אא

הנדל״ן הציל את איסתא מהפסד כספי

איסתא כבר מזמן לא רק חברת תיירות, החברה סיימה את הרבעון הראשון של 2014 עם הפסד תפעולי של 1.3 מיליון שקל בתחום תיירות ופנאי ורק בזכות מגזר הנדל"ן רשמה זכות בשורת הרווח הכולל

| |
כבר תקופה ארוכה שאיסתא הרבה יותר מאשר רק חברת תיירות.

לחברה המצליחה יש בשנים האחרונות השקעות רבות אחרות, בעיקר בתחום הנדל"ן. אך עושה רושם שאיסתא של אחישי גל עברה מהפך, שאפילו הוא לא חשב שיקרה.

עיון בדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2014 מגלה, שמגזר תיירות ופנאי הביא את החברה להפסד תפעולי של 1.3 מיליון שקל. בתיירות העסקית החברה רשמה רווח תפעולי של 818 אלף שקל. בשורה התחתונה החברה סיימה את הרבעון הראשון עם רווח לבעלים של 3.483 מיליון שקל לעומת 5.325 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ומה הביא את החברה לרווח, תחום הנדל"ן.

בתחום הנדל"ן להשקעה בישראל איסתא סיימה את הרבעון עם רווח תפעולי של 3.832 מיליון שקל, ובתחום הנדל"ן להשקעה בחו"ל נרשם רווח תפעולי של 1.240 מיליון שקל. כלומר, את עיקר הרווח איסתא רשמה מתחום הנדל"ן. יש לציין כי ברבעון המקביל אשתקד החברה עדיין רשמה רווח תפעולי של 1.008 מיליון שקל בתחום של תיירות ופנאי.

למעשה אפשר לומר מהפך, האם איסתא בדרך להפוך לחברת נדל"ן ותחום התיירות הופך למשני? לפי יודעי דבר בענף התיירות, גם באיסתא הבהבו הנורות, ובחברה מבינים שהם חייבים לנקוט במספר פעולות כדי שתחום התיירות יחזור להיות השולט והמשפיע בחברה.

למרות שאחישי גל פעל לפני שנים בחוכמה וגרם לכך שהחברה כבר לא בנויה רק על תיירות, נראה לפי המספרים שהמגמה הזו התהפכה לגמרי ותחום הנדל"ן הפך להיות המוביל. כעת גל וקברניטי החברה יצטרכו לתת את הדעת ולהחזיר את הדומיננטיות לתיירות, כפי שבאיסתא ידעו לעשות בהצלחה לאורך כל השנים .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: