אא

"קיים צורך אמיתי לסייע לתעשיית התיירות"

הדברים נאמרו במסגרת ישיבת חירום מיוחדת של בכירי הענף שהתכנסה הבוקר בתל-אביב, בנוכחות שר התיירות, מנכ"לי חברות התעופה, נשיא התאחדות המלונות ואושיות נוספות בתעשייה. השר, עוזי לנדאו: "כל שקל שיושקע בתעשיית התיירות יוחזר ישירות בהכנסות ישירות למדינה"

| |

מבצע "צוק איתן" ממשיך, ועימו גם ענף התיירות שמנסה להיאבק במציאות הכלכלית. במקביל למטחי הרקטות באזור הדרום והמרכז והלחימה ברצועת עזה, ממשיכה לנסות תעשיית התיירות להתכונן ולפעול לקראת עונת החגים, חרף הירידות המשמעותיות בתפוסות בבתי המלון, וכן בביקושים להזמנות חדשות באתרי התיירות השונים בכל רחבי הארץ.

על מנת לנסות ולהתמודד עם המציאות הנוכחית, התקיימה הבוקר (חמישי) ישיבת חירום בתל-אביב, בה נפגשו סביב שולחן אחד מרבית בכירי ענף התיירות, לרבות שר התיירות ואנשי משרדו, מנכ"לי חברות התעופה הישראליות והזרות, נשיא התאחדות בתי המלון וגורמים מלונאים נוספים, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יו"ר איגוד סוכני תיירות הפנים ועוד בכירים נוספים.

שר התיירות, עוזי לנדאו, סיפר בפתח הישיבה על האתגרים העומדים בפני ענף התיירות בתקופה הקרובה ואמר. "אנחנו חייבים לפעול בחזית הכלכלית ובחזית הביטחונית במקביל. אם המתווה שהגשנו למשרד האוצר לא יתקבל, לצערי אנחנו צפויים לגל פיטורים המוני בתעשייה שמייצרת הכנסות של 40 מיליון שקל בשנה למשק".

נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, התייחס במהלך ישיבת החירום אף הוא לסיטואציה המיוחדת אליה נקלע הענף אליו הוא אמון, וציין כי "קיימת הסכמה רחבה לפיה קיים צורך אמיתי לסייע לתעשיית התיירות. ב-2006 במהלך מלחמת לבנון השנייה קיבלה הממשלה, תוך כדי תנועה, החלטה לסייע לתיירות. צריך לעזור לכל תעשיית התיירות, אין ספק בכך".

גונן הוסיף בנושא וסיפר. "היום אנחנו חיים בתוך אשליה מסוכנת. קיץ, ועוד מעט חגים, אבל הביטולים תקפים גם לנובמבר - דצמבר ולהמשך. אנחנו רואים גם את ינואר ופברואר ריקים בספרים. עוד מעט נגיע לתקופת החגים ונראה שוב עלייה, אבל לאחר מכן צפויה לנו עוד תקופה ארוכה של "נפילה". 

גם ענף התעופה זכה לייצוג במליאת החירום המיוחדת. דוד מימון, מנכ"ל חברת אל על ציין בפני הנוכחים כי "חברות התעופה הישראליות ספגו, וממשיכות לספוג ביטולים גם בחודשים הקרובים. נדרשת כאן החלטה מהירה של ממשלת ישראל לסייע באופן מיידי לחברות התעופה הישראליות שהמשיכו כל העת את הטיסות הסדירות לארץ".


בתמונה (מימין לשמאל): שר התיירות, עוזי לנדאו ומנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי. צילום: חן גלילי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: