אא

קיץ בטוח: המדריך להצלת חיים בבריכות ובחופי הרחצה

עונת הקיץ ועימה הבילוי בחופי הים ובבריכות השחייה השונות מהווים אטרקציה נהדרת עבור כל המשפחה, אך במקביל עלולים גם להיות הרי אסון. במד"א מדגישים: הישארו בטווח העין של המצילים, מנכ"ל מד"א, אלי בין: "רוצים לסיים את הקיץ בשלום וללא אסונות מיותרים"

| |

עונת הקיץ בעיצומה. בתקווה כי הפסקת האש תישמר, צפויים לחזור ולהציף עשרות אלפי בני אדם את חופי הרחצה ומתחמי בריכות השחייה במלונות ובאתרים הייעודיים ברחבי הארץ. אלא שלצד ההנאה וההתרעננות הרטובה מהטמפרטורות ואחוזי הלחות הגבוהים, עלול הבילוי הקיצי להפוך למסוכן ביותר. לשם כך, מפרסם היום (חמישי) מד"א מדריך בטיחות להצלת חיים בבריכות ובחופי הרחצה. לגזור ולשמור.

כללי זהירות בחוף הים ובבריכות:

- יש לרחוץ רק בבריכות וחופים מוכרזים הנמצאים תחת פיקוח מציל ובזמן שיש בהם שירותי הצלה.

- יש להישאר תמיד בטווח העין של המציל. שימו לב כי במידה ואינכם רואים את המציל, סיכוי סביר שגם הוא אינו רואה אתכם ואתם עלולים להימצא בסכנה.

- יש להימנע ממשחקים מסוכנים: אין לשחק במשחקי "הטבעה" במים או לקפות על מי שנמצא בתוכם. אין לקפוץ קפיצת ראש במים רדודים מחשש לפגיעה בעמוד השדרה ובראש. בנוסף, אין לרוץ מסביב לשפת הבריכה, מחשש להחלקה ופציעה.

- דע את יכולתיך - שחו תמיד במים הנמצאים בשליטתכם. אל תגיעו לאפיסת כוחות. אם חבריכם שוחים למרחק רב יותר ממה שאתם רגילים ומסוגלים, אל תצטרפו (!) קחו בחשבון תמיד את הדרך חזרה בשחייה. התעייפתם? צאו מהמים, שתו ותפסו מנוחה בצל.

- בים, אין לשחות באזור שובר הגלים. באזור זה עלולות להיווצר מערבולות חזקות שמושכות לקרקעית הים.

- בבריכות פרטיות אין להשאיר פעוטות וילדים בקרבת מקורות מים ללא השגחה צמודה. פעוט עלול להחליק בשניות והפגיעה בו תהיה קשה במיוחד, שכן חבלת ראש מנפילה שכזו עלולה לגרום לנזק משמעותי.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, התייחס בפנייה אישית לציבור הנופשים בחופי הרחצה ובמתחמי בריכות השחייה במלונות ובמרכזים השונים ברחבי הארץ וציין כי "ריבוי מקרי הטביעה בשנים האחרונות בהפ מצאו את מותם גם ילדים מחייב את הציבור בכלל ואת ההורים בפרט שלא להסיר את עיניהם ולו לרגע מילדיהם. אני פונה מכאן להורים בבקשה להקפיד על כך שילדיהם ישחו אך ורק במקומות המוכרזים והמיועדים לכך ותחת השגחת מציל על מנת שנסיים את הקיץ בשלום וללא אסונות מיותרים".

עוד הוסיף בין בנושא. "מומלץ ללמוד ותרגל עזרה ראשונה בסיסית לטיפול במקרי טביעה. זה יכול להיות כל ההבדל בין אירוע שיסתיים ב-"כמעט" לאירוע שיסתיים בטרגדיה. בכל צורך, עומדים לרשות הציבור צוותי מד"א המיומנים שיעניקו מענה מיידי לכל מקרה טביעה או כל מקרה חירום רפואי אחר שעלול להתרחש".


בריכת מלון קראון פלאזה אילת. צילום: רמי סולומון. לתמונה אין קשר ישיר לתוכן הכתבה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: