אא

מתכננים לטוס להודו ?על פי הערכות, צפויה התייקרות משמעותית במחיר הכרטיס

נדמה שמשבר התעופה של 'צוק איתן' מאחורינו, אבל נראה כי מתפתחת בימים אלו השפעה לטווח ארוך שעדיין לא מורגשת בציבור: התייקרות משמעותית של מחירי הטיסות להודו

| |

האם הטיסות להודו עומדות להתייקר?

נדמה שמשבר התעופה של 'צוק איתן' מאחורינו, אבל יכול להיות שמתפתחת בימים אלו השפעה לטווח ארוך שעדיין לא מורגשת בציבור: התייקרות משמעותית של הדרך להודו.

השבוע הודיעה רויאל ג'ורדניאן, אחת החברות הפופולאריות אצל הישראלים למזרח, שהיא סוגרת את הקווים שלה מעמאן להודו, ובכך נועלת את אחת האפשרויות הנפוצות והזולות להגיע לתת היבשת. ישראלים רבים היו מגיעים לדלהי או מומביי עם קונקשן בעמאן, והתפרנים באמת היו מגיעים לעמאן באוטובוס ומשם ממשיכים בטיסה.

הרבה נכתב על ההתנהגות של טורקיש אירליינס כלפי הנוסעים הישראלים במהלך המשבר בשבוע שעבר, ועדיין לא ברור איך זאת תשפיע על המשך הטיסות של הישראלים בטורקיש, שהפכה לחברה הזרה המובילה בישראל, כשרבים מנוסעיה טסו דרכה מישראל להודו. אם נניח שאפילו תרמילאים (והוריהם) לא יסכימו לקחת את הסכנה של להינטש באיסטנבול והצורך בחילוץ ישראלי משדה תעופה שלישי – אפשר להניח שהדבר יגרום לירידה עצומה במספר הישראלים שיטוסו עם טורקיש להודו מה שיצמצם משמעותית את מספר הטיסות להודו. כך, שתי החברות המובילות בין ישראל והודו ככל הנראה יוצאות מהמשחק, וזה עוד לפני שרויאל ג'ורדניאן אפילו חידשה את הטיסות לנתב"ג. בניגוד לבנגקוק אליה יש מגוון גדול של חברות תעופה זולות יחסית איתן ניתן להגיע למזרח, אוזבקיסטן אירוויז או טרנסאירו למשל, השוק בין ישראל להודו מוגבל יחסית ומורכב בעיקר מאל-על, ומחברות הלגאסי הגדולות והיקרות של אירופה.

גם הקרבה הגיאוגרפית של ישראל להודו בהשוואה לתאילנד, הופכת קונקשנים באירופה ליקרים וארוכים עוד יותר, בשל הצורך לטוס מערבה לאירופה רק כדי שוב, לטוס מזרחה להודו, בניגוד למיקום הנוח של השדות בעמאן, איסטנבול או טשקנט. כידוע, השוק בין ישראל להודו מורכב ברובו מתרמילאים, שמחפשים לחסוך כמה שיותר על הוצאות הטיסה. הקו של אל-על מנתב"ג למומביי, יקר מאוד ודווקא לא באשמתה של אל-על – איסור הטיסה מעל מדינות ערב הופך את הטיסה לארוכה ב-50% בהשוואה לטיסה ישירה, והמחיר בהתאם. אייר אינדיה לא טסה לארץ, כמו כמעט כל החברות העיקריות מאסיה.

בעוד שאל-על נותנת מענה לאנשי עסקים או לנוסעים שלא מחפשים לחסוך כל רופי, זהו לא רוב הקהל שטס מישראל להודו – וכפי שזה נראה עכשיו אין לו מענה זול, אלא להקדיש יותר כסף מהסכום שנחסך במשך חודשים לטיול בהודו רק כדי להגיע לשם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: