שכר תור הגיעה להסכם פשרה עם ארקיע
אתמול [יום ד'] נחתם הסכם פשרה בין שכר תור וארקיע. חנוך [נוקי] שגב, מנכ"ל שכר תור, מבטיח: "שכר תור חוזרת לשוק במלוא העוצמה".
Shutterstock
לאחר שנתיים של בוררות משפטית, בתביעת שכר תור נגד ארקיע בסך 250 אלף דולר, הצליחו הצדדים להגיע להסכם פשרה.
חנוך שגב, מנכ"ל שכר תור, מציין: "ההסכם מאד לשביעות רצוננו. הטענות שלנו התקבלו. אני שמח שלמרות שזה נעשה באיחור, ההנהלה החדשה של ארקיע החליטה שמוטב לסיים את זה בדרך של פשרה ולשלם לסוכנים את הכספים, שנמנעו מהם במשך תקופה ארוכה".
באסיפה כללית שקיימה שכר תור לפני כחודשיים, סיים גדי גרייבר, יו"ר מועצת המנהלים, את תפקידו ע"פ בקשתו, לאחר חמש שנים. במקומו נבחר כחבר במועצת המנהלים אריק בן יהודה מאוניון ללויד, שמשמש גם כגזבר שכר תור. כיו"ר שכר תור משמש כיום רוני אמברסון מאמבסדור איכילוב.
נוקי, שכר תור בכלל קיימת כיום? לא שומעים עליכם?
"לפני חמש שנים היה לנו הסכם פנטסטי עם ארקיע. אז המציאות הייתה אחרת. הרשתות: פלאנטו, יוטרוול, ממריאים, לא היו חזקות אז כמו היום. אז שכר תור הייתה יכולה לעשות דברים שהרשתות עושות כיום. ההסכם עם ארקיע פעל פנטסטי עד למינוי של נחום קרה כמנכ"ל ארקיע, והוא גרם לקרע ביננו. כתוצאה מכך נהיה קרע עם הסוכנים וההסכם נמוג. בשנת 2007 היה הסכם מצוין בין שכר תור לקשרי תעופה, שהביא לסוכנים עמלות יתר בסכום של 100 אלף דולר. בשכר תור יש 140 בעלי מניות, שמאגדים 350 נקודות מכירה. זה 60% בענף המאורגן".
ומה קרה ב-2008 ?
"הייתה ירידה גדולה בפעילות שלנו. דווקא בגלל שהענף שגשג והחברים קיבלו עמלות יתר כתוצאה מהחברות שלהם בכל מיני מסגרות".
ואיך אתה רואה את העתיד של שכר תור?
"היא חייבת לדעתי לשמור על רמת פעילות, אפילו מינימלית, כדי להיות תוך שנתיים קונסולידטור של הענף. בסופו של דבר, בגלל השינויים במבנה העמלות, שכר תור תוכל להיות קונסולידטור טוב מאד של הענף, כי היא בבעלות מלאה של סוכני נסיעות. ב- 2009 אנחנו עומדים להפעיל פורטל עצמאי משלנו, בו יהיה מקום לספקים בינוניים וקטנים ויאפשר להם לבצע הזמנות ישירות אצל הספקים. אנחנו עומדים להשתמש בפורטל של ההתאחדות. הסכם הפשרה של ארקיע מזרים לנו כסף ויאפשר לנו לפעול כמו שצריך. שכר תור בהחלט חוזרת לשוק במלוא העוצמה. האסיפה הכללית של שכר תור החליטה לפעול בצורה מלאה".
חנוך שגב, מנכ"ל שכר תור, מציין: "ההסכם מאד לשביעות רצוננו. הטענות שלנו התקבלו. אני שמח שלמרות שזה נעשה באיחור, ההנהלה החדשה של ארקיע החליטה שמוטב לסיים את זה בדרך של פשרה ולשלם לסוכנים את הכספים, שנמנעו מהם במשך תקופה ארוכה".
באסיפה כללית שקיימה שכר תור לפני כחודשיים, סיים גדי גרייבר, יו"ר מועצת המנהלים, את תפקידו ע"פ בקשתו, לאחר חמש שנים. במקומו נבחר כחבר במועצת המנהלים אריק בן יהודה מאוניון ללויד, שמשמש גם כגזבר שכר תור. כיו"ר שכר תור משמש כיום רוני אמברסון מאמבסדור איכילוב.
נוקי, שכר תור בכלל קיימת כיום? לא שומעים עליכם?
"לפני חמש שנים היה לנו הסכם פנטסטי עם ארקיע. אז המציאות הייתה אחרת. הרשתות: פלאנטו, יוטרוול, ממריאים, לא היו חזקות אז כמו היום. אז שכר תור הייתה יכולה לעשות דברים שהרשתות עושות כיום. ההסכם עם ארקיע פעל פנטסטי עד למינוי של נחום קרה כמנכ"ל ארקיע, והוא גרם לקרע ביננו. כתוצאה מכך נהיה קרע עם הסוכנים וההסכם נמוג. בשנת 2007 היה הסכם מצוין בין שכר תור לקשרי תעופה, שהביא לסוכנים עמלות יתר בסכום של 100 אלף דולר. בשכר תור יש 140 בעלי מניות, שמאגדים 350 נקודות מכירה. זה 60% בענף המאורגן".
ומה קרה ב-2008 ?
"הייתה ירידה גדולה בפעילות שלנו. דווקא בגלל שהענף שגשג והחברים קיבלו עמלות יתר כתוצאה מהחברות שלהם בכל מיני מסגרות".
ואיך אתה רואה את העתיד של שכר תור?
"היא חייבת לדעתי לשמור על רמת פעילות, אפילו מינימלית, כדי להיות תוך שנתיים קונסולידטור של הענף. בסופו של דבר, בגלל השינויים במבנה העמלות, שכר תור תוכל להיות קונסולידטור טוב מאד של הענף, כי היא בבעלות מלאה של סוכני נסיעות. ב- 2009 אנחנו עומדים להפעיל פורטל עצמאי משלנו, בו יהיה מקום לספקים בינוניים וקטנים ויאפשר להם לבצע הזמנות ישירות אצל הספקים. אנחנו עומדים להשתמש בפורטל של ההתאחדות. הסכם הפשרה של ארקיע מזרים לנו כסף ויאפשר לנו לפעול כמו שצריך. שכר תור בהחלט חוזרת לשוק במלוא העוצמה. האסיפה הכללית של שכר תור החליטה לפעול בצורה מלאה".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}