אא

התיירות הישראלית נגד ארדואן: ביטולים רבים לטורקיה

על רקע ההפגנות האלימות באיסטנבול ואנקרה, ענף התיירות מתעורר השבוע למציאות חדשה הכוללת ירידה משמעותית בכמות הנוסעים וביטולים עתידיים למדינה. גורם בכיר בענף: "נזק משמעותי. חייבים למצוא פתרונות". מנכ"ל הדקה ה-90, שחר תורג'מן: "חייבים לפצות את הסיטונאים והסוכנים"

| |

התיירים הישראלים מדברים ברגליים. רצף התבטאויות מתלהמות מצד רג'יפ טאיפ ארדואן ראש ממשלת טורקיה בימים האחרונים וכן הפגנות סוערות בערים איסטנבול ואנקרה, נותנות את אותותיהן על ענף התיירות בכלל ועל הנוסעים הישראלים בפרט. החל מסוף השבוע נרשמו כמויות ביטולים ניכרות ליעדי הנופש השונים, לרבות אנטליה וסביבתה. גורמים בענף טרם יודעים לדווח על מידת הנזק, אולם לכולם ברור כי מדובר בהיקף ביטולים רחב למדי.

בטרם החל מבצע "צוק איתן", ההערכה בקרב קברניטי ענף התיירות דיברה על עלייה של עשרות אחוזים בכמות הנופשים לטורקיה, בהשוואה לשנים האחרונות, בתקווה להגיע לסך שנתי כולל של כ-200 אלף ישראלים. אלא שהמציאות הנוכחית, צפויה לשינוי משמעותי בתחזית ולעלייה מנגד בקרב יעדי נופש אלטרנטיביים, כגון: יוון וקפריסין. 

"יש מי שמפחד ולא מעוניין לנסוע", התייחס סמנכ"ל השיווק של "השטיח המעופף", יאיר אשר, למצב. "להפתעתי כמות האנשים שבחרו לא להגיע היום לטיסות לטורקיה, לא הייתה גדולה במיוחד, אבל מצד שני ההזמנות לעת עתה עצרו. אני בהחלט מבין את הישראלים שפועלים יותר מכעס מאשר פחד. נחכה ונראה מה יהיו ההשלכות של המצב הזה".

גורם בכיר נוסף בענף ציין בפני "פספורטניוז" את תחושות ליבו בשעות האחרונות. "הישראלים לא טיפשים. הם כועסים. הם מדירים את רגליהם מטורקיה ובצדק. אין ספק שנצטרך ללמוד את הנושא ולחשוב על פתרונות. יש אלפי ביטולים כבר לאגוסט ועצירה כמעט מוחלטת של ההזמנות העתידיות".

"אירוע חריג - המדינה צריכה לפצות אותנו"

גם דניאל צימט, מי ששימש עד 2011 כנציג הפרסום והיח"צ של משרד התיירות הטורקי בישראל, הביע את דעתו באשר להתפתחויות האחרונות וסיפר. "ללא ספק, יש חזרה אחורה במשנה תוקף באשר לכמות הנסיעות מצד הישראלים לטורקיה. השאלה הגדולה כעת היא מה יעשו ועדי העובדים. רק לפני חודשיים הוסר על ידם החרם לנסיעה טורקיה, וכעת יהיה מעניין לראות מה קורה.

נקודה נוספת, היא ההתייחסות של המלונאים באנטליה. ב-2009 לאחר "עופרת יצוקה", הגיעו עשרות מהם ארצה לבקש מהישראלים לחזור ולפקוד את המלונות בטורקיה. מעניין יהיה לראות האם הם יחזרו שוב גם הפעם. הם יצטרכו להוכיח שאנטליה ודומותיה לא משחקות תפקיד בפוליטיקה".

מי שמוביל בשעות האחרונות קו ביקורתי וחריף על רקע הירידה הניכרת בכמות הנסיעות וההזמנות העתידיות לטורקיה, הוא מנכ"ל הדקה ה-90, שחר תורג'מן, שפרס את משנתו בנושא והסביר כי "בהקשר של טורקיה, כולנו מבינים שמשהו השתנה. נניח לעובדה שהמבצע תפס אותנו בשיא עונת התיירות, אולם מה שקרה בשבוע האחרון הוא ללא ספק בלתי נסבל. ההתבטאויות של ארדואן וההוראה של שר החוץ, ליברמן לפנות את השגרירות, משפיעות באופן נורמלי גם על הנופשים".

לטענת תורג'מן, על המדינה לפצות את הסיטונאים והסוכנים בעבור הנזק הרב שנגרם להם בשל הירידה הדרמטית בהזמנות. "חייבים לקבל החלטה מיידית על פיצוי נקודתי לכל הסיטונאים. הנזק הוא משמעותי. אם עד לסוף השבוע האחרון, היו 20% ביטול לטורקיה, הרי שכיום שיעור הביטולים רק הולך ועולה בקצב גבוה. מדובר באירוע חריג שמשפיע על כל הענף, וכך צריכה להיות ההתייחסות כלפיו מצד הגורמים הממונים במדינה".


אנטליה. משבר תיירותי משמעותי 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: