אא

עובדת השבוע של "פספורטניוז": רחל פואה

עם ניסיון של ארבעה עשורים בענף המלונאות, מוכיחה מנהלת תחום התיירות הנכנסת ועסקים ברשת מלונות קראון פלאזה כי הניסיון הוא יתרון,"בענף שלנו השירות הוא שם המשחק, על "צוק איתן": "מאמינה שנתאושש במהרה", ועל רשת קראון פלאזה: "רשת מדהימה ומשפחתית"

| |

"פספורטניוז" ממשיך לפרגן למצטייני תעשיית התיירות. והפעם: תכירו את רחל פואה (68), מנהלת תחום התיירות הנכנסת ומחלקת העסקים ברשת קראון פלאזה המוכיחה כי גם לאחר ארבעה עשורים בענף, היא כמו יין טוב - רק משתבחת עם השנים.

בראיון בלעדי מספרת פואה השבוע על השתלשלות תפקידיה השונים בענף המלונאות הישראלי, על הסיפוק האישי אותו היא חווה מכל יום עבודה ועל מהות הפעילות במרכז ההזמנות של הרשת עליו היא אמונה.

"בענף המלונאות הדבר היחידי שמאפשר לך לשרוד הוא שירות, שירות ושוב פעם שירות", מדגישה פואה, אחת מהעובדות הותיקות והמנוסות של רשת קראון פלאזה בפרט והמלונאות הישראלית בכלל.

"במדינה כמו שלנו בה לא מעט מלונות מתחרים על כמות מוגבלת של תיירים ומבקרים, מי שמספק את השירות הטוב לאורח הוא זה שבסופו של יום גם זוכה בעבודה. לכן צריך להקפיד על מרכיבים, כמו מתן תשובות בזמן, העברת "חיוך דרך הטלפון" ושירות מקצועי וחם לאורך כל הדרך. ברגע שהבן אדם מרגיש שיש כלפיו יחס אמפתי לבקשות שלו, הרצון שלו להתקדם ולרכוש את חבילת הנופש גדל באופן ניכר".

תחילת דרכה של פואה בענף התרחשה לפני כארבעה עשורים. האחרונה סיימה לימודים באוניברסיטה העברית בירושלים, אולם בשל חוסר שביעות רצון מהמשרות שהוצעו לה לאחר מכן, החליטה בעצת חברה להסב את מקצועה בתור פקידת הזמנות במלון המלך דוד ירושלים, תפקיד ראשון מבין שלל תפקידים בענף במרוצת השנים, ביניהם מנהלת הזמנות במלון מוריה ירושלים (דן פנורמה כיום), מנהלת הזמנות מלון ווינד-מיל (פרימה ירושלים כיום) ומלון רמדה-רנסנס ירושלים והחל מ-2006 גם ברשת הולידי איין (קראון פלאזה כיום) כמנהלת תיאום קבוצות ומשם לתפקידה הנוכחי.

תחת פואה פועלות כיום שלוש מחלקות (תיירות נכנסת, עסקים והרשת הבינלאומית) ו-11 עובדים, המצריכים ממנה להפגין מדי יום את מקצועיות, ניסיון והתמודדות סיזיפית מול הזמנות מהארץ ומהעולם. "קראון פלאזה היא בשבילי רשת מדהימה ומאוד משפחתית", מוסיפה לציין פואה. "כיף לעבוד ולתרום לרשת אשר מתחשבת בעובד ובצרכיו. גם הצוות הבכיר מכיר את כל העובדים וזו הרגשה יוצאת דופן".

אופטימיות היא שם המשחק

כשנשאלת פואה באשר לעתידו של ענף המלונאות הישראלי, חרף המציאות הביטחונית הפוקדת את המדינה, מבהירה האחרונה כי היא מלאת אופטימיות. "הרבה אנשים טובים שעבדתי איתם במשך השנים, אמרו שמלונאות היא חיידק והאמת היא שאני מרגישה בדיוק כך. קשה מאוד עבור אלו שאוהבים לתת שירות, לעזוב ולפנות לתחום אחר".

ובכל זאת, מבצע "צוק איתן" פגע משמעותית בתפוסות ובביקושים להזמנות חדשות.

"זה נכון. תעשיית התיירות בכלל וענף המלונאות בפרט הם בין הראשונים להיפגע כתוצאה מהידרדרות במצב הביטחוני. המלונאות הישראלית ספגה פגיעה משמעותית, במיוחד למשל במחלקה בה אני עובדת. מצד שני, ברגע שהוכרזה הפסקת אש, הקהל הישראלי הוכיח שהוא מסוגל להתאושש במהרה. הכול תלוי ברגיעה ובהמשך השקט, אבל אני מאמינה שנתאושש במהרה. בכל זאת, אפשר להבין את המבטלים. אף אחד לא רוצה לנפוש בסיטואציה של סכנה כלשהיא".

כמי שמכירה את המלונאות מקרוב במשך עשרות שנים. יש לך עוד לאן לשאוף?

"אני יכולה להגיד שזכיתי להגיע כל בוקר עם חיוך למקום עבודה שאני אוהבת מכל הלב. כל עוד ירצו בשירותיי, אשמח להמשיך ולתת מעצמי. אני מאמינה גדולה במלונאות הישראלית. כולי תקווה שענף, למרות הקשיים והמכשולים הטמונים בדרך, יצליח לשגשג".


רחל פואה. "מגיעה לעבודה עם חיוך בכל בוקר"

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: