אא

שגרת חירום: מלונות ישראל מתמודדים מול ההסלמה

חרף מטחי הטילים הנורים מעזה מנסים לשדר בענף המלונאות עסקים כרגיל. נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן: "אנו לומדים את השטח ומקווים כי השקט ישוב במהרה". שי אסיה, משנה למנכ"ל רשת קראון פלאזה: "יש עצירת הזמנות" נכון לעכשיו: עשרות ביטולים בודדים במלונות יישובי הדרום והמרכז

||| |||

שגרת חירום במלונות ישראל. ענף המלונאות ידוע באופן מסורתי כמי שניאלץ להיאבק אל מול הידרדרות במצב הביטחוני. בשעות האחרונות מתמודדים קברניטי הענף כנגד ההסלמה מרצועת עזה, אלא חרף מטחי הטילים הנורים ליישובי הדרום והמרכז, מדווחים גורמי מלונאות שונים מרחבי הארץ על רוגע יחסי ועשרות ביטולים בודדים, כך לפחות לעת עתה.

נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, התייחס הבוקר (רביעי) למציאות הטילים והאזעקות על הענף ובשיחה עם "פספורטניוז" סיפר כי "התאחדות המלונות לומדת בשעות האחרונות את המצב. כמובן שזהו לא מצב אידיאלי, אבל אנחנו מנסים לאמוד את כמות הביטולים ועיכובי ההזמנות. לשמחתנו, בשלב זה לא מורגשים עדיין ביטולים במידה ניכרת, כיוון שהחודשים יולי-אוגוסט לא מתאפיינים בריבוי קבוצות תיירים, אך אנחנו בהחלט מודאגים ומקווים כי המצב לא ייפגע בתיירות הנכנסת הצפויה בתקופת הסתיו והחגים".

גם שי אסיה, משנה למנכ"ל רשת המלונות קראון פלאזה, מספר על התמודדות הרשת בימים האחרונים, על רקע פתיחת מבצע "צוק איתן". "מורגשת עצירה של הזמנות בשטח, אבל מצד השני הביטולים לא מהווים בינתיים שום דבר חריג", כך לדבריו. "מה שמעניין הוא שנפסקו כמעט לגמרי הפיק-אפים (הזמנות נכנסות מחו"ל), פרט לאנשי עסקים שמפתיעים לטובה ומעוניינים להמשיך ולהגיע, למרות התמונות בטלוויזיה ובערוצים הזרים ברחבי העולם. חשוב לציין כי החלטנו ברשת להעניק הטבות ייחודיות לתושבי הדרום המעוניינים להירגע מהלחץ ולבקר במלונות שלנו בים המלח ואילת. נקווה לימים שקטים יותר".

המאמץ העיקרי כרגע של המלונות הוא למנוע גל ביטולים לתקופות החגים והסתיו. אין ספק כי בתום המשבר ובתקווה שיגיע מהר, יידרש קמפיין שיווקי רב עוצמה להשבת הביקושים ולשיקום התנועה הנכנסת". 

ומה באשר לרשת המלונות הגדולה בישראל, פתאל? סמנכ"ל השיווק והמכירות של הרשת, רוני אלוני, נשמע גם הוא דרוך אך מודאג מההתפתחויות האחרונות. "יש שינויים וביטולים מן הסתם במציאות שכזו. יש ביטולים בודדים, גם מצד תושבים שקיבלו צווי 8. חשוב לציין כי אנחנו מכבדים ברשת את אותם תושבים ולא גובים מהם דמי ביטול. מה שמעודד אותנו כרגע הוא שאין עדיין ביטולים רציניים באשר לתיירות נכנסת. אנחנו נמצאים עם היד על הדופק".

עוד קודם לכן, פירסמו אתמול (שלישי) בשעות אחר הצהריים בהתאחדות המלונות, הודעה באשר להסלמה הביטחונית, בה נמסר כי "אנו רואים בדאגה את המצב הביטחוני, אשר התמשכותו, ללא ספק, עלולה לגרום לביטולים רבים. בשלב זה נרשמים ביטולי תיירים בודדים (FIT) וכן התחלת ביטולי קבוצות. התופעה המיידית המורגשת היא של עצירה כמעט מוחלטת של מערכות ההזמנות.


אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות. לומד את המצב

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: