אא

חרף המגמה העולמית: תאילנד ממשיכה לכבוש את התייר הישראלי

למרות ירידה של 8 אחוזים בכניסות לתאילנד בחודש יולי, נשמרת עלייה ניכרת בכמות התיירים הישראלים המבקרים במדינה. דב קלמן, נציג לשכת התיירות התאילנדית בישראל: "צופים לגידול בכמות המבקרים מישראל באוגוסט ובחגים". מסתמן: אל על תעלה את מכסת הטיסות לבנגקוק בחודשי החורף

|| ||

חודש לא פשוט עבר על ענף התיירות כתוצאה מהלחימה במהלך מבצע "צוק איתן". פרט לחברות תעופה, סוכנים וסיטונאי נסיעות, מלונות ותיירנים, נאלצו גם בלשכות התיירות הזרות המשתקעות בישראל לנתונים עגומים למדי. 

אלא שבעוד מדינות אירופה ואחרות ספגו ירידות בנות עשרות אחוזים בכמות כניסות התיירים והמבקרים הישראלים במהלך חודש יולי, הרי שדווקא באשר לתאילנד, נרשמה ירידה מינורית יחסית של 8.64% (11,697 ישראלים לעומת 13,090 ביולי אשתקד). אף על פי כן, זוקפת לעצמה תאילנד מתחילת השנה נתון מרשים לכל הדעות בנוגע לכניסות הישראלים לתחומה - עלייה של 6.42% בזכות 75,864 ישראלים שנחתו במדינה לעומת 70,489 בתקופה המקבילה ב-2013.

גורמים בענף התעופה הישראלי מספרים שלאור הנתונים שצפויים להאמיר בחודשים הקרובים ולשבור שיא שנתי בכמות הישראלים הפוקדים את תאילנד, עשויה חברת אל-על להעלות את מכסת הטיסות הישירות והשבועיות שלה לבנגקוק העומדת כיום על 6 טיסות שבועיות. מחברת אל על לא הכחישו את הדברים, אך ציינו כי הם לא מכירים נכון להיום באפשרות שכזו. 

ובינתיים בעולם: ירידה דרסטית בכמות כניסות התיירים לתאילנד בחודשים יוני-יולי 

במבט מאקרו על מצב התיירות בתאילנד בחודשים האחרונים, עולה תמונה שונה באופן ניכר, המצביעה על האטה משמעותית בכניסות התיירים והמבקרים למדינה. הסיבה: הפיכת הצבא לפני כחודשיים וחצי והעוצר הלילי שהונהג בחלק מהאזורים בבנגקוק למשך כשבועיים, שהוביל לצניחה דרסטית בכמות התיירים הבינלאומיים שהגיעו לנפוש במדינה.

מנתוני משרד התיירות התאילנדי, נמסר כי מתחילת השנה פקדו את תאילנד 13.62 מיליון תיירים - נתון המהווה ירידה של 10.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד בה כמות התיירים והמבקרים שנרשמה בתאילנד הגיעה לסך של 15.26 מיליון בני אדם. בהשוואה לחציון הראשון של 2013, מדובר על ירידה משמעותית אך מעט קלה יותר של 9.9%.

בפילוח נתוני כניסות המבקרים, עולה כי נרשמה ירידה של 17.6% בכמות התיירים שהגיעו ממזרח אסיה לעומת עלייה של 3.1% של תיירים מאירופה ו-9.6% מאפריקה.

נציג לשכת התיירות התאילנדית, דב קלמן, התייחס לנתונים ובשיחה עם "פספורטניוז" סיפר על הלך הרוח בתאילנד בחודשים האחרונים שלאחר ההפיכה וההשפעה על ענף התיירות המקומי. "מאז ההפיכה הצבאית והעוצר הלילי שהונהג בתאילנד, ניתן היה להרגיש השפעה גדולה בכל הקשור לתיירות הנכנסת. ירידה של 2 מיליון תיירים בהשוואה לתקופה זהה ב-2013, אלו לא מספרים שהולכים ברגל. הייתה האטה גם בכמות ההזמנות מהעולם, אבל כמו שזה נראה כרגע, התיירים בעולם מתחילים להבין לאט לאט שהמצב חזר לעצמו ואפשר לשוב ולנפוש בתאילנד".

קלמן הוסיף להתייחס גם להשפעת מבצע "צוק איתן" על כמויות הישראלים שנסעו לתאילנד ואמר: "ציפינו שהשנה תהיה רעה מאוד, אבל הנתונים הוכיחו אחרת. אמנם הייתה ירידה מסוימת ביולי, אבל אם מסתכלים על הנתונים מתחילת השנה, אפשר לראות בבירור את מגמת העלייה. למעשה, תאילנד השנה זוכה בכמויות הכניסות הגבוהות ביותר של ישראלים, יותר מכל יעד אחר במערב אירופה. 

אנחנו צופים בתקווה שהלחימה תסתיים שהישראלים ימשיכו במגמת העלייה הכללית השנה לתאילנד, גם בחודש אוגוסט ובתקופת החגים. גילינו בשבועיים האחרונים שהישראלים רוצים לנשום אוויר ולהתנתק בתאילנד, יותר מכל יעד אחר כמעט בעולם. נקווה שהתחזיות הללו אכן יתממשו".


רחובות בנגקוק. עלייה נאה במספר הישראלים שפקדו את תאילנד השנה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: