אא

חשש בענף המלונאות: "ההסלמה עלולה להוביל לקטסטרופה"

על רקע חידוש הירי ליישובי הדרום ומהומות ערביי ישראל באיזור ירושלים והמשולש, מביעים קברניטי הענף חשש מפני השפעה ישירה של המצב הביטחוני אשר עלולה להוביל לביטולים ועיכובי הזמנות. מנכ"ל התאחדות המלונות, שמוליק צוראל: "מודאגים מאוד. מקווים שהשקט ישוב במהרה"

|| ||

הימים אינם פשוטים. מאות טילים ופצמ"רים נורים על יישובי הדרום מאז השבוע שעבר, מיליוני ישראלים ספונים במקלטים או בקרבת מרחבים מוגנים, מהומות ערביי ישראל מתפשטות ברחבי ירושלים, איזור המשולש והצפון, וככלל האווירה הכללית ברחוב הישראלי קודרת במיוחד.

גם תעשיית התיירות והמלונאות, אשר מושפעת באופן ישיר מכל התפתחות בטחונית או איזורית באשר היא, נערכת חלילה לקראת משבר, כאשר במקביל קברניטי הענף חוששים מהסלמה שעלולה להוביל למשבר חריף ולפגיעה בהזמנות ובתפוסות המלונות השונים. 

"זה מצב לא פשוט. אנחנו בהחלט מודאגים מאוד", התייחס מנכ"ל התאחדות המלונות, שמוליק צוראל, בשיחה עם "פספורטניוז", תוך שהוא מציג את ההשלכות הצפויות במקרה של הסלמה והידרדרות למצב של עימות ביטחוני. "רק התמונות שמוקרנות במהדורות החדשות ברחבי העולם על ישראל, גורמות לתיירים רבים שחושבים להגיע הנה, להיסוס רב. זוהי סיטואציה מאוד נפיצה, שיכולה בין רגע להוביל לביטולים ולעיכוב הזמנות. במידה והעימות יימשך לאורך זמן אף עלולה להוביל לקטסטרופה של ממש"".

צוראל הוסיף לפרוס את משנתו בנושא והתייחס גם למהומות ערביי ישראל באיזור ירושלים לדוגמא, המלבות את היצרים ואינן מוסיפות לחשש בענף. "השפעת המהומות היא הרסנית. בין אם זה בירושלים, באיזור המשולש או בכל מקום אחר, הרי שהמהומות מתקיימות בכבישים ובסמוך לאיזורים, שנוגעים בלב האיזורים התיירותיים של מדינת ישראל. זה מצב מסוכן מאוד".

כיצד נערכים בענף להסלמה חלילה. יש בכלל דבר שאפשר לעשות במצב שכזה?

"אין יותר מדי מה לעשות. הפעילות היחידה היא של מיזעור נזקים, בניסיון לשפר את התדמית שלנו בעולם ולחפש אחר קהלים יותר אוהדים עבורנו, שיוכלו להגיע הנה. הורדת מחירים, למשל איננה פתרון, כיוון שהנחה במחיר לא מהווה תרופה לפחד. כאשר אדם מפחד, הכסף כלל לא מהווה פקטור עבורו. מוקדם לטעמי עוד להסיק מסקנות, אבל אין ספק שהחשש גדול. מקווים שהשקט ישוב במהרה".

ירושלים: שקט מתוח

כבר מספר ימים מתמודדת עיר הבירה אל מול התקוממויות קבוצות ערביות ברחבי העיר, מה שמעמיד בסימן שאלה את אחוז התפוסות והביקוש להזמנות במלונות העיר. לעת עתה, נדמה כי למרות המצב, המלונות שומרים על יציבות, בין אם מדובר במלונות היוקרה דוגמת "הילטון וולדורף אסטוריה", "ממילא" או "מצודת דוד", או במלונות הבוטיק והדרגות האחרות המצויות בעיר.

"כרגע אין שינוי, לא ביטולים או חשש", סיפר מנכ"ל רשת מלונות גרנד, דודי אשכנזי, המפעילה בעיר את מלון "גרנד קורט ירושלים". "אין ספק במידה והמהומות ימשיכו והמצב יחריף, אז גם תיירות תושפע, אבל בינתיים אנחנו לא מרגישים בשום שינוי. נקווה שהימים יעברו והשטח יירגע".

מערכת "פספורטניוז" תמשיך לעדכן במידת הצורך בכל התפתחות באשר היא. 


תל אביב. האם תיירות הקיץ תיפגע בעקבות ההסלמה הביטחונית?

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: