אא

הלחץ השתלם: 1500 ירדנים יועסקו באילת

עקב מצוקת כח האדם אליה נקלעה תעשיית התיירות בעיר הדרומית, אישרה הממשלה החלטה בדבר העסקה של עד 1500 עובדים ירדניים. בין העבודות העיקריות אותן יבצעו: ניקיון, חדרנות ושטיפת כלים. שר התיירות, עוזי לנדאו: "אישור הצעת ההחלטה ייתן מענה למחסור הגדול בידיים עובדות בעיר"

שחר של יום חדש עבור תעשיית המלונאות באילת. ממשלת ישראל אישרה הבוקר (ראשון) החלטה להעסקה של עד 1500 עובדים ירדניים בבתי המלון בעיר. על פי ההחלטה, העובדים יהיו עובדים יומיים שייצאו מישראל בתום יום העבודה, ויועסקו בעבודות ניקיון, תחזוקה, חדרנות ושטיפת כלים בבתי המלון באילת בלבד.

עוד נמסר בהתאם להחלטה שהתקבלה הבוקר כי תוקם ועדה מייעצת בראשות נציג רשות האוכלוסין וההגירה ובהשתתפות נציגי משרד הממשלה השונים, אשר תמליץ בפני שר הפנים בעניין היקף ההיתרים להקצאה ומועדי הקצאתם. המכסות המוגדרות בהחלטה זו יעמדו בתוקף עד לסוף שנת 2019 או עד למועד בו יעלה שיעור האבטלה באילת על 7.5% לפי נתוני שירות התעסוקה.

ההחלטה מפרטת, כי שר הפנים יוסמך להקצות 500 היתרים לפעימה ראשונה ולהורות, בהסכמת שר הכלכלה ובתיאום עם שר התיירות ושר האוצר, על הקצאת מכסת היתרים נוספת להעסקת העובדים, עד ל- 1500 היתרים. תהליך זה יאפשר לממשלה לבחון את היתרונות והחסרונות בהעסקת העובדים הירדנים וכן חופש פעולה בהפעלת מנגנוני תמריצים לעובדים ישראלים.

כזכור, וכפי שפורסם ב-"פספורטניוז" (https://passportnews.co.il/Article.aspx?ID=8926), פנה לפני כשבוע וחצי, חיים סלמי, יו"ר התאחדות המלונות באילת, בגיבוי ההתאחדות הארצית, במכתב בהול לשר התיירות, בבקשה לבחון באופן מיידי את אפשרות העסקת העובדים הירדניים לתעשיית המלונאות בעיר, צעד שהיום הוגדר כהצלחה

נכון להיום מציעה העיר אילת כ-12,000 חדרי אירוח במלונות השונים, המצריכים כמות של אלפי עובדים לביצוע עבודות חדרנות, ניקיון שטחים ציבוריים, שטיפת כלים, וזאת על רקע מה שמגדירים גורמי תיירות ומלונאות, כ-"היעדר עורף אורבני לעיר" אשר יוכל לסייע בגיוס עובדים.

מי שהתייחס הבוקר במהלך ישיבת הממשלה לאישור ההחלטה לגיוס העובדים הירדניים, היה שר התיירות, עוזי לנדאו, שסיפר כי "בחרנו לקדם את נושא אישור אשרות העבודה לעובדים ירדנים באילת מתוך רצון לחזק את ענף המלונאות. במלונות אילת קיימת מצוקת כח אדם, ההולכת וגוברת ככל שקרבה עונת הקיץ, מצוקה העלולה להוביל לפגיעה משמעותית בענף התיירות באילת ולפגיעה במקור ההכנסה והתעסוקה של עשרות אלפי משפחות".

לנדאו הוסיף להתייחס לנושא ואמר: "חשיבותה של תעשיית התיירות היא ביצירת מקומות תעסוקה רבים שיובילו לצמצום הפערים החברתיים-כלכליים. אישור הצעת ההחלטה ייתן מענה למחסור הגדול בידיים עובדות, ואני משוכנע שהוא אף יחזק את יחסי השלום בין ישראל לירדן".

גם בהתאחדות המלונות קיבלו את הבשורה בשביעות רצון גדולה. לדבריו של מנכ"ל התאחדות המלונות, אלי גונן, "המלונאים מודים לשר התיירות ולמנכ"ל המשרד על ההחלטה להעסיק עובדים זרים ירדנים במלונות באיזור אילת. ההחלטה הינה בשורה גדולה למלונאי אילת, שכבר שנים מתמודדים עם מחסור קשה בכח אדם במקצועות הניקיון. כעת, האיזור הבא לו יש לסייע הוא איזור ים המלח, גם שם מתמודדים בתי המלון עם מחסור קיצוני בתחום עובדי הניקיון. על כל פנים, הצעת המחליטים היא איתות עבורנו שהממשלה לא מתעלמת מתרומת תעשיית התיירות".


אילת. זריקת עידוד משמעותית לתעשיית התיירות והמלונאות בעיר. צילום: באדיבות משרד התיירות

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: