אא

למרות מבצע "צוק איתן": ירידה מינורית במספר הנכנסים לישראל

ברשות שדות התעופה מדווחים כי חרף קרוב לחודש ימי לחימה ואיסור טיסה לישראל לאורך 36 שעות ע"י רשויות התעופה האמריקניות והאירופאיות, ירדה תנועת הנוסעים הנכנסים לישראל בחודש יולי ב-2 אחוזים בלבד בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. צפי לתנועה מוגברת בחודש אוגוסט והחגים

| |

הנהלת רשות שדות התעופה קיימה היום (חמישי) דיון מיוחד לצורך גיבוש תחזית המטוסים והטסים למחצית השנייה של 2014, לאור מבצע "צוק איתן". ברש"ת מציינים כי לכל אורך ימי המבצע המשיך נתב"ג לפעול ללא הפסקה בשעה שתפוסת המטוסים היוצאים ירדה במעט ואילו תפוסת המטוסים הנכנסים ירדה בהיקף גדול יותר.

עוד דווח במהלך הדיון כי במהלך 36 השעות בהן הוכרז על איסור טיסה לישראל על ידי רשויות התעופה האמריקניות והאירופאיות, המשיכו לפעול 27 חברות אחרות ללא כל שינוי.

סה"כ במהלך חודש יולי עלתה תנועת המטוסים לנתב"ג בשיעור של 4% לעומת 2013. כמו כן חלפו בשדה התעופה הלאומי במהלך החודש 1,473,452 נוסעים - ירידה של 2% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. ירידה נרשמה גם בנמלי התעופה הפנים ארציים, בעיקר בשל העובדה ששדה דב היה סגור לפעילות במהלך ארבעה ימים במבצע. סך התנועה בו ביולי הסתכמה ב-177 אלף נוסעים לעומת 192 ביולי 2013.

ומה באשר לאוגוסט? ברש"ת תולים תקווה בהפסקת האש הנוכחית ומקווים כי זו תימשך לאורך תקופה ארוכה אשר תשיב את הפעילות התיירותית והתעופתית לסטטוס קוו שקדם לימי המבצע. הציפייה היא לעלייה ניכרת בחודש אוגוסט ותקופת החגים בהשוואה ל-2013. "עלינו להיות זהירים בתחזיות ובצפי הפעילות של שדה התעופה בן גוריון בחודשים הקרובים ולבחון כל העת את הפעילות המקצועית והמבצעית שלנו", סיפר מנכ"ל רש"ת, יעקב גנות.


יעקב גנות, מנכ"ל רש"ת (במרכז התמונה): "עלינו להיות זהירים בתחזיות ובצפי הפעילות"

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: