אא

מנכ"ל השבוע של "פספורטניוז": דיאן אהרונוביץ -חברת מילניום

הציונות העמוקה, ההשתקעות בישראל, הקמת החברה העצמאית ועד לשיתוף הפעולה עם הסוכנים. דיאן אהרונוביץ ', מנכ"ל ומייסדת חברת "מילניום" המשווקת טיולים מאורגנים וטיולי תמריץ למגוון יעדים ברחבי העולם, חושפת את סיפורה המדהים בראיון אישי ל-"פספורטניוז". אל תחמיצו

| |

כמדי שבוע "פספורטניוז" עושה כבוד לבכירי ענף התיירות, התעופה, המלונאות והנסיעות בישראל. גם השבוע המשכנו במנהגנו, והפעם עם אישה יוצאת דופן בנוף תעשיית התיירות בישראל, אשר מוכיחה כי הכול אפשרי. תכירו את דיאן אהרונוביץ', מנכ"ל  חברת התיירות מילניום המשווקת טיולים מאורגנים וטיולי תמריץ שהתפנתה השבוע מלוח הזמנים הצפוף במשרדה, לטובת שיחה אישית אחד על אחד עם כתב "פספורט ניוז". קריאה מהנה.

סיפור חייה של אהרונוביץ' מרתק . כפי שתיווכחו בשורות הבאות, זהו סיפור על אהבה ממבט ראשון, ציונות ובעיקר על הרפתקה שהסתיימה בהשתקעות יוצאת דופן במדינת ישראל.

אם הייתם שואלים את אהרונוביץ', סקוטית במקור, עד לפני 25 שנה, היכן היא רואה את חייה ממשיכים, כנראה שהתשובה האחרונה עלי אדמות אשר הייתה עולה במוחה, הייתה כוללת את ישראל. אלא שצירוף מקרים מוחלט, שמקורו בשגיאת הממונים עליה בחברת התיירות בה עבדה בתחילת שנות ה-90, הובילה בסופו של יום, למפנה הגדול בחייה. "זכיתי בפרס הצטיינות על היותי  המוכרת הטובה של החברה", משחזרת אהרונוביץ' את תחילת הסיפור הביזארי. "נתנו לי את האפשרות לבחור בין כל יעד בעולם את עבודת החורף בחרתי אמנם במכסיקו, אך לאחר זמן מה כששמתי לב שכרטיסי הטיסה לא מגיעים, הודיעו לי בכלל על ביטול היעד ועל כך שבחרו לשלוח אותי לאילת. בהתחלה, בכלל לא היה לי מושג על המקום. עד אז, קישרתי את ישראל רק לטנקים וחיילים, לפי מה שראיתי בטלוויזיה כמובן, אבל מרגע שנחתתי, הבנתי שזהו המקום בשבילי, פשוט כך".

סיפור ההתאהבות בישראל אמנם נשמע על פניו כדמיוני משהו, אולם אהרונוביץ' דואגת להדגיש כי מבחינתה הגורל הביא אותה ארצה. "מהרגע הראשון התחברתי לישראל. אני באמת לא יודעת להסביר זאת, אבל הרגשתי שזה המקום בשבילי. מקום שבו אני מרגישה נוח, אהבתי את מזג האוויר ואת האווירה בכלל". לאחר חזרה קצרה לספרד, לצורך המשך עבודה בחברת התיירות הבריטית, היא חזרה ארצה, הפעם לצמיתות. אהרונוביץ' לימודי עברית באולפן, התחתנה עם גבר ישראלי והביאה לעולם 3 ילדים.

דיאן, הסיפור שלך לא טריוויאלי. בכל זאת, איך את מסבירה את ההישארות שלך בישראל והעובדה שבחרת להקים כאן משפחה.

"יש לי חיבה וקשר חזק למדינת ישראל. אני מאוד ציונית, אני כבר חייה פה חצי מהחיים למרות הלימודים (בוגרת תואר ראשון בספרות והיסטוריה), לא למדתי  על ההיסטוריה של העם היהודי אבל החיים פה הפכו אותי לאדם מאוד ציוני. כך יצא, כשהגעתי שנית לארץ, קידמה את פני מלחמת המפרץ הראשונה ובהחלטה ציונית, נשארתי. לא נוטשים ספינה טובעת. שוב, קשה לי להסביר זאת. אבל ישראל היא פשוט חלק ממני".

אשת תיירות בכל רמ"ח איבריה

לצד ההשתלבות מעוררת ההשראה בישראל, הוכיחה אהרונוביץ' בהמשך להצטיינותה בחברת התיירות הבריטית, את איכויותיה המקצועיות גם בענף המקביל בישראל. היא התחילה לעבוד כ-אופרטור בארץ בחברת פלטורס ואחרי זה התקדמה למנהלת  במחלקת טיולי תמריצים (INCENTIVE) של דיזנהאוז. לאחר מכן , החליטה לצאת לדרך עצמאית ולהקים את חברת "מילניום", המתמחה בטיולי תמריץ ברחבי העולם בשיתוף החברה הגאוגרפית.

"בזמנו רציתי  לקחת את טיולי התמריץ,  לשנות אותם במקצת ולהתאים אותם לקהל הרחב. לשמחתי, הצעד הזה הצליח", היא מסבירה את הצעדים שהובילה להתפתחותה בענף ומוסיפה "יחד עם זאת, דווקא בתקופה בה הסוכנים סבלו מהורדת עמלות מול סיטונאיות נסיעות וחברות תעופה, בחרנו במילניום להעלות את שיעורי אחוז העמלות שלהם, מה שגם כן הוכח כהצלחה גדולה".

נכון להיום נחשבת מילניום לאחת מחברות הנסיעות המובילות בשוק הישראלי לטיולים מאורגנים היוצאים למגוון יעדים ייחודיים, כמו אלסקה, דרום אמריקה, מרכז אמריקה, תאילנד וכן יעדים נוספים ביבשת אירופה.

כיצד את מזהה את פוטנציאל התיירות הנכנסת לישראל בשנים הקרובות?

"יש לנו פוטנציאל גדול, עם אתרים מדהימים בארץ. הבעיה היא לדעתי שמשרד התיירות בשילוב משרד החוץ אינה משווקת מספיק בתקשורת המקומית של כל מדינה בחו"ל אותנו כיעד תיירותי מדהים. אין כמעט הסברה המובאת לידי ביטוי בתקשורת העולמית, והתחושה של התושבים בחו"ל היא שאנו מדינת מלחמה.  אין אתרי תיירות ונופש באף  מקום כמו בארץ – זו ארץ הקודש!. כמי שמגיעה מאירופה, אני רואה באספקט הזה כטעם לפגם ומשהו שפוגע בפוטנציאל התיירותי הגבוה שקיים לישראל".

אז את אופטימית או לא?

"אני אחלק את התשובה לשתיים. מצד אחד, יש לנו בארץ ובענף במיוחד, אנשים מקצוענים עם רעיונות מבריקים, שאני מאוד מעריכה את העבודה שלהם וכמובן לומדת מהם בכל יום מחדש. הייתי שמה את הדגש על הסוכנים הוותיקים, שעושים עבודת קודש ומוכיחים הלכה למעשה מהי מצוינות ומתן מענה לדרישות.

מצד שני, המאבקים בינינו הסיטונאים, לבין חברות התעופה בכל נושא העמלות ונושאים אחרים, לא עושה טוב לענף. במקום שכולנו נאחד כוחות, ונפעל להגברת התיירות בשני הכיוונים, אנו מתעסקים במאבקים קיומיים מול גורמים אלו. שרק גורעים מההצלחה בקידום ענף התיירות".

היכן נראה את התיירות הישראלית בעוד כעשור?

"אני מקווה ומייחלת שבמקום טוב יותר. הייתי רוצה לראות את ישראל שקטה יותר לחוצה פחות, עם שלום אמיתי בין כל שכנינו . ואפילו עם תיירות הדדית איתם. בסדר זה נשמע כמו חלום אני יודעת אבל אנחנו בכל זאת מוכרים חלומות – נכון?  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: