אא

נאבקים על הבית: מה יעלה בגורל שד"ת הרצליה ושדה דב

יו"ר אגודת התעופה הכללית, שי פופר מבכה את עתידם של שדות התעופה במרכז וחושש מפני העתיד לבוא. "התעופה הפנים ארצית עומדת להיפגע קשות. כלום לא חשוב יותר מאשר עוד כמה מיליארדי דולרים בכיסם הנפוח של כמה טייקוני נדל"ן. מדינת ישראל חייבת להתעשת לפני שיהיה מאוחר מדי"

התעופה האזרחית בישראל - לאן? השנים הקרובות יהוו צומת דרכים מעניין למדי עבור הענף. שדות התעופה האזרחיים בשדה דב והרצליה עתידים להיסגר, והשאלה הגדולה תהיה כיצד יפעלו הטיסות הפנים ארציות - האם נתב"ג יצליח לשמש כאלטרנטיבה ראויה, או שמא מדובר בפגיעה קשה שעשויה לפגוע קשות בענף.

במכתב חסר תקדים אותו הפנה ליושבי ראש ועדי עובדים של חברות תעופה בארץ וגורמים נוספים, מוחה יו"ר אגודת התעופה הכללית, שי פופר, כנגד סגירתם העתידית של שדה דב ושד"ת הרצליה, ומציג את דעתו הנחרצת בנושא. "מאות עובדים פונים אלינו חסרי אונים הרואים את מקום עבודתם עומד להיסגר", ציין פופר בראשית דבריו. "מזה תקופה שמתנהל מאבק לא שווה בין כמה כרישי נדל"ן לבין הכוחות השפויים במדינה".

פופר היטיב להתייחס למשמעות הסגירה של כל אחד משדות התעופה הפנים ארציים ברחבי הארץ. "שדה דב ההווה את המרכז של הפעילות התעופתית הפנים ארצית, בלעדיו כמעט ולא תהיה תעופה פנים ארצית. המטוסים שפועלים משדה דב אינם מתאימים לפעילות בנתב"ג, כאשר בנתב"ג פועלים רק מטוסי סילון. לגבי שד"ת בהרצליה - הוא זה שמייצר את הטייסים לאל על וארקיע, מפעיל טיסות, אמבולנס, ריסוס אווירי ועוד ועוד. אבל כנראה שכלום לא חשוב יותר מאשר עוד כמה מיליארדי דולרים בכיסם הנפוח של טייקוני הנדל"ן".

פופר המשיך לפרוס את משנתו וקראה לקברניטים הממונים במשרדי הממשלה לקחת את היוזמה לידיים ולפעול לשינוי "הגזירה", כך לטענתו של סגירת שדות התעופה במרכז. "אנו קוראים לקובעי המדיניות. חזקו את הפריפריות ואל תחלישו אותם. לציבור מתחיל להימאס מחיזוק כיסם של כרישי נדל"ן על חשבון תשתיות לאומיות חשובות ובעיקר על גבם של העובדים"


מבט עילי על שדה דב. מה צופן העתיד? צילום: מוטי שוימר

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: