אא

עשרה ימים ל-"צוק איתן": ההתמודדות של מלונות ישראל

הפסקת האש ההומינטרית מאפשרת לענף המלונאות לערוך סיכום ביניים אודות השפעת עשרת ימי הלחימה על התעשייה. ההערכה הראשונית: נזק בשווי מיליוני שקלים ושיקום בן מספר חודשים. מנכ"ל רשת דן, רפי שדה: "מרבית הביטולים הם לטווח קצר ומתייחסים בעיקר לתיירים בודדים"

| |

מבצע "צוק איתן" נכנס היום (רביעי) ליומו העשירי. לצד הפסקת הקרבות לפרק זמן של כחמש שעות לצורך סיוע הומניטרי ולבקשת האו"ם, מנצל גם ענף המלונאות את מספר שעות ההפוגה לצורך עריכת סיכום ביניים באשר להשלכות המבצע על הפעילות המלונאית בעיצומה של עונת השיא של השנה.

בשיחה גלויה עם "פספורטניוז", מגוללים כמה מבכירי הענף את השפעת המבצע תוך הסבר מדוקדק בדבר ירידה לא פחותה בהיקף התפוסות וההזמנות העתידיות. "כמו בכל מלונות ישראל גם אצלנו נרשמים ביטולים", סיפר רפי שדה, מנכ"ל רשת מלונות דן שהוסיף. "מרבית הביטולים הם לטווח קצר ומתייחסים בעיקר לתיירים בודדים ולא לקבוצות תיירים. באשר לישראלים, יש ביטולים הנובעים מחוסר רצון לצאת לחופשות בעת הזו".

לטענת שדה, במידה והמבצע יסתיים בקרוב, הרשת צפויה לאובדן של 12% בתפוסות בחודש יולי ולהשפעה מופחתת בחודשים אוגוסט והלאה. "התפוסה הממוצעת במלונות שלנו בשבועיים הקרובים היא 58% כשבאילת התפוסות גבוהות ובתל אביב מן הסתם, התפוסות נמוכות יותר".

גם ברשת קראון פלאזה מסכמים עד עתה את המבצע ומרגישים על בשרם את הירידה בהיקף הפעילות. שי אסיה, משנה למנכ"ל הרשת מספר כי "יש עדיין קיפאון בהזמנות עתידיות. אמנם הביטולים שהיו בתחילת השבוע שעבר, עת התחיל המבצע פסקו, אולם אין כניסה של הזמנות חדשות, פרט למספר מועט של הזמנות חדשות של ישראלים למלונות במרכז הארץ".

אסיה שב ומדגיש כי על אף השפעת המציאות הביטחונית על מלונות מרכז הארץ ואיזור הדרום, הרי שבכל הקשור למלונות אילת וים המלח, המצב שונה לחלוטין. "המלונות שלנו באיזורים הללו נמצאים בתפוסה מלאה וזו לפחות הנחמה שלנו בימים אלו. כולי תקווה כי בזכות ניסיון העבר, נצליח בתוך זמן קצר ולאחר שהמבצע יסתיים, להחזיר ארצה את אנשי העסקים, התיירים וכן את מבקרי הפנים. אין לי ספק כי אחרי תקופה כל כך לחוצה, כל מה שאנשים רוצים הוא לנפוש ולהירגע".

גם ברשתות הקטנות יותר מרגישים הלכה למעשה את הפגיעה בהכנסות. כך למשל ברשת ארקדיה מדווחים על ירידה מתחילת המבצע של 30%-40% בהזמנות. "אין יותר מדי מה לעשות, זה המצב. ספגנו עד עכשיו נזק של כמה מיליוני שקלים", מעיד הבעלים ומנכ"ל הרשת, מאיר דעבול. "הדבר שהכי כואב לנו הוא ההשפעה של המצב גם על חודשים קדימה. יש לנו קבוצות שביטלו את הגעתן בחודשים נובמבר ודצמבר. כל שוק המלונאות נמצא במצב של אי וודאות וכל יום שעובר, אנחנו מפסידים הרבה כסף. נקווה לסוף מהיר עד כמה שניתן והכי חשוב לשקט אמיתי".

רשת אטלס מצידה מדווחת גם היא על ירידה הדרגתית בכמות הביטולים ואורחים שביקשו לקצר את תקופת שהייתם. "אלו דברים עצובים ומאוד לא נעימים", אומר אורי קרונקרופ, מנהל השיווק והמכירות של הרשת. "ההזמנות לעת עתה מתבטלות לטווח הקצר ביותר, כאשר לפחות מההיבט שלנו אין ביטולים של הזמנות לתקופות ממושכות יותר. ברור לכולם שככל שהמבצע יימשך יותר, כך גם הפגיעה בתיירות תלך ותחריף. נקווה לימים טובים יותר".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: