אא

היום שאחרי הסערה: מצב חירום בקרב הסיטונאים וסוכני הנסיעות

הודעת חברות תעופה הזרות על הקפאת קווי הטיסות לישראל הובילה למצב חירום בקרב הסיטונאים וסוכני הנסיעות המתמודדים בשעות האחרונות מול מבול טלפונים ולקוחות מתוסכלים. תגובות חלוקות באשר להחלטת פתיחת שדה התעופה בעובדה. סוכן בכיר: "לא זוכרים מצב כזה"

| |

שעות לא פשוטות עוברות על ענף הנסיעות. עם הודעתן של חברות תעופה זרות אמש (שלישי) על הקפאת קווי הטיסות לישראל, נאלצו סוכני הנסיעות והסיטונאים להתמודד עם מציאות קשה הכוללת אלפי ישראלים התקועים בחו"ל ואינם יכולים לטוס בחזרה ארצה, ומנגד גם תיירים רבים שטיסותיהן לארצות מוצאם בוטלו.

"מאתמול בשעה 17:30 הקמנו חמ"ל מיוחד לשעת חירום על מנת להתמודד עם המצב החדש", התייחס המשנה למנכ"ל חברת "אופיר טורס", יהודה זפרני, להחלטת החברות הזרות שהשפיעה על אלפים מלקוחות החברה. "למעשה, הקדמנו את ההודעות הרשמיות של חברות התעופה, וכבר מרגע שנודע לנו על המגמה, יידענו את הנוסעים וחיפשנו עבורם אלטרנטיבות על מנת שבסופו של יום יוכלו להגיע ארצה".

עוד הוסיף זפרני לספר: "אני כבר מעל 25 שנה במקצוע, כולל מלחמת המפרץ, אבל מעולם לא התמודדנו עם מצב שכזה. למרות ההערכות על הפסדים של עשרות מיליוני דולרים ואף יותר, אנחנו ממשיכים להישאר אופטימיים. אנחנו מצפים למועד ב' של עונת הקיץ, במידה והמבצע יסתיים בימים הקרובים כבר במהלך חודש אוגוסט. נקווה שכך נוכל לפצות על ההפסדים הרבים, באיזשהו חלק. על כל פנים, יש לנו מדינה חזקה וענף חזק. נרים את הראש ונמשיך קדימה, למרות הכול".

לדבריו, "מגיעות מילות הוקרה ותודה לחברות התעופה הישראליות, אשר מתגברות את פעילותן עם הודעת החברות הזרות על הפסקת פעילות לעת עתה. "אני מצדיע לחברות התעופה הישראליות וכן לחברות התעופה הזרות שהחליטו למרות הכול להמשיך ולטוס לישראל, אבל יותר מכל אני מבקש להצדיע לסוכני הנסיעות ולכל עובדי הענף שמוכיחים בפעם המי יודע כמה, את חוזקם. יש לנו לא בכדי את יועצי התיירות מספר אחת בעולם, שיודעים להתארגן ולהעניק את השירות המיטבי גם בשעת חירום, הרבה יותר מאשר שירותי הלקוחות של חברות התעופה".

מנכ"ל חברת "אשת טורס", אפרים קרמר, הבהיר מצידו כי "האירוע של אתמול הוא בגדר פצצה מתקתקת ומאוד משמעותית. העלנו הודעה באתר האינטרנט ללקוחות ובאמצעים נוספים העומדים לרשותנו, במטרה לסייע להם. אנחנו לא מאוכזבים מחברות התעופה הזרות, מהסיבה הפשוטה שאין להם שום מחויבות כלפינו. שוב הוכח כי הזמנה באמצעות סוכני הנסיעות מעניקה ביטחון הרבה יותר גדול ללקוח מאשר בערוצים ישירים או דרך חברות התעופה. כבר בשעות הקרובות, נתחיל בהפעלת קו הסעות לשדה התעופה בעובדה ונמשיך לעשות הכול על מנת לסייע ללקוחותינו".

אולם יש כאלו שאינם ששים לשמוח בעקבות פתיחת השדה האלטרנטיבי בעובדה לטיסות. "זהו לא פתרון רציני", מבהיר יאיר אשר, סמנכ"ל השיווק של חברת "השטיח המעופף". "זה שפותחים את עובדה זה טוב ויפה, אבל הרבה חברות תעופה לא מסכימות לטוס אליו, מפאת גודלו הקטן והיות ונתיב הטיסה בו לא משתנה כמעט אל מול זה שמגיע לנתב"ג. בכלל, המצב לא נעים. יש לנו אלפי נוסעים שנמצאים בחו"ל, מבלי לדבר על אלו שצריכים לצאת. נקווה לחזרה לשגרה בהקדם האפשרי".

סוכן בכיר אחר בענף הנסיעות נשמע ביקורתי עוד יותר. "יש נזקים אדירים לענף. כל עוד שדה התעופה נשאר סגור, אנחנו בבעיה חמורה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: