אא

פסח בנתב"ג: טורקיה בראש, איזי ג'ט הפתיעה

ברשות שדות התעופה מסכמים חג פורה במיוחד בנתב"ג שאף הצליח לגבור על התחזיות המוקדמות. חודש אפריל צפוי להסתיים עם סך של למעלה מ-1.3 מיליון נוסעים בשדה ו-8200 תנועות מטוסים המהווים גידול של 30 אחוז לעומת התקופה המקבילה אשתקד

| |

גברו על התחזיות. בהנהלת רשות שדות התעופה פירסמו היום (שלישי) את נתוני סיכום חג הפסח וחודש אפריל, אשר עתידים להסתיים עם מעל 1.3 מיליון נוסעים ב-8200 תנועות מטוסים, נתון מרשים המהווה גידול של 30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בהישג מרשים לרש"ת, שכן על פי ההערכות המוקדמות היו אמורים לחלוף בשדה במהלך החודש כמאה אלף נוסעים פחות מהמציאות בשטח.

את טבלת היעדים מוליכה בגאון טורקיה שהוכיחה בפסח האחרון כי כוחה עוד במותנייה וקיבלה לשורותיה סך של 107,464 נוסעים מישראל, מתוכם 73,595 לאיסטנבול והיתר (33,812) לאנטליה. עוד ברשימת צמרת היעדים המבוקשים עבור הישראלים בחג: ארה"ב (82,538 נוסעים), איטליה (68,007 נוסעים), גרמניה (67,587 נוסעים) וצרפת (65,590 נוסעים). 

התכונה הרבה שנרשמה בנתב"ג נשאה פירות כמיטב המסורת גם עבור חברות התעופה. אל על המשיכה להוביל עם למעלה מ-270 אלף נוסעים שטסו בשורותיה. בהפרש רחוק ממנה רשמה טורקיש איירליינס כמות של 51,627 נוסעים. ארקיע התברגה במקום השלישי (32,515 נוסעים), אולם ההפתעה הגדולה הגיעה בדמות המקום הרביעי, אליו העפילה לראשונה חברת הלואו קוסט הבריטית, איזי ג'ט שהטיסה 23,517 נוסעים במהלך ימי החג. חברת התעופה הרוסית, איירופלוט סגרה את החמישייה הפותחת.

מנהל נתב"ג, שמואל זכאי, התייחס לכמות הנוסעים הרבה שחלפה בשדה במהלך ימי החג וחול המועד וציין כי "נתב"ג הינו אחד מחמשת השדות המובילים בשיעור בגידול בתנועת הנוסעים באירופה, תופעה המשויכת למימוש הסכם השמים הפתוחים, הסכם המהווה בשורה עבור הצרכן הישראלי".

עוד הוסיף זכאי כי "פנינו לעשור הקרוב. הרשות נמצאת בעיצומה של מהפכה לשינוי בתשתיות התעופה האזרחית בישראל. בנתב"ג יפעלו בקרוב מסלולים מחודשים ובזאת יגיע לסיומו פרויקט שדרוג המסלולים שיאפשר בטיחות גבוהה יותר והכפלה של תנועת המטוסים".


אנטליה. למעלה מ-33 אלף ישראלים ביקרו ביעד בפסח 2014

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: