אא

פסח במלונות ישראל: תפוסות גבוהות במיוחד

קברניטי הענף מדווחים על אחוזי תפוסה ממוצעים של 90 אחוזים ומעבר במרבית המלונות ברחבי הארץ. "מרגישים השנה את החג לא רק בשבוע של חול המועד אלא גם בשבוע שלפני כן". הביקוש לחללים פרטיים לעריכת ארוחות סדר עלה משמעותית

| |

חג שמח. בעוד מספר שעות נשב כולנו סביב שולחן הסדר, נקרא את ההגדה ונטעם ממיטב מאכלי החג המסורתיים. פרט למנהגים השגורים בחג, כמו מציאת האפיקומן או אכילת מצות, ידועים אזרחי ישראל כמי שמאוד אוהבים לנפוש בחג הפסח, בדגש על מלונות. 

לשם כך, החלטנו ב-"פספורטניוז" לערוך סקירה קצרה ולבדוק כיצד נערכו חלק מרשתות בתי המלון לחג, האם יתקיימו בהן ארוחות סדר כהלכתן ומהם אחוזי התפוסה אליהם יגיעו במהלך החג ובחול המועד. התשובות בכתבה הבאה.

"פסח נחשבת לתקופת שיא לענף התיירות הישראלית מאחר והיא מביאה אלפי אנשים לפקוד את אתרי התיירות", התייחס רוני אלוני, סמנכ"ל השיווק והמכירות ברשת פתאל לחג הנכנס. "השנה ענף התיירות מרגיש את חג הפסח לא רק בשבוע של חול המועד אלא גם בשבוע שלפני כן היות והילדים יצאו לחופשה שבוע לפני ערב החג, מה שהביא לתפוסות גבוהות בבתי המלון במשך יותר משבועיים ברציפות".

עוד הוסיף אלוני לציין בנושא הפסח כי "בפסח השנה המלונות שלנו בכל הארץ עומדים על אחוזי תפוסה הנעים בין 90-100%, כאשר נתוני אחוזי התפוסה בשבוע שלפני הפסח עלו בשיעור של 15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לכך יש להוסיף את אלפי המשפחות הנופשות באילת ותורמות לאקו סיסטם של ענף התיירות כולו".


אחד מחללי ארוחות הסדר במלון ממילא ירושלים. צילום: חוסאם גאנם

גם ברשת מלונות אלרוב אשר ברשותה מלונות מצודת דוד וממילא בירושלים, נערכים לחג הפסח בכוחות מתוגברים. לדברי דיוויד טוקר, סגן נשיא השיווק והמכירות של הרשת "התפוסה במלונות במהלך החג הינה מלאה לעומת 90% תפוסה בתקופה המקבילה אשתקד, כשמרבית ההזמנות הן של יהודים מצפון אמריקה, מאנגליה ומצרפת שלמעלה ממחציתם ישהו במלון לתקופה של 10 לילות".

לטענת טוקר, "תפוסת השיא במלונות השפיעה באופן ישיר על היקפי הביקושים בקרב האורחים לקיים ליל סדר משפחתי בחלל הפרטי. אם בתקופה המקבילה אשתקד השכרנו במלונות כעשרה חללים לצורך קיום ליל סדר פרטי, הרי שהשנה הביקוש לחללים אף יותר מהוכפל, מה שחייב אותנו בפתרונות יצירתיים לאיתור מקומות שישנו ללילה אחד את ייעודם היומיומי.

כך למשל, משפחה יהודית אמריקאית שכרה את חדר הישיבות שמשמש את מנכ"ל המלון לצורך ארוחת סדר לעשרה איש. משפחה אחרת שכרה את בר המלון לצורך אירוח 25 איש, אחרת בחרה בטרקלין העסקים כמקום בו תבלה את ארוחת הסדר המסורתית".

גם באחד עשר מלונות רשת אטלס צופים אחוזי תפוסה גבוהים מהרגיל במהלך כל ימי החג וחול המועד. "מלונות הרשת נמצאים בתפוסה גבוהה, אך עדיין נותרו חדרים פנויים בחלקם", מבהיר אורי קרונקרופ, מנהל השיווק והמכירות ברשת שהוסיף. "במלון טל שברחוב הירקון בתל אביב יתקיים סדר פסח כהלכתו, בעוד בשאר מלונות הרשת יקבלו האורחים שי לחג בחדרים. כמו כן נקיים במהלך החג "HAPPY HOUR" המזוהה עם הרשת ברוח חג הפסח".


מלון לאונרדו השייך לרשת פתאל. תפוסה בשיעור של 90-100%

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: