אא

נתב"ג בצל המבצע: מנסים לשמור על שגרה

שינוי מסלולי המראה ונחיתה לצד הקפדה על שמירת הנחיות פיקוד העורף הם רק חלק משגרת החירום, אליה מתרגלים כבר למעלה משבוע בנתב"ג. לא נרשמו עד עתה ביטולים של חברות זרות. גורם תעופה: "הסיכוי של מטוס להיתקל בציפור באוויר גבוה יותר מרקטה"

| |

רצף האזעקות הנשמעות כבר למעלה משבוע ברחבי גוש דן מאז החל מבצע "צוק איתן", נותנות את אותותיהן גם על נתב"ג. מאות נוסעים מצאו את עצמם בימים האחרונים מבלים בדיוטי פרי, או ממתינים במתחם טרמינל 3, בעיצומה של האזעקה. פרט להנחיות ההתגוננות הרגילות על ידי פיקוד העורף, נשאלת השאלה - האם נתב"ג מוגן?

על מנת לתהות על קנקנה של השאלה, התפנה סא"ל (מיל) ערן רמות, מי ששימש בעבר ולאורך שנים ארוכות כטייס קרב והן כטייס אל על, ומכהן כיום כראש המרכז לחקר התעופה במכון פישר למחקר אסטרטגי, אויר וחלל, להסביר את דעתו בנושא. 

"נתב"ג כיום הינו שדה רב מסלולי, מה שמאפשר לו לבחור מספר נתיבי טיסה, קרי יכולת מהירה של שניות לצאת מחוץ לתחום פעילות הרקטות, בין אם אלו שמשתגרות או אלו שכבר נמצאות באוויר", מבהיר רמות. למעשה, רק כאשר ישנן רקטות שמכוונות לכיוון נתב"ג, הטרמינל וסביבתו נכנסים למתכונת חירום למספר שניות ולאחריו חוזרים לפעילות רגילה".

לטענת רמות, המגובה בנתוני רש"ת ונתב"ג אין בינתיים שינוי משמעותי בפעילות שדה התעופה, שכן לא נרשמו עד כה ביטולים של חברות תעופה זרות המפעילות קווים מישראל, או של כמות נכבדת של נוסעים שהדירה רגליה מהשדה. "צריך להבין שזוהי שיא עונת התיירות, בה הטיסות היוצאות פועלות במתכונת מוגברת ועל כן לא מורגש כרגע שינוי מהותי בפעילות. נכון לעכשיו, שום טיסה לא בוטלה בגלל טיימינג או תזמון, פרט לעיכובים או חריגות קלות מלוח הזמנים".

ומה באשר לאיום אפשרי על המטוסים הנוסעים בשמי ישראל? רמות מבקש להרגיע את המודאגים. "הסיכוי של מטוס להיתקל ברקטות או רסיסים הוא נמוך מאוד. בעצם הסכנה היא אפסית, שכן הסיכוי להיפגש עם ציפורים באוויר הוא גבוה יותר".

מנגד, ישנם גורמים שאינם ששים להלל את ההיערכות של משרד התחבורה, רש"ת ונתב"ג אל מול המציאות הביטחונית. "לא יכול להיות שיש שדה פעיל אחד בלבד, בלי שום אלטרנטיבה", ציין אותו גורם והוסיף למתוח ביקורת חריפה בדבר היעדר תכנון תעופתי רחב היקף. "דיברו על שדה התעופה בעובדה כאופציה חלופית, אבל זה לא יצא לפועל. לס חלילה אם קורה משהו בנתב"ג, זה עלול להשבית את התעופה האזרחית בישראל, כיוון שכל הטיסות נכון להיום, כולל הפנים אזרחיות, פועלות מנתב"ג".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: