אא

הנזק לתעשיית התיירות בשל מבצע "צוק איתן": כ-2 מיליארד שקלים

הצוות לבחינת מתווה הפיצויים לתעשיית התיירות פרסם היום את המלצותיו. בין המסקנות: פיצוי ללא הגבלה גיאוגרפית לעסקי תיירות שנפגעו בעקבות המבצע, הענקת פיצוי לחברות התעופה והגדלת תקציבי השיווק. שר התיירות, עוזי לנדאו: "אם לא תתקבלנה ההמלצות, אנו צפויים לגל פיטורים המוני"

מבצע "צוק איתן" טרם הסתיים, אולם בכל הקשור לתעשיית התיירות הרי שהשפעות ימי הלחימה הרבים מקבלות היום (רביעי) מכה כואבת במיוחד. מנתוני משרד התיירות והצוות הבין משרדי הכולל את אנשי משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, משרד הכלכלה, משרד הפנים, בנק ישראל ורשות המסים, עולה כי היקף הנזקים לתעשייה בשל המבצע נאמדים בסך כולל של 2 מיליארד שקלים (!)

במהלך שעות הצהריים פירסם הצוות בראשותו של מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, מספר המלצות אשר נועדו להיטיב עם עסקי התיירות שספגו פגיעה משמעותית הקיץ ובניסיון להביא לשיקומן בהקדם האפשרי. בין ההמלצות העיקריות ניתן למנות את הרחבת הקריטריון הגיאוגרפי למתן פיצוי לעסקי תיירות לכל הארץ, ולאו דווקא רק לעסקים ביישובים שעד ל-40 קילומטרים מגבול רצועת עזה.

בנוסף הומלץ גם על הקמת קרן הלוואות מדינה לעסקי תיירות קטנים ובינוניים, סיוע מיידי בתשלומי ארנונה לחודשים יולי-ספטמבר, סיוע תזרימי לעסקי תיירות באמצעות פריסת תשלומים נוחה, הענקת פיצוי חד פעמי לחברות תעופה שהמשיכו לטוס בימי המשבר ואף הגדלת תקציבי השיווק לתמיכה בתיירות נכנסת מרחבי העולם.

שר התיירות, עוזי לנדאו, התייחס להמלצות הוועדה וציין כי "אין ספק שביחס לתעשיות האחרות במשק נפגעה תעשיית התיירות בצורה הקשה ביותר ועל המדינה להקצות את המשאבים הדרושים על מנת לסייע בהתאוששותה. המכה היא קשה ויש חשש ממשי שבמידה ולא תתקבלנה המלצותינו, נראה גל פיטורים המוני של עובדים, שיתקשו לחזור למעגל העבודה ואלפי משפחות שתאבדנה את מקור פרנסתן".

עוד הוסיף לנדאו לתאר כי "הנזק לתיירות הפך למתמשך. יש ביטולי הזמנות גם לתחילת שנת 2015. אנו מוכרחים לסייע לעסקים תיירותיים שנפגעו בקו הראשון של המערכה הכלכלית. בראייה עתידית, על הממשלה להקים קרן לפיצוי בגין נזקי אירועים ביטחוניים לתעשיית התיירות, במתכונת הקרן לנזקי טבע לחקלאות. קרן כזו תוכל לספק בעתיד מענה מיידי ומהיר בשעת הצורך ותמנע מצבים מהסוג בו מצויה כעת תעשיית התיירות".

גם מנכ"ל משרד התיירות, שכאמור שימש כיו"ר הצוות הבין משרדי סיפר על כך "שלאחר שבועיים וחצי שבמהלכם שמע הצוות את נציגי כל ענפי התיירות, עולה בבירור שהתיירות נפגעה קשה מאוד, בכל הארץ. חודש יולי היה הנמוך ביותר בשש השנים האחרונות עם ירידה דרמטית במספר כניסות המבקרים לישראל. הסיוע המתבקש הוא ריאלי, ולמרות היותו קטן מהנזק בפועל, אין ספק שאם הממשלה תאשר אותו, תעשיית התיירות תוכל לעמוד שוב על הרגליים ותצליח להחזיר למשק את ההשקעה במסים ובתרומה לתעסוקה ולכלכלה".


תל אביב. האם התיירות הישראלית תצליח להשתקם? צילום: דפנה טל, באדיבות משרד התיירות

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: