אא

המבצע נמשך: משרד התיירות נערך בכוחות מוגברים

היום הרביעי של מבצע "צוק איתן" ממשיך להשפיע על תעשיית התיירות. במשרד התיירות החליטו לנקוט במספר צעדים לצורך התמודדות עם המצב. בין הפעילויות המרכזיות המוצעות: חלוקת מידעונים להתנהלות בעת הישמע אזעקה ב-13 שפות שונות והעתקת תיירים מאיזור הדרום צפונה

| |

השבת בפתח ועימה גם היום הרביעי למבצע "צוק איתן". על רקע המשך מטח הטילים לעבר יישובי הדרום והמרכז, שאף הוביל למספר פגיעות רסיסים בלב העיר תל אביב, ממשיכים להתמודד במשרד התיירות אל מול המציאות העגומה ובמטרה ברורה להימנע ככל הניתן מביטולי הגעות תיירים וסיוע לעובדי הענף.

ממשרד התיירות נמסר כי בכל יום מוציאים במחלקת הדוברות עדכון יומי לגופים בתעשיית התיירות, בהתאם להערכות המצב הביטחוניות. כמו כן ובמטרה לסייע לתיירים הנוחתים בנתב"ג, מחלקים עובדי המשרד מידעונים הכוללים הנחיות של פיקוד העורף ב-13 שפות שונות, כולל סינית, יפנית ואידיש לצד סיוע בהעתקת תיירים ממלונות באיזור הדרום למרחבים בטוחים יותר בצפון הארץ. גם חברות תעופה, כמו "אל-על" ו-"ישראייר" מסייעות בשוטף באמצעות מתן אפשרות לשינוי מועד הטיסות ללא קנסות בתקופה זו.

ומה באשר לביטולים? גורמים בכירים במשרד התיירות מציינים כי בהתאם למצב הביטולים בהחלט מורגשים, אך מאידך לא קיימת היסטריה בקרב המבקרים והתיירים. מלשכת מארגני התיירות העוסקת בתיירות קבוצות מדווחים על ביטולים שוליים בלבד, כאשר חלק מהאנשים ביקשו להזיז את מסלול הטיול למקום אחר בארץ, ומלווים באופן ישיר על ידי סוכני הנסיעות ומורי הדרך. 

עוד נמסר כי על פי נתוני הלשכה סך הביטולים עד לרגע זה עומד על בין 10-15%, כאשר ההמלצה מפי מארגני התיירות לתיירנים היא להמתין בשלב זה עם הביטולים לעוד מספר ימים, תוך הבטחה כי במידה ויהיו מעוניינים לבטל את הגעתם, לא יצטרכו לשלם בגין דמי הביטול. כך לטענתם, ניתן לשמור לפחות בשלב זה על רמת ביטולים נמוכה באופן יחסי.

באופן אירוני ויוצא דופן, פירסם אתמול (חמישי) משרד התיירות את נתוני כניסות התיירים לישראל בהתייחס לחודש מאי החולף, מהם מדווח על מגמת עלייה של 23% לעומת החודש המקביל אשתקד ו-30% יותר ממאי 2012 ו-2011. 

טרם ברור מהו משך זמן המבצע ומה תהיינה ההשלכות על תעשיית התיירות, אולם מה שבטוח הוא שבמשרד התיירות כבר חושבים על היום שאחרי. נשקלת אפשרות לפיצוי או סיוע כלכלי באופן ישיר או עקיף לכ-200 אלף איש המועסקים בענף התיירות ברחבי הארץ, המשפיעים על פרנסתם של עשרות אלפי משפחות. בין אפשרויות ההיערכות האופציונליות שהוצעו לאחרונה, דובר על הארכת משך פסטיבל הדרום האדום.

מערכת "פספורטניוז" תמשיך לעדכן בכל עת באשר להשלכות מבצע "צוק איתן" על הענף.


הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: