אא

אפריל במלונות ישראל: עלייה חדה בלינות תיירים וישראלים

התאחדות המלונות מסכמת את השליש הראשון של השנה בסימן חיובי. לעומת החודש המקביל אשתקד הסתיים חודש אפריל עם עלייה כוללת של 24 אחוזים בלינות תיירים וישראלים. מתחילת השנה לנו בישראל קרוב ל-3.5 מיליון תיירים. אלי גונן: "הפוטנציאל עדיין לא ממומש"

| |

פתיחת שנה מצוינת לענף המלונאות הישראלי. מנתונים שפירסמה היום (שני) התאחדות המלונות מדווח על עלייה ניכרת של 10% בלינות תיירים ו-40% בלינות ישראלים במהלך השליש הראשון של השנה - מגמת עלייה המתקנת באופן מרשים את הפגיעה שנוצרה אשתקד בתיירות הנכנסת בשל מבצע "עמוד ענן". 

הנתונים שהתקבלו למעשה הינם לגבי חודש אפריל שחתם את השליש הראשון של 2014, אך גם לבדו השיג תוצאות יוצאות דופן עבור הענף, אשר החשובה שבהן היא 1.08 מיליון לינות תיירים - הנתון הגבוה ביותר מאז שנת 2000 לעומת 1.02 באפריל 2013. גם בתחום תיירות הפנים, יכולים קברניטי הענף לחייך עם כ-1.09 מיליון לינות ישראלים המהווים כאמור עלייה של 40% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מנתוני התפלגות התיירים על פי איזורים עולה כי נרשמו עליות בכמות התפוסות בכל רחבי הארץ לעומת החודשים המקבילים אשתקד, בדגש על מערב ירושלים (כ-254 אלף לינות, 13%+), תל-אביב (כ-228 אלף לינות, 15%+), אילת (כ-134 אלף לינות, 17%+), טבריה וסובב כנרת (כ-112 אלף לינות, 2%+), נתניה (כ-33 אלף לינות, 6%+) והרצליה (20 אלף לינות, 65%+). תפוסת החדרים הארצית הגיעה ל-71% ממוצע (10%+ לעומת 2013).

מתחילת השנה לנו בישראל קרוב ל-3.5 מיליון תיירים (3.41 מיליון איש - 16%+ לעומת התקופה המקבילה ב-2013) וכ-3.3 מיליון ישראלים (1%+ לעומת 2013) המהווים יחדיו כ-6.7 מיליון לינות (8%+). 

נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, התייחס לנתוני החודש החולף בשביעות רצון וציין כי "השליש הראשון של השנה מבטא את הפוטנציאל העצום והלא ממומש של התיירות. אל מול סימני ההאטה המדאיגים במשק, ממשיכה התיירות לצמוח. במציאות זו, ועל רקע ביקור האפיפיור, חשוב למנף את ההצלחה ולהגדיל משמעותית את תקציבי השיווק של משרד התיירות".

גונן המשיך לפרוס את משנתו בנושא חשיבות ההשקעה בתעשיית התיירות ובמלונאות בפרט כשהוסיף ואמר: "אנו חוזרים ואומרים בכל הזדמנות לראש הממשלה ולשרים: קופת המדינה מפסידה כל שנה מיליארדים בשל העובדה שהתיירות אינה על מפת העדיפות הלאומית ותקציבי השיווק אינם מספקים. זהו פספוס עצום. בעולם התיירות היא התעשיה הצומחת ביותר לאורך עשרות שנים, ורק אצלנו אנחנו מאושרים מחזרה לנתוני שנת 2000. זה מצב מסתכל". 

תל אביב. גם היא נהנית מהיקף העלייה בכמות התיירים. צילום: דפנה טל, באדיבות משרד התיירות

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: