אא

אפרים פורטיס :"משוכנע שאזכה לשיתוף פעולה מצוין עם אלשטיין ובן משה, הבעלים החדשים של אי.די.בי"

מנכ"ל אופן סקיי המציינת בימים אלו 32 שנות פעילות, מביט "קדימה לעבר עוד 32 שנה", מצפה לצרף חברות תעופה נוספות למאגר הנציגויות של אופן סקיי, ומוסיף לדבוק במכירה אך ורק באמצעות סוכני הנסיעות

| |

אופן סקיי חגגה לא מכבר 32 שנות פעילות.

המנכ"ל והבעלים, אפרים פורטיס, לא נח לרגע, וממשיך לנהל את החברה במלוא האנרגיה וביתר מרץ. בשנתיים האחרונות מציינת החברה הצלחה יוצאת דופן, כשהיא רושמת שיאים של הכנסות ורווחים. החברה ממשיכה לשמור אמונים לסוכני הנסיעות, ובאמצעותם היא מוכרת את הכרטיסים לטיסות של החברות אותן היא מייצגת, החל מאיירופלוט, לוט, סייפרוס איירווייס, אייר סרביה וחברות רבות נוספות.

אפרים, עוד שנה ועוד שנה, ואתה כבר חוגג 32 שנות פעילות. איך ההרגשה?

"הרגשה יוצאת מן הכלל. אני מרגיש צעיר ונמרץ מתמיד. האנרגיות לא נגמרות, ואנחנו מביטים קדימה לעבר 32 השנים הבאות".

איך אופן סקיי עברה את מבצע "צוק איתן"?

"אופן סקיי שרדה את המלחמה באופן יחסי בצורה טובה. אנחנו היינו הראשונים, יחד עם בריטיש איירווייס, שהמשכנו את הטיסות של איירופלוט כסדרן כשחברות רבות הפסיקו לטוס. היה חצי יום של הפסקה, אבל באותו יום הבאנו שלושה מטוסים, כולל אלה שחיכו במוסקבה. לא הפסקנו לשנייה את הטיסות של חברת רסייה, שגם הן היו תחת השליטה שלנו, ולאחר יומיים החזרנו את כל חברות האון ליין שלנו. באופן יחסי שמרנו על מחזורי המכירות עם ירידות קלות בלבד".

מה אתה מצפה כעת עם הדלדול בהגעת תיירים לישראל?

"אנחנו גמרנו את חצי השנה ראשונה של 2014 בצורה יוצאת מן הכלל עם הרבה מאד רווחים ופוטנציאל גדול קדימה. גם באוגוסט אני מעריך שנמשיך כפי שסיימנו את יולי. אני צופה שבסופו של דבר נגמור עוד שנה טובה. בראשון לספטמבר אנחנו עוברים לטיסה יומית שנייה של רסייה, בנוסף ל-14 טיסות השבועיות שיש לנו מת"א למוסקבה במטוסים רחבי גוף. נטוס עוד 14 טיסות מת"א לסנט פטרסבורג בנוסף ל-4 טיסות לרוסטוב וסוצ'י. הקו לסרביה עובד בצורה מרשימה, כמו גם כל קווי התעופה של לוט, סייפרוס איירווייס, מרידיאנה , בולגריין איירליינס והחברות האחרות, שאנחנו מייצגים. אני מאד אופטימי".

מה התוכניות להמשך השנה?

"אנחנו נכניס לקראת סוף השנה את קניה איירווייס לטיסות סדירות מת"א לניירובי. אנחנו נמשיך לחזק ולבצר את כל החברות אותן אנחנו מייצגים. ב-27 ביולי גם חגגנו עשר שנים לאופן סקיי קרגו. אנחנו כיום חברת ייצוג המטענים הגדולה ביותר בארץ. לפני כחודש חגגנו 20 שנה לפעילות עם 'אוויה ראפס', חברת הנציגויות הגדולה בעולם של חברות תעופה, בה אופן סקיי מחזיקה בעלות של 25.1%".

איך שיתוף הפעולה שלכם עם סוכני הנסיעות, במשך כל השנים?

"שיתוף פעולה יוצא מן הכלל, איתם ובעדם, תמיד ורק איתם. אנחנו בתמורה מקבלים את התמורה מהם, כל יום, כל שבוע, כל השנה. אנחנו נמשיך עם הקו הזה שלי, שמאפיין את כל 32 שנות הפעילות שלנו. תמיד רק עם סוכני הנסיעות". חברות רבות עברו לשיווק ישיר... "לא אנחנו. שיווק ישיר לא אצלנו. אנחנו רק עם הסוכנים, ואין לנו כל כוונה לשנות את מה שהולך טוב ומצליח".

אפרים, איך אתה רואה את בעלי הבית החדשים של אי.די.בי, השותפים שלך באופן סקיי?

"אני משוכנע שאזכה לשיתוף פעולה מצוין עם אלשטיין ובן משה, הבעלים החדשים של אי.די.בי. אני בטוח שאותו שיתוף פעולה, שקיבלתי משותפיי הקודמים, אקבל מהם, ואני משוכנע שהצלחתי היא גם הצלחתם, ונמשיך יחד להוביל את האוניה לחוף מבטחים". אתה מתכנן לצרף לאופן סקיי נציגויות של חברות תעופה נוספות? "אני חושב על חברות התעופה שאני מייצג ועוד אילו חברות אני יכול להביא, לנוסעים ולמטענים, כשכל חברה היא מדינה וכל מדינה היא תרבות. זה פשוט נותן לי חיים קסומים, מעניינים, ולעולם אני לא משתעמם באופן סקיי. השמיים אצלי תמיד פתוחים. יש לנו 75% גם בחברת אייר בריג', חברת GSA המטענים הגדולה באנגליה. אנחנו מייצגים שם למעלה מ-20 חברות תעופה. החלום שלי להפוך את אייר בריג' ל'אוויה רפס' של הקרגו. פתחנו סניף באוסטריה ומתכוונים לפתוח עוד סניפים באירופה. יש לנו שולחן ייצוג של 4 רגליים: שניים לנוסעים, אופן סקיי ואוויה רפס, ושניים לקרגו, אופן סקיי קרגו ואייר בריג'". כמה זמן בממוצע אתה עובד על צירוף חברה? "בממוצע זה לוקח שלושה חודשים, חצי שנה. כל שנה אני מצרף בין חברה אחת לשתיים. קל יחסית להביא, אבל קשה יותר לשמר. אני מביא חברות, שאין להן התנגשות עם שאר החברות, חברות חדשות עם יעדים חדשים ולא מקבילים. אני חייב לציין את צוות העובדים של אופן סקיי, ביניהם כאלה שעובדים איתי קרוב ל-30 שנה, ואיתם אני עושה את המלחמות היומיות ואיתם אני מגיע להצלחה".

ולסיום, אפרים, צבי יוכמן, שהיה יו"ר אי.די.בי תיירות, עזב את החברה, וידוע שעבדתם בשיתוף פעולה הדוק...

"אני רוצה להביע את תודתי והערכתי ליו"ר מועצת המנהלים שלי, צביקה יוכמן, שבארבע השנים האחרונות יחד איתו שדרגנו את קבוצת אופן סקיי, עם כל המשתמע מכך, והתרומה שלו הייתה יוצאת מן הכלל ומבורכת. הוא עזר לנו להגיע למצב, בו אנחנו נמצאים כיום".

 
בתמונה (מימין לשמאל): מנכ"ל IDB תיירות היוצא - צבי יוכמן, מנכ"ל אופן סקיי - אפרים פורטיס,  אמיר ארבן - קרן סקיי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: