אא

מנכ"ל השבוע של פספורטניוז: דוד ברנס

ברנס, אחד מהמלונאים המנוסים שבמחוזותינו, ומנהל מלון קראון פלאזה ים המלח מזה כשנתיים, התפנה לשוחח עם "פספורטניוז" אודות הענף המתפתח בישראל, החוויה המלונאית בחו"ל ועד לחוויית הלידה במלון בה היה נוכח. "המלונות שלנו עומדים בכבוד ואף מעבר לכך עם טובי המלונות בעולם"

| |

כמדי שבוע "פספורטניוז" ממשיך לעשות כבוד למצטייני ענף התיירות. והפעם, היכרות עם מנכ"ל מלון קראון פלאזה ים המלח, דוד ברנס, שלאחר תקופה בת שבע שנים בחו"ל, חזר בשנים האחרונות ארצה על מנת להוכיח את איכויותיו המלונאיות. בכתבה הבאה תוכלו לקרוא אודות האיש, פעילויותיו וחזונו באשר לענף המלונאות הישראלי. קריאה מהנה.

השתפשפותו הראשונית של ברנס, בעל ניסיון של למעלה מ-30 שנה בענף, בתחום המלונאות החלה בגיל צעיר מאוד. למעשה, כבר בגיל ילדות קרצה עבורו הילת המלונאות אשר לימים משכה את ברנס הצעיר לשורת תפקידים מלונאיים רחבה בארץ ובעולם. "מאז שהייתי ילד קטן, רציתי תמיד לעמוד מאחורי דלפק עם חליפה ועניבה", משחזר ברנס את זכרונותיו הראשונים מחלומות ילדותו אודות הענף, שרק הלכו והתעצמו ככל שחלפו השנים. "מה שהלהיב אותי בעולם הזה הייתה ההיכרות עם אנשים והעולם הרחב, האפשרויות להתפתח ובעיקר הדינאמיות שהופכת כל מלונאי לסוג של ראש עיר קטן".

ראש עיר? תסביר.

"פשוטו כמשמעו. מלונאות איננה עבודה פקידותית של שמונה עד חמש, אלא פעילות אינטנסיבית מסביב לשעון. צריך להבין שמנהל מלון נדרש לנהל למעשה עיר קטנה, וכפועל יוצא מכך לטפל במגוון תחומים, בין אם זה לוגיסטיקה, שירותיות, מזון, רווחת האורח, ניקיון ועוד ועוד. בכלל, כמות האינטרקציות והחוויות שמנהל מלון עובר בכל יום, לא דומות לשום עיסוק אחר, וזהו גם מה שמבדל אותו מהיתר.

יצא לי למשל במהלך מלחמת המפרץ, בתור מנהל קבלה במלון המלך שלמה באילת להשתתף בלידה של אחת האורחות. היו אז אזעקות, ולא היו בטוחים אם האמבולנס יוכל בכלל להגיע לאסוף אותה לבית החולים. זהו למשל אירוע שנחקק אצלי עמוק בזיכרון, ומבהיר עד כמה העבודה שלנו דינאמית, כאשר החוויות בין אתמול להיום משתנות באופן תכוף".

הכי טוב בבית

ברנס (55) נחשב לא בכדי לאחד המלונאים המנוסים שבמחוזותינו. במסגרת פועלו הנרחב בענף במרוצת השנים, ניתן למנות מגוון רחב של תפקידים, החל מניהול מלונות בעיר הולדתו, אילת, כמו מלון קיסר של האחים אלה בעיר ובים המלח, מלון הדירות "לב אילת" בתחילת שנות ה-90 וכן את ניהול מלונות קבוצת הכשרת היישוב - נפטון וגלי אילת (2000-2005), תקופה שבסיומה מצא את עצמו מעביר את ניסיונו ומרכולתו המקצועית מעבר לים ובשלוש מדינות שונות - קרואטיה, צ'כיה וסלובקיה.

פרק הזמן באירופה, במסגרתו זכה ברנס לזכות במספר תפקידי ניהול, בין היתר במותג הולידיי אין בסלובקיה ובמספר מלונות פרטיים בפראג, מוגדר על ידו כתקופה מכוננת בה החכים ולמד לא מעט מרכיבים חדשים אודות הענף היקר לליבו. "למדתי הרבה מאוד במשך הזמן הזה", מעיד ברנס על עצמו. "הבנתי למעשה שהמלונות באירופה שונים מכל דבר אחר שהכרתי עד היום. המעורבות היומיומית בחיי האורחים והאינטרקציה איתם היא פחותה באופן משמעותי. מצד שני, אנחנו בישראל יכולים מהם הרבה על דיוק, כבוד למקצוע, מוסר עבודה וגם על שירותיות".

בחזרה להווה. לאחר ההרפתקה האירופית, מצוי ברנס בארץ כבר קרוב לשנתיים.האחרון מודה כי הגעגועים למשפחה, לחברים ולמדינה בכלל, שיחקו תפקיד מרכזי בהחלטתו לחזור. "זה לא פשוט לחיות כל כך הרבה שנים בחו"ל", הסביר בכנות. "כאשר אתה נמצא ללא המשפחה וחברים, זה לא מצב אידיאלי. אמנם נהנתי מאוד במסגרת העבודה בחו"ל, אבל מצד שני גם הרגשתי שזה הזמן הנכון לחזור ארצה ולהיות קרוב לבית שלי". על מנת שהנחיתה חזרה בישראל תהיה רכה ומיטבית עבורו מבחינה מלונאית, נקרא ברנס לדגל על ידי רשת קראון פלאזה, אשר הציעה לו את תפקיד מנהל מלון "קראון פלאזה ים המלח", לו נענה ברנס בחיוב.

"זה סיפור משעשע. את שי אסיה (משנה למנכ"ל רשת קראון פלאזה) פגשתי בתור לבידוק הביטחוני בשדה התעופה באילת, משם הייתי אמור להמשיך לנתב"ג ולאירופה להמשך עבודתי. הוא התעניין בשלומי ובעיסוק שלי במלונאות בחו"ל. בסופו של דבר, מספר ימים אחרי פטפוט הקליל שהחלפנו בשדה, כבר מצאתי את עצמי בארץ. מאוד אהבתי את ההצעה של הרשת, וכמובן גם את האפשרות לחזור ארצה ולעסוק במקצוע אותו אני כל כך אוהב".

למה דווקא בחרת בקראון פלאזה?

"מעבר לעובדה שמדובר ברשת היחידה בישראל שמייצגת מותג בינלאומי – אינטרקונטיננטל, הזדהיתי עם חזון הרשת והרצון להתפתח לשינויים ולהתקדמות בשלל תחומים. הרשת מאוד מיומנת ומעניקה הן לעובדים ולצוות המנהלים הדרכה ברמה גבוהה, כזו שמובילה לגירוי המחשבה לאפיקים נכונים יותר".

בספטמבר הקרוב ימלאו שנתיים לתקופת ניהולו של ברנס את מלון הרשת שבים המלח. המלון המונה 304 חדרים ומשתרע על פני 10 קומות, נחשב לאחד ממלונות הדגל של קראון פלאזה בישראל, וזוכה לאחוזי תפוסה גבוהים במיוחד (85% ממוצע מתחילת השנה). בהתייחס למלון, הוסיף ברנס לספר על הליך שיפוצים והתחדשות נרחב שעתיד להתבצע בו בחודשים הקרובים. "אנחנו מתכננים לשדרג את המלון בהשקעה כספית גבוהה", הבהיר. "הספא ישופץ וישודרג, כל חדרי המלון יזכו להתחדשות, יוקם חדר כושר חיצוני, מבוך לילדים, תיפתח חצר אחורית לרווחת האורחים, וזאת עוד מבלי לציין את שיפוץ החוף אליו נושק המלון, על ידי החברה להגנת ים המלח (חל"י) בעלות של מיליוני שקלים".

דוד, כמי שעבר הרבה דברים בענף, כיצד אתה מזהה את המגמה במלונאות הישראלית בשנים האחרונות?

"אני בהחלט מזהה יציבות והתפתחות מתמדת של הענף, וזה מאוד מעודד. המלונות שלנו עומדים בכבוד ואף מעבר מכך עם טובי המלונות בעולם, ועל כך מגיעה תעודת כבוד לעמיתיי היקרים בענף, בין אם ברמת המנכ"לים, הבעלים והעובדים השונים".

לסיום, מה נאחל לך?

"השמים הם הגבול. זה משפט שאני נצמד אליו מאז ומתמיד. פרט לבריאות, חשוב לי לפתוח בעתיד מלון עם לובי איטלקי וקפה אספרסו משובח. זה החלום שלי, הלוואי שהוא גם יתגשם".


מלון קראון פלאזה ים המלח. ברנס סוגר שנתיים כמנהל המלון. צילום: יח"צ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: