע רובינשטיין כי חברות התעופה תשלמנה להתאחדות סוכני הנסיעות הוצאות בסך 50 אלף שקל.


כתבות נוספות:

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: