אא

רש"ת תשקיע בשנת 2009 למעלה מ- 9 מיליון ש"ח בהדרכה והכשרת פקחי טיסה

תוכנית ההדרכה של רשות שדות התעופה [רש"ת] תכלול: הכשרת בעלי תפקידים, שיפור אימוני הסימולטור המתבצעים ב- NAV-CANADA, רענון ממוחשב לכשירות מבצעית, ימי הדרכה וימי עיון.

תכנית ההדרכה של רש"ת מבוססת על תכניות ההדרכה של יחידות ה- FAA . מדובר בתקציב שנתי בסך כ- 9.5 מיליון ₪, אשר הוקצה להדרכות רענון ולהכשרת הדור הבא של פקחי הטיסה ברש"ת.

במסגרת תכנית ההדרכה יוכשרו ע"י ה- FAA מנהלי יחידות פיקוח ובקרת טיסה, ראשי משמרות ואנשי ניהול בקרת איכות והדרכה. בפברואר 2009 תועבר לכלל פקחי הטיסה ביחידות הפיקוח והבקרה של רש"ת סדנת ניהול בטיחות מערכתי והבטחת איכות . הסדנה תועבר גם לעובדי המבצעים והתעופה ברש"ת, במסגרת מערך כולל לשינוי תרבות הבטיחות בארגון.

סדנאות TRM לניהול עבודת צוות של הפקחים יימשכו כהליך קבוע ורב-שנתי ביחידות, זאת בהתאם להמלצות ועדות החקירה של אירועי הבטיחות בשנת 2007. כמו כן במסגרת תכנית ההדרכה יקבל כל פקח הדרכות אישיות ממוחשבות, לרענון כשירותו המבצעית.

יציאת הפקחים המוסמכים לסימולטור ב- NAV- CANADA תתקיים בתדירות גבוהה מבעבר, תוך הידוק והתאמת האימון לבעיות המרחב האווירי של יחידות הבקרה ומגדלי הפיקוח של ישראל. נהלי הדרכת פקחים בעמדות העבודה On-the-job training יאומצו ברש"ת, באמצעות הטמעה של עקרונות נהלי תורת ההשגחה והאימון של ה- FAA להדרכת הפקחים בעמדות העבודה. במקביל, תיזום רש"ת כתיבת ספר נהלי פיקוח טיסה התקפים בישראל, אשר יועבר לאישור רת"א.

יו"ר מועצת רש"ת, עובדיה עלי, ציין כי: "מדובר בתכנית הדרכה חסרת תקדים בהיקפה השנתי. בשנת 2009 יוצאת רש"ת לדרך חדשה בתחום הדרכת הפקחים, וכן בעקבות הצעדים הנוספים שננקטים בשדרוג הבטיחות, יורגש השינוי שמובילה רש"ת בנושא". המשימה המרכזית העומדת בפני רש"ת הינה שדרוג הבטיחות במרחב התעופתי האווירי של ישראל, תוך השקעה מאסיבית בתחום. רש"ת תשקיע בשנים הקרובות סך של 3.7 מיליארד ₪ בבטיחות, בטחון, ושדרוג תשתיות נתב"ג.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: