אא

מצרים בשפל: צניחה חדה בהכנסות מתיירות

השכנה מדרום לא מצליחה להתאושש מהאירועים האלימים והמהפכות של השנים האחרונות ומדווחת על 2013 כשנה קשה במיוחד שכללה ירידה של למעלה מ-40 אחוזים בהכנסות מתיירות. גם הרבעון הראשון של 2014 לא מאיר פנים

| |

מה עובר על מצרים? אחת המדינות שנחשבו למפלט עבור תיירנים וחובבי הנופש ברחבי העולם, בזכות הפירמידות, החושות בסיני והטיולים המדבריים, נוחלת לפי דיווחים מטעם רשויות התיירות במדינה מפלה חסרת תקדים, כמוה לא זוכרים במצרים שנים ארוכות.

מקור ההידרדרות התיירותית כידוע, נובעת מערעור היציבות במצרים שהחלה כזכור ב-2011 עם הדחתו הפומבית של חוסני מובארק מכס הנשיאות ועליית תנועת האחים המוסלמים ובהמשך להדחתה, הוצאתה מחוץ לחוק ולקיחת השליטה על ידי שלטונות הצבא. התוצאה: צניחה חדה בהכנסות המדינה מתיירות נכנסת. אחד מן הנתונים המרכזיים המעידים על המצב העגום, מקורה בהכנסות התיירות ב-2013 שהתסכמו בסך 5.9 מיליארד דולר בלבד (41% פחות לעומת שנת 2012).

ואם זה לא מספיק, גם הרבעון הראשון של 2014 אינו מאיר פנים לתיירות המצרית וכלל ירידה חדה נוספת, הפעם בשיעור של 43% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וסך כולל של 2 מיליון תיירים בלבד שנצפו בה. 

גורמי התיירות המצרים מציינים שתי סיבות עיקריות לשפל התיירותי חסר התקדים שפוקד את המדינה, ראשית בשל אזהרות מסע שהוציאו לא פחות מ-15 מדינות שונות לאזרחיהן, לפיהן יש להימנע מביקור במדינה, תופעה שהובילה לטענת רשויות התיירות המצריות לירידה של 30% בכמות התיירים.

לכך יש להוסיף את היעדר הביטחון האישי בתוך תחומי המדינה, מחשש לפיגועי טרור וגילויי אלימות, זכר לפיגוע התופת באוטובוס בחודש פברואר האחרון, בו נהרגו ארבעה תיירים קוריאנים ו-14 נפצעו סמוך למלון פלאזה בטאבה, סיני.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: