אא

קיץ קשה: דולר נמוך, מצב ביטחוני, לואו קוסט, הצפת מקומות

הסיטונאים מודים שזו לא העונה לה ציפו. לפי גורמים בענף, העונה למעשה תתחיל ב-6 באוגוסט, לאחר תשעה באב וסיום הקייטנות, שמארגן משרד החינוך

| |
יום חמישי האחרון, אפשר היה להשיג בשעות הצהרים טיסה למחרת למדריד ב-109 יורו בלבד. זו הייתה אמורה להיות שיא העונה, התקופה שאי אפשר להשיג בה מושב. אך הסיטונאים, הצ'רטריסטים וכל העוסקים בתיירות מעידים כי, זו לא העונה שצריכה הייתה להיות, זה לא באמת שיא העונה.

והסיבות לכך רבות: החל משער דולר נמוך מאד שלא מתרומם, כאשר מתרגמים את המכירות לשקלים מקבלים תמורה מופחתת מהתכנון, זה ממשיך דרך המצב הביטחוני הלא פשוט. בכל פעם שיש החמרה במצב הביטחוני ישנה ירידה דרסטית בתיירות הנכנסת יחד עם ירידה קטנה יותר בתיירות היוצאת. אך עיקר ההשפעה היא על התיירות הנכנסת.

סיבה נוספת היא הגידול הסימטרי בנתב"ג של כמות הנוסעים מול הכמות הגדלה של המטוסים. כאשר יש עלייה מאסיבית בכמות המטוסים וכמות הנוסעים לא גדלה בהתאם, נוצר מצב שבו על כל טיסה יש פחות נוסעים ויש יותר מושבים ריקים.

גם לגידול הרב בתנועת חברות הלואו קוסט ישנה השפעה. טיסות ליעדים כמו פראג, ברלין ורומא, שפעם היו יציבים, יורדים ויורדים בגלל התחרות העזה על כל יעד.

סיבה נוספת שבגללה העונה עדיין לא התחילה באמת היא הקייטנות, שמפעיל השנה משרד החינוך בבתי הספר, לילדים בכיתות הנמוכות לאורך כל חודש יולי במחיר מסובסד, כאשר כמעט כל ההורים 'קפצו' על המציאה ורשמו את ילדיהם לקייטנות אלה. מבחינת ההורים החופשה מתחילה השנה בחודש אוגוסט, לכן הלחץ ביולי יחסית נמוך מכל שנה, מה גם שיש גידול עצום בכמות המושבים. בנוסף לכל אלו יש גם את תשעה באב, שחל השנה באיחור.

לכן מבחינת אנשי התיירות העונה תתחיל באמת רק ב-6 באוגוסט.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: