אא

רשות התעופה האזרחית מחמירה את מגבלות הרעש על מטוסים הממריאים מנתב"ג

שאול מופז, שר התחבורה והבטיחות בדרכים, על ההחלטה: "הורדת רמת הרעש המותרת מבוצעת כחלק ממדיניות משרד התחבורה להפוך את התעופה בישראל לשקטה יותר".

רשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה החליטה להחמיר את הגבלות הרעש על מטוסים הממריאים מנמל התעופה בן גוריון, במטרה לצמצם את הרעש הנגרם לתושבי הסביבה, כתוצאה מהמראות של מטוסים רועשים.

מנהל רשות התעופה האזרחית, אלוף גיורא רום, הנחה את רשות שדות התעופה להוריד את רמת הרעש המותרת במכשירי הניטור המוצבים סביב נמל התעופה בן גוריון בשני דציבלים. רמת הרעש המותרת כיום נעה בין 90-95 דציבלים למטוסים כבדים ו- 87-93 דציבלים לשאר המטוסים.

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, ציין כי הורדת רמת הרעש המותרת בנתב"ג מבוצעת כחלק ממדיניות משרדו להפוך את התעופה בישראל לשקטה יותר, והיא התאפשרה כתוצאה מהמעבר ההדרגתי של התעופה לשימוש במטוסים שקטים יותר.

החל משנת 2002 מותרות בנתב"ג נחיתות והמראות של מטוסים מדרוג stage 3 בלבד, שנחשבים שקטים יותר ואילו מטוסים מדרוג stage 2 הרועשים יותר אינם מורשים לפעול בנתב"ג. יצויין כי על פי תקנות התעופה הבינלאומיות, מטוסים משנת ייצור 2006 מחוייבים כיום להקפיד על רמת רעש מדרוג stage 4.

ההחלטה להוריד את רמת הרעש המותר בנתב"ג תאפשר לאתר מטוסים החורגים מהמגבלה המותרת ולמנוע בעתיד את נחיתתם בישראל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: