אא

עושה זאת בגדול: תור הזהב של מלטה

עם פחות מחצי מיליון תושבים מצליחה מלטה למשוך מדי שנה מאות אלפי תיירים לתחומה. מהו סוד הקסם? היסטוריה עשירה, חיי לילה סוערים, מחירים אטרקטיביים ודגים טעימים להפליא

| |

כ-400 אלף תושבים בלבד מתגוררים במלטה, מדינה השוכנת דרומית לאיטליה, ובנויה משלושה איים. על אף מספר התושבים הנמוך, מאות אלפי התיירים הפוקדים אותה מדי שנה, מוכיחים כי על אף גודלה הזעיר, מדובר ביעד תיירות יוצא דופן. בין אם אתם מעוניינים בחופשה רומנטית, מחפשים אחר חופשה סוערת ונוטפת הורמונים או מבקשים לבלות זמן איכות עם המשפחה, הרי שמלטה מסוגלת לענות על כל אלו גם יחד.

אז מה תוכלו למצוא במלטה? הרבה מאוד. פנינות ארכיטקטוניות הפזורות ברחבי העיר, מוזיאונים, כנסיות, מרינה מרהיבה, גנים ירוקים, חופי רחצה נקיים ומלאים, בתי מלון בדרגות תיירות גבוהה וממוצעת, מסעדות, ברים ועוד. שלל האפשרויות הללו מקנות למלטה את אווירת הקיט החביבה כל כך על הנופשים. וזה עוד לא הכול. במלטה תיהנו גם מתרבות ואמנות עתיקה, חיי לילה סוערים וכן באזרחים אדיבים שלא יעקמו את הפרצוף נוכח בקשות לעזרה.

אגב, מיקומה האסטרטגי של מלטה הפך אותה במשך השנים ליעד מבוקש על ידי הישראלים המוצאים בה כתחליף זול ואטרקטיבי על חשבון טורקיה, יוון או קפריסין. ככלל, היעד זוכה לפעילות ערב בקרב סיטונאי התיירות וסוכני הנסיעות, ביניהם גם חברת "קשרי תעופה" המציעה את מטלה כאחד היעדים החמים לתקופת החגים הקרובה.

אחת האטרקציות המרכזיות במלטה היא "המערה הכחולה", אחת משש מערות שנחצבו במשך השנים בסלעים על ידי הגלים. מומלץ להגיע למקום בשעות הבוקר המוקדמות כשהמים אשר בתוך המערה רגועים וקרני השמש הראשונות נשברות על פניהם ויוצרות גוון כחול מרהיב וזוהר, כשם הכינוי שהוענק למערה. במהלך השיט עצמו אל אתר המערה המתבצע בסירת משוטים, מתגלה האי הזעיר פיליפה, שהינו למעשה שמורת טבע פראית ומיוחדת במינה. באי ניתן למצוא סוגים שונים של עופות וזן מיוחד של לטאה. ואם זה לא מספיק, בכניסה למערה תזכו לעבור מתחת לקשת טבעית בגובה של עשרות מטרים.

אתר חובה נוסף הוא כפר הדייגים מרסה שלוק, הממוקם כחצי שעת נסיעה מעיר הבירה, וולטה. הכפר הבנוי על חוף מפרץ טבעי שיופיו הנדיר עדיין נשמר, נחשב לאחד המקומות האותנטיים באי, זאת בשילוב האווירה הפסטורלית הייחודית לו. מעבר לכך, אוגר הכפר היסטוריית רבת שנים. בשנת 1565 היו אלה התורכים שעגנו בנמל מתוך כוונה לכבוש את מלטה, ואילו בתקופות אחרות שימש המפרץ לעגינתן של ספינות פיראטים. עוד תוכלו למצוא במרסה שלוק, מקדש רומי עתיק ואת שוק הדייגים הססגוני, המהווה חוויה מדהימה לכשעצמו. שווה במיוחד לקנות דגים טריים ולאוכלם ישר מן האש.

מקומות אטרקטיביים נוספים במלטה הם האי גוזו, האי השני בגודלו מבין השלושה, המונה כ-30 אלף תושבים ומשתרע על פני שטח של כ-67 ק"מ בלבד, וממוקם צפונית למלטה. בירת האי, ויקטוריה, היא עיר מקסימה, שופעת חיים, סמטאות וחנויות בוטיק. אטרקציה מרכזית באי היא חוף הים אשר הפך בשנים האחרונות לפופולארי במיוחד בקרב צוללנים, לצד מחזות אגמים, צוקים וסלעים מרשימים ביופיים.

במידה וההיסטוריה מדברת אליכם, כדאי שתקפצו לבקר גם בעיר מדינה, בירתה העתיקה של מלטה. מדובר בעיר זעירה המונה כמה מאות תושבים ומתאפיינת בהיסטוריה בת אלפי שנים, וברחובות צרים מרוצפי אבן. לעיר הפסטורלית אסורה הכניסה עם כלי רכב, מה שמקנה לה אופי מיוחד ואת הכינוי המחייב "העיר האצילה", בשל משפחות האצולה הרבות שגרו בה לאורך השנים.


נוף מרגיע ועוצר נשימה במלטה

לאכול בגדול

בל נזכיר את תחום הקולינריה המלטזי, לא באמת נוכל להעביר אליכם את החוויה המקומית. למעשה, היריעה קצרה מלהכיל את שפע המטעמים ואפשרויות הבישול השונות הקיימות במלטה. גבינות מקומיות, בשרים משובחים ומיושנים, דרך דגים ופירות ים טריים הם חלק בלתי נפרד מהאווירה הקסומה של האי, המציפה כל טועם בצבעים, ניחוחות וטעמים שפשוט אי אפשר לשכוח.

אל תחמיצו ביקור בבית הקפה "קורדינה", בית הקפה העתיק ביותר במלטה שנפתח עוד ב-1837 ונשמר עד היום במבנהו הנוכחי. בקורדינה תזכו ליהנות מארוחות קלות, משקאות וקינוחים ובעיקר מפולי קפה משובחים במחירים סבירים בהחלט. האווירה הרומנטית הניכרת במקום מומלצת בעיקר לזוגות המעוניינים להעביר את היום בארוחה טובה ואינטימית.

לאחר המתאבנים, הגיע הזמן למנה העיקרית. לשם כך, כדאי לבקר במסעדת "המלאטה בר" (Malata Bar&Restaurant), מסעדה שהתפרסמה לא רק בגלל המאכלים המשובחים, אלא גם בשל מיקומה המנצח בעיר וולטה אל מול "ארמון האדונים הגדולים". התפריט מורכב ממטבח צרפתי וים תיכוני, ובנוסף לאחר הארוחה נערכות במקום הופעות ג'אז חיות מדי יום שלישי ושישי, אל תוך הלילה.

מסעדה נוספת הזוכה לתכונה נרחבת בקרב תיירים המגיעים למלטה היא "פפרוניקו" (Peperonico), מסעדת שף איטלקית מהמשובחות באירופה, הידועה בעיקר בזכות מנות הרביולי הנעשות בעבודת יד. המסעדה ממוקמת בעיירה סנט ג'וליאן ומתמחה בנוסף באוכל איטלקי ומבחר יינות מרשים.


דגים טריים. בין המטעמים המובחרים של מלטה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםמלטה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: