אא

מנכ"ל השבוע של פספורטניוז: אבי לוי

עבר מלונאי עשיר ועתיר תפקידי ניהול מלונאיים לא מונעים מלוי להמשיך ולהתרגש גם מתפקידו הנוכחי כמנכ"ל מלון קראון פלאזה ירושלים. "זה דבר גדול עבורי". וגם, מהי התחזית שלו באשר לעתיד הענף בישראל. רמז: שני צדדים למטבע. ראיון

| |

מנכ"ל השבוע, אתם מוכנים לזה? השבוע אוטוטו מסתיים, אבל רגע, לא באמת חשבתם שניתן לכם לעבור אותו ללא מנכ"ל השבוע שלנו, נכון? אז רגע לפני שאתם מתפנים להמשך הבילויים השונים בחול המועד או לעיסוקים אחרים, תכירו את אבי לוי, מנכ"ל מלון קראון פלאזה ירושלים, בעל וותק של למעלה מ-20 שנה ענף המלונאות ומי שמוכיח מדי יום ביומו עד כמה המלונאות טבועה בדמו. 

את הקריירה המקצועית שלו החל לוי עוד בטרם הגיוס לצבא כמלצר במחלקת האירועים של מלון הילטון תל אביב. "אני מעריך שכבר מגיל 14 ידעתי שאהיה מנכ"ל מלון", הוא משחזר את ראשית דרכו בענף. "להוריי היו מספר חברים שעסקו במלונאות ופתחו את עיניי. יצא לי כמובן גם לבקר בכמה וכמה מלונות, ומאז התחלתי לחתור בסירה שנקראת מלונאות".

גם לאחר השחרור משורות צה"ל, חזר לוי לעשות את הדבר החביב עליו כשהמשיך להתבסס בענף, הפעם דרך שורה ארוכה של תפקידים שונים ומגוונים בתחום המזון והמשקאות, תחילה במלון ישרוטל המלך שלמה אילת כמנהל מסעדת "ברסרי" הצרפתית וכן כמנהל חדר האוכל במלון, מנהל אגף חדרים, זאת כמובן לצד לימודי מנהל בתי מלון במסגרת בית הספר המקצועי "תדמור".

ההתפתחות של לוי המשיכה לצבור תאוצה בקצב מסחרר. כשהוא בן 25 בלבד שימש לוי כמנהל התפעול של מלון שרתון מוריה תל-אביב (לאונרדו השייך לרשת פתאל כיום). "הועסקו תחתיי כ-70 איש. למרות שהיה מנכ"ל מעליי, בפועל אני זה שחייתי אתה המלון". משם עבר לתפקידו הניהולי הראשון, הפעם כמנהל שרתון מוריה ים המלח (הרודס השייך לרשת פתאל כיום). מאז 2004 הוא ברשת קראון פלאזה, תחילה כמנהל המלון הרשתי בים המלח, 6.5 שנים בתל אביב וכיום כבר שמונה חדשים בתפקידו הנוכחי כמנכ"ל מלון קראון פלאזה ירושלים.

"חשוב לי לציין את המשפחתיות והחום הבלתי נגמר לו אני זוכה ברשת", פתח לוי עם מילות שבח לרשת קראון פלאזה ישראל הפועלת בראשות המנכ"ל, רון יריב. "אני חושב שהייחודיות שלנו מתבטאת בעצם העובדה שאנו רשת בינלאומית יחידה עד עתה בישראל שפרוסה לאורך רחבי המדינה. לכך יש להוסיף כמובן את הסטנדרטים המוקפדים והגבוהים שנשמרים בקפידה, ההשקעה במותג והשירות האישי לאורח עד לרמת הפרטים הקטנים, כמו אינטרנט אלחוטי (WiFi חינם).

ניהול מלון הרשת בירושלים? "אתגר אדיר עבורי"

בחזרה למלון הירושלמי, הרי שקראון פלאזה ירושלים נחשב למלון הרשת הגדול ביותר בישראל ומונה 396 חדרים, מרכז כנסים רחב מימדים המאכלס כמות של עד 1000 איש, מתחם בריאות ובו בריכה, חדר כושר ומדשאה גדולה ועוד מתקנים ואיזורים ייעודיים לרווחת האורחים.

"זה אתגר אדיר עבורי לקחת חלק בתהליך ההתפתחות והשדרוג של המלון", התייחס לוי לתפקיד הניהולי  לו זכה לפני כשמונה חודשים. "אנחנו נמצאים בתקופה עמוסת שינויים כאלו ואחרים ברשת. השקענו בשינוי תחום המזון עם שף חדש (דודי אסרף), אנו מבצעים הדרכות ופעילויות רבות למצבת העובדים לצד עוד מגוון פעילויות נוספות שנועדו להרים אותנו שלב נוסף, כמו למשל שיפוץ הקומה הרביעית שעתידה להסתיים בקרוב. זה דבר גדול".

אבי, כיצד אתה רואה את עתיד ענף המלונאות הישראלי?

"אחלק את התשובה לשתיים. מצד אחד, אני באמת אוהב את מה שקורה בענף. לטעמי מלונאות היא מקצוע בלתי רגיל ויוצא דופן בהשקעה וביכולות המקצועיות שלך, כך שזה ממש לא כמו למכור עוד מוצר על המדף. אני מתבונן בפרספקטיבה ברחבה בטרנד רשתות המלונות הבינלאומיות שמוכיחות כי הן מאמינות בענף כחול-לבן, כמו הוולדורף אסטוריה או הריץ קרלטון וזה באמת מחמם את הלב. האמונה שלי היא שכל עוד המצב הביטחוני והכלכלי בישראל ישמרו על יציבות, המלונאות הישראלית תפרח".

ומהו החלק השני?

"החלק השני הוא קצת פחות אופטימי ומתנקז לאחת הבעיות הגדולות של הענף, שהוא כידוע המחסור במשאב האנושי. המדינה לא מספיק משקיעה בהדרכה מקצועית, מה שגורם לכך שחלק מהעובדים בענף פשוט לא מקצועיים ומגבירים עוד יותר את הצורך במשאב האנושי, שרק הולך וגדל לעומת ההיצע בשוק של אחוז נמוך משמעותית של אנשים המעוניינים לעסוק במלונאות, על שלל המקצועות האפשריים. זהו דבר חשוב מאין כמוהו שנהיה חייבים לשים עליו את הדגש בעתיד על מנת ליצור כאן מלונאות טובה יותר".


חדר דלוקס מלון קראון פלאזה ירושלים. צילום: רמי סלומון

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: