אא

משרד התיירות: אופטימיות זהירה לגבי קצב ההתאוששות ממבצע "צוק איתן"

חרף המשך המבצע והמציאות הביטחונית, אין דיווח במשרד עד עתה על נטישה מאסיבית או פאניקה בקרב תנועות הנוסעים בנתב"ג או תפוסות המלונות ברחבי הארץ. שר התיירות, עוזי לנדאו: "נערכים לחיזוק הענף ביום שאחרי המבצע. לתיירות יש חשיבות לאומית, גם בימים כאלו"

| |

מדינת ישראל מציינת היום (שני) שבוע ימים למבצע "צוק איתן". המבצע שנפתח ביום שני שעבר, תפס את ענף התיירות דווקא בתקופת השיא של השנה, בה מיליוני תיירים ומבקרים מרחבי העולם אמורים היו להגיע לבלות במלונות ואתרי הנופש השונים. 

על אף החשש הכבד הניכר בין כל גורמי תעשיית התיירות, באשר להשפעות המבצע ביום שאחרי ובחודשים שלאחר מכן, מציגים במשרד התיירות תחזית פחות עגומה, לפיה קיימת אופטימיות זהירה בכל הקשור לקצב התאוששות הענף מהמבצע הנוכחי. 

בכל הקשור לתנועת הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון, לא נרשמו בימים האחרונים שינויים דרסטיים בכמות התנועות המתוכננות. למעשה, העדות היחידה למצב מקורה בהיעדר הגעתם של כ-5000 נוסעים שהיו אמורים לנחות בשדה, פרט שהוא לטענת גורמים בענף, מינורי באופן יחסי.

גם תפוסת המלונות הממוצעת בשבוע האחרון איננה מצביעה על היעדר פאניקה או נטישה מאסיבית. אמנם המלונאים מרגישים את השפעת המצב באופן ניכר בשל ירידה של עשרות אחוזים בתפוסות החדרים וכן בעצירת ההזמנות העתידיות, אך מאידך מקווים כי במידה והמבצע יסתיים בימים הקרובים, יצליחו להשתקם ולהימנע מהפסדים נוספים גם בתקופת החגים.

שר התיירות, עוזי לנדאו, מקיים מאז תחילת המבצע סיורים תכופים בין כל הרשויות המקומיות באזור עוטף עזה, על מנת לקבל תמונת מצב גם אודות השפעות ימי הלחימה על הענף. בנוסף לכך, סייר לנדאו בצוותא עם מנכ"ל המשרד, אמיר הלוי, במהלך סוף השבוע במלונות אשדוד ואשקלון ושמע מפי אנשי תעשיית התיירות הפועלים בערים על מצוקותיהם בשגרת האזעקות.

"אנחנו נערכים לחיזוק התיירות ביום שאחרי המבצע", התייחס השר לנדאו ליום שאחרי סיום "צוק איתן" וההשלכות האפשריות על ענף התיירות. "נעשה זאת באמצעות פעילות שיווק מאסיביות שייכללו קמפיינים ייעודיים לתיירות הפנים וכן לתיירות נכנסת, תוך התמקדות במדינות בהן יש את הפוטנציאל התיירותי הגבוה ביותר לישראל".

עוד הוסיף לנדאו לציין בנושא כי "לתיירות יש חשיבות לאומית, גם בימים כאלו. שכן, זו הדרך ליצור צמיחה משמעותית למשק. אנו מתמודדים עם מצב החירום בתיאום גורמי המקצוע בתעשיית התיירות ומסייעים לפניות התיירים השוהים בישראל".

גם מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, היטיב לסכם עד עתה את ימי המבצע ונשמע אופטימי באשר לשיקום הענף עם סיומו, בתקווה שהדבר אכן יתרחש בתקופה הקרובה. "אפשר בהחלט לומר שכיפת ברזל בצירוף העידן הדיגיטלי וכן העובדה שהעולם התרגל לנהל תיירות בצל משברים גיאו-פוליטיים ואסונות טבע - גורמת לאופטימיות זהירה לגבי משך הזמן שיידרש לחזור למספרי השיא של כניסות תיירים שאפיינו את המחצית הראשונה של 2014".


שר התיירות, עוזי לנדאו (משמאל בתמונה). נערך כבר ליום שאחרי המבצע

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: