אא

כיפת ברזל תיירותית: משרד התיירות הקים ועדה לבחינת תשלום פיצויים לעסקים

על רקע המשך הלחימה בדרום, מקיים צוות של משרד התיירות מרתון פגישות עם נציגי ממשלה, במטרה להגיע לנוסחאות פיצוי לענפי התיירות השונים. הצוותים דנים בפיצוים בקשר לארנונה, כנסים בינלאומיים, מלונות ומסעדות. בסופ"ש: 520 תיירים שנתקעו בארץ עקב ביטולי הטיסות טופלו על ידי צוותי המשרד

Shutterstock Shutterstock

חושבים על היום שאחרי. בהתאם להחלטת ממשלת ישראל, הקים לאחרונה משרד התיירות צוות מיוחד לבחינת תשלום פיצויים לתעשיית התיירות שנפגעה בעקבות המצב הביטחוני. אתמול (ראשון) נפגש הצוות עם כלל גורמים הנוגעים בדבר, לרבות סיטונאים, מלונאים, אנשי תעופה, תיירנים ואנשים נוספים הקשורים לענף, במטרה להגיע לידי מסמך מפורט שיוכל לאמוד את הנזק ואת הפיצוי הדרוש לבעלי ונותני העסקים התיירותיים השונים.

בהמשך לכך, התייחס שר התיירות, עוזי לנדאו, למטרות הועדה והיום שאחרי תום מבצע "צוק איתן". לדבריו, "הועדה שהקמנו תיתן אופק לעוסקים בתיירות שנפגעו מהמבצע ותסייע לחוסנה של תעשיית התיירות. חודש אוגוסט מאופיין בשיא יציאה לחופשות, ואנחנו נחושים ליצור תפנית שתחולל מגמה חיובית בתיירות הפנים הישראלית".

עוד הוסיף השר לנדאו לציין בנושא. "אנחנו קוראים לכל הישראלים לצאת לחופשה הקיץ בישראל ולחזק את הכלכלה הישראלית. בכל העולם תיירות מחוללת צמיחה כלכלית ואני משוכנע שעם הסיוע לתעשיית התיירות, נסייע למשק הישראלי להתאושש מהמבצע".

נתונים מדאיגים: ירידה של 13% בכניסות תיירים ארצה מתחילת החודש

במשרד התיירות מביטים בדאגה השבוע אל עבר נתוני ביקורת הגבולות, מהם עולה כי מתחילת חודש יולי נרשמה ירידה חדה בכניסות התיירים ארצה, בשל "מבצע צוק איתן" וכן החלטת חברות התעופה הזרות להקפיא למספר ימים את קווי הטיסות ארצה. סה"כ עד ה-22 ליולי נרשמה ירידה של 13% בכניסות תיירים לישראל.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, התייחס לנתונים וציין כי "בשעה זו חשוב לשמור על קור רוח ולא להיסחף לתחזיות שחורות מדי. אני קורא לישראלים להמשיך בשגרה בכפוף להוראות פיקוד העורף, ולהפגין סולידריות עם בעלי עסקים קטנים בפריפריה, כדי לתמוך בכלכלה ולשמור על חוסנו של העורף. אני סבור שבשל סיבות אלה יש לגיטימיציה לצאת עכשיו לחופשה בישראל מתוך אחריות חברתית".


תל אביב. האם פעילות הועדה תצליח לשקם את התיירות הישראלית? צילום: באדיבות משרד התיירות

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: