אא

יולי במלונות ישראל: משבר עמוק בעקבות מבצע "צוק איתן"

הלחימה בדרום נותנת את אותותיה על ענף המלונאות שספג בחודש יולי ירידה תלולה של 24 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד עם 596 אלף לינות תיירים בלבד. נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן: "ביולי לבדו הפסידו המלונות כ-180 מיליון שקלים. באוגוסט צפויים נתונים קשים אף יותר"

| |

קיץ לא פשוט עובר על תעשיית התיירות הישראלית, ובפרט על ענף המלונאות שמפרסם היום (שני) נתונים עגומים כתוצאה מהשפעות מבצע "צוק איתן".

בדו"ח שמפרסמת התאחדות המלונות נחשף עומק המשבר - 596 אלף תיירים, המהווים ירידה של כ-24% בכמות התיירים שפקדו את מלונות ישראל בחודש יולי לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ירידה נרשמה גם במספר לינות הישראלים (9%-) לסך של 1.4 מיליון ישראלים. סך הכול נרשמו ביולי כ-2 מיליון לינות תיירים וישראלים - ירידה של 14% לעומת יולי 2013.

התפלגות לינות התיירים ביולי: ירושלים כ- 176 אלף לינות (22%-), בת"א: 145 אלף לינות (39%-), בנתניה: כ-30 אלף (33%-), בים המלח כ-29 אלף (2%-), בחיפה: כ-14 אלף (47%-) ובהרצליה: כ-12 אלף לינות (19%-). 

על אף הירידה הדרסטית בשל המבצע, שומר הענף על נתונים חיוביים בכל האספקטים, כאשר בהיבט לינות התיירים נרשמה עלייה בשיעור 11% בשבעת החודשים הראשונים של השנה עם כ-6 מיליון תיירים, וכן עלייה בשיעור 14% בכמות הלינות מצד תיירים וישראלים העומדת על סך כולל של 13 מיליון. גם תפוסת החדרים הממוצעת ומצבת החדרים זוכות לעלייה של 1% ו-3% בהתאמה (כ-64% תפוסה וסך כולל של 49,453 חדרים).

נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, התייחס לנתונים השליליים ולתקופה הקשה העוברת על הענף וסיפר כי "עד תחילת מבצע "צוק איתן" ב-8 ביולי עמדנו בפתח קיץ נהדר במלונות ובדרך לשנת שיא בתיירות, לאחר שבמחצית הראשונה של השנה נרשמה עלייה של 16% בלינות התיירים. בהתאם לציפיות, גייסנו עוד כוח אדם ונערכנו לנתוני השיא. אבל המבצע טרף את הקלפים. הביטולים הגיעו כבר בימים הראשונים של המבצע. למעשה, בכל אזורי הארץ נרשמו ירידות, למעט טבריה ונצרת, היות ותיירים רבים ברחו ממלונות בדרום ובמרכז צפונה".

עוד הוסיף גונן לספר בהתייחס לנתוני המלונות ברחבי הארץ כי "נתוני המלונות בירושלים, בתל-אביב, נתניה ובחיפה מספקים תמונה מהימנה של עומק המשבר בכל הארץ. ביולי לבדו הפסידו בתי המלון כתוצאה מאובדן לינות כ-180 מיליון שקלים. באוגוסט צפויים נתונים קשים אף יותר. למעשה, חזרנו לנתוני קיץ 2006, לימי מלחמת לבנון השנייה. תעשיית התיירות היא הראשונה להיפגע והאחרונה להשתקם, ולכן צפוי כי המשבר ילווה אותנו לפחות גם ברבעון האחרון השנה וברבעון הראשון של 2015.

אני קורא לאור הנתונים, לשר האוצר, יאיר לפיד להורות כבר כעת וללא דיחוי על סיוע למלונות על מנת שיצליחו לשרוד את התקופה הקשה הזו ולשמור על מקום עבודתם של העובדים".


אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות. "מבצע צוק איתן טרף את הקלפים"

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: