אא

כחצי מיליון ישראלים צפויים לצאת לחו"ל בחגים,מהם היעדים הבולטים לקראת החגים?

ישראלים רבים צפויים לנצל השנה את תקופת החגים לטובת ביקור מעבר לים. "פספורט" יצא לבדוק מיהם היעדים המובילים ומהו מצב הרוח בקרב הנופשים עם סיום מבצע "צוק איתן". גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק והמכירות בקבוצת ישראייר: "קיימת התעניינות ערה וביקושים לקראת החגים"

|| ||

קיץ לא פשוט עבר על תעשיית התיירות הישראלית. מבצע "צוק איתן" שנמשך לאורך 50 ימים פגע כידוע קשות בענף המלונאות, וכן בסיטונאי הנסיעות והתיירנים השונים. אולם מי שלא זכו להשמיע את "קול צעקתם" במהלך תקופת הקרבות, היו עשרות אם לא מאות אלפי משפחות שנאלצו בעל כורחן לדחות או לבטל אל הנופש המשותף בחו"ל ולהמתין בסבלנות ובמתח לסיום המבצע.

כעת משנכנסה הפסקת האש לתוקף (ובתקווה שתישמר לאורך זמן רב ככל הניתן), צפויים ישראלים רבים לנצל את תקופת החופש של חגי תשרי החל מראש השנה ועד חול המועד סוכות, על מנת להחזיר לעצמן את החופשה לה חיכו כה בשקיקה. למעשה, על פי הערכות גורמים בענף התיירות, צפויים לצאת במהלך החודשיים הקרובים כחצי מיליון ישראלים לנופש בחו"ל, מספר שעשוי אף לגדול.

לאחר שטורקיה כמעט ונמחקה במחי יד מרשימת היעדים הפופולאריים עבור הישראלים, ימשיכו איי יוון להוות אלטרנטיבה לא פחות טובה, בדגש על רודוס וכרתים הזוכים לביקושים גבוהים במיוחד אצל סוכני הנסיעות וכן בערוצים הישירים. בנוסף, יבשת אירופה היא זו שעתידה לקלוט את מרבית הנופשים הישראלים, לרבות יעדים כמו ברצלונה, ברלין, ניס, היער השחור, פראג, בלגרד, מלטה, ועוד.

"ניתן לראות התעוררות ערה וביקושים לקראת החגים", מעיד סמנכ"ל השיווק והמכירות של קבוצת ישראייר, גיל סתיו, המביע אופטימיות באשר ליחס כמות הנופשים הישראלים בתקופת חגי תשרי הקרובה, ומוסיף: "משפחות שלא עלה בידן לצאת לחופשה המשפחתית שלהן בחודשים יולי-אוגוסט בשל מבצע "צוק איתן", עדיין רוצות את החופשה".

עוד סיפר סתיו כי לאור הביקוש הוסיפה ישראייר טיסות ליעדים רבים בתקופה הקרובה, המאפשר לקהל הלקוחות לדבריו ליהנות ממלאי רחב של מקומות במחירים נוחים. "סביר להניח שככל שנתקרב לחגים, מלאי המקומות בטיסות ובמלונות יצטמצם והמחירים יחזרו לעלות. במקביל, יש לא מעט הזמנות של נופשים אשר אינם מושפעים מפתיחת שנת הלימודים ומנצלים את המחירים הזולים ומזג האוויר הנוח בתחילת ספטמבר בין החגים".

גם ניר מזור, מנהל אגף השיווק בחברת "קשרי תעופה", התייחס לנתונים היציאות החיוביים של הנופשים הישראלים בתקופת החגים הקרובה. לדבריו, "תקופת החגים השנה מושפעת מאוד מאפקט "צוק איתן", שכן משפחות רבות לא בילו את חופשת הקיץ שלהן בחו"ל כמדי שנה, ולכן הביקוש לחגים השנה גדל עוד יותר. כבר בימים האחרונים אנחנו מזהים עלייה משמעותית בתנועה באתר האינטרנט וכן בכמות ההזמנות לתקופת החגים ששיאם בחג הסוכות, בשל החופשה שנוצרה".

מזור מזהיר מפני עליית מחירים שעשויה לנבוע כתוצאה מהביקושים הגבוהים והתחרות הרבה על כל יעד, ומסביר. "העלייה המשמעותית בביקושים עשויה להביא עימה להתייקרות מחירים, וזאת בשל הצורך של ספקי התיירות וחברות התעופה, להגדיל את היצע המקומות באמצעות הוספת טיסות מיוחדות ומעט יותר יקרות, בנוסף לטיסות הרגילות שתוכננו לתקופה זו".

כמו כן התייחס מזור ליעדים האטרקטיביים עבור הנופש הישראלי בחו"ל לקראת תקופת החגים הקרובה והמליץ אף הוא על צמד האיים היווניים, רודוס וכרתים. "אלו איים שתמיד אהובים על התיירים ויככבו בעונת החגים לצד איים חדשים שצוברים תאוצה כמו זקינטוס. החגים המאוחרים השנה, מאפשרים ליהנות מחופשת בטן גב במחירים אטרקטיביים במיוחד, שכן ביוון מדובר כבר בשולי העונה ועל כן מחירי הבסיס נמוכים באופן יחסי".


רודוס. אחד היעדים האהובים על התייר הישראלי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: