אא

מלונאי אילת: אי הבאת עובדים מירדן תגרום לקריסת תעשיית התיירות בעיר

יו"ר התאחדות מלונות אילת פנה היום במכתב בהול לשר התיירות וביקש שיתערב לאישור העסקת עובדים ירדנים במלונות העיר, וציין את התנגדות משרד הכלכלה אשר חושש מהסכנה שהירדנים יתפסו מקומות עבודה של ישראלים: "הזוי, שכן  אם היו עובדים ישראלים בנמצא, לא היינו מחפשים ירדנים!"

| |
חיים סלמי, יו"ר התאחדות מלונות אילת, פנה אל שר התיירות בבקשה שיפעל להעסקת עובדים ירדנים בענף המלונאות באילת.

סלמי כותב לשר "הרעיון שאנו מקדמים כיום להעסקת עובדים ירדנים הוא יחסית פשוט, זמין, עלותו נמוכה וכל הצדדים יכולים רק ליהנות ממנו. הירדנים מעוניינים בעבודה במלונות אילת בגלל גובה השכר המוצע, המלונאים האילתים ופרנסי העיר מעוניינים, כי יימצא פיתרון אלגנטי לבעיות שמהגרי העבודה יוצרים בעיר, משרד החוץ מעוניין מטעמים דיפלומטיים. רק משרד הכלכלה, שבהצהרה הנראית תלושה מהמציאות, מתנגד לרעיון בשל הסכנה שהירדנים יתפסו מקומות עבודה של ישראלים. הזוי, שכן  אם היו עובדים ישראלים בנמצא, לא היינו מחפשים ירדנים!"
 
חיים סלמי מוסיף עוד במכתבו לשר "גם אם נתאמץ, יהיה קשה למצוא פגמים ברעיון שכולם (למעט משרד הכלכלה) מברכים עליו. אנו מבקשים בכל לשון של בקשה את התגייסותך האישית לקדם אותו ע"י הגשה, בהקדם, של "הצעת המחליטים" לממשלה, לדאוג לאישורה ואח"כ ליישומה".

סלמי מציין כי מצוקת כח האדם במלונות אילת עלולה להוביל לקריסה טוטאלית של המלונות בעיר ויחד איתה כל תעשיית התיירות בעיר. מאחר ו- 90% מכח העבודה הזמין באילת מועסק בתיירות משבר כזה יגרור אחריו קריסה כלכלית של העיר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: