אא

סקר : 28% מתכננים לדחות את חופשתם המתוכננת

על פי הסקר שנערך עבור "טרווליסט" למעלה מ- 50% מהמשיבים תכננו לצאת לחופשה במהלך יולי אוגוסט בארץ או בחו"ל, ומתוכם 11% ביטלו את החופשה לאור המצב הביטחוני, 28% מתכננים לדחות אותה

| |

מסקר שנערך בימים האחרונים (29.7.14) עבור "טרווליסט" על ידי מכון "מידע שיווקי סי.אי" (בקרב 500 משיבים גברים ונשים דוברי עברית בגילאי 18 ומעלה במדגם ארצי מייצג) עולה כי למעלה מ- 50% מהמשיבים תכננו לצאת לחופשה במהלך יולי אוגוסט בארץ או בחו"ל, ומתוכם 11% ביטלו את החופשה לאור המצב הביטחוני, 28% מתכננים לדחות אותה, והיתר 25% לא החליטו עדיין או ממתינים לראות איך המצב יתפתח.

"הסקר ביקש להבין את מידת ההשפעה של המצב הביטחוני על הנוסע הישראלי", מסבירה תמר גרזון מנכ"לית טרווליסט-האתר להשוואת מחירים בתיירות, "ואכן אנו מגלים כי ההשפעה קשה ביותר בביקושים. ענף התיירות בישראל חווה פגיעה אנושה בעונה שהכי חשובה לקיומו. החל מגל ביטולים מובן של המתגייסים ומשפחותיהם, דרך התמודדות עם ההשלכות של הפסקת הטיסות על ידי החברות הזרות וכלה בחוסר הרצון של הנוסע הישראלי לנפוש בטורקיה בתקופה שכזו".

כאשר נשאלו לאן תכננתם לנסוע? ענו 23% מהמשיבים בסקר אירופה, 22% תכננו לנפוש בצפון הארץ ו- 20% מהם אילת. 10% מהם יטוסו לאגן הים התיכון כלומר ליוון או קפריסין ו- 6% מהם לארה"ב וקנדה. על פי הסקר רוב המתכננים, הם בעיקר משפחות לילדים צעירים. הרכב משפחתי זה הוא המוביל בקטגוריה עם 40% מתכננים ליציאה לחופשה בארץ. לגבי יציאה לחו"ל 26% מהמשיבים הם הורים לילדים עד גיל 17 ו- 30% מהם עם ילדים למעלה מגיל 17. "עונת הקיץ באופן מסורתי היא עונה של משפחות, חודש אוגוסט, עם סיום הקייטנות והרצון למציאת פעילות לילדים מוציא את המשפחות לנופשים בדרך כלל. אך המצב הביטחוני שינה את התמונה. יחד עם זאת, אנו רואים כי התנהגות הנוסעים מושפעת מהפסקות האש ומהרצון להתאוורר ולהתרענן למרות הכל, ולכן חלקם מוציאים לפועל את חופשתם. יש גם כאלו שמחפשים את החבילות הזולות שירדו ב- 30% ממחיריהם המקוריים ושמזמינים חופשות מהיום להיום". מדגישה גרזון.

התמונה המצטיירת מהסקר מראה כי 36% לא מתכוונים לבטל וחלקם אף יצא כבר לחופשה, 11% מתכוונים לבטל ולא לצאת כלל בקיץ או בחגים, 19% מתכוונים לדחות את החופשה למועד לא ידוע, 9% ידחה לחגים, 18% מחכה להפסקת אש מוחלטת ואז יחליט ו-8% לא החליט עדיין בכלל.

שאלת טורקיה, לאור גל הביטולים שהתרחש בשבועות האחרונים בשל התבטאויותיו של הנשיא ארדואן, וההפגנות באיסטנבול, עלתה אף היא בסקר והראתה כי הנוסע הישראלי, נכון לעכשיו, לא מוכן לחזור לטורקיה. 84% טוען כי לאור התנהגות הצרכנים אין לנסוע לשם בכלל, 9% ייסע רק לאחר אקט פיוס בין 2 המדינות ו-4% ייסע לשם גם ללא קשר למצב הביטחוני-מדיני.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: