אא

ההשקעה משתלמת? שני עובדים יחוייבו לשלם למעלה מ-70 אלף ש"ח פיצוי לב.ד גרייבר

סיטונאית הנסיעות זכתה בתביעה כנגד שניים מעובדיה לשעבר, אשר לטענתה פגעו בקניינה הרוחני וניצלו כספים רבים שהושקעו בהם לטובת חברה מתחרה בשוק. השניים חוייבו לשלם סך של 73,500 ש"ח לחברה תוך 90 יום. מנכ"ל ב.ד גרייבר, עופר אדלר: "הוכחה כי גם למעבידים יש זכויות"

 

על פי טענת חברת ב.ד גרייבר, נמסר כי שני התובעים, מידן בוטנרו ואדריאן בויקו, הועסקו בחברה מספר שנים במחלקת התיירות היוצאת לרומניה ובמקביל עסקו גם בתחומים של תיירות נכנסת. במסגרת עבודתם של השניים נחשפו בוטנרו ובויקו, לטענת החברה, לנסיעות רבות לרומניה לצורך פיתוח השוק, כאשר על פי ההערכות הושקעו בשניים לצורך הוצאות נסיעה ויתר הוצאות נלוות סכום כולל של כ-50 אלף אירו. 

לאחר ששני העובדים החליטו, לטענת ב.ד גרייבר, לנצל את ההשקעה המרובה בהם במסגרת הנסיעות לרומניה עבור חברה מתחרה (כנפי משק), החליטו בחברה לתבוע את השניים באמצעות תביעת נגד לתביעת הפיצויים שלהם כנגדה. לפני מספר ימים, התקבלה תביעת החברה על ידי בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, שפסק כי על השניים לשלם לה סכום בסך 73,500 ש"ח תוך 90 יום.

הפיצוי לחברה עליו הוסכם במסגרת הסכם פשרה בין הצדדים, הוצע על ידי בית הדין לעבודה לאחר שהתברר כי שני העובדים לשעבר, הפרו צווי מניעה שניתנו כנגדם מבית הדין עוד בסוף שנת 2011. צווים אלו, היו אמורים למנוע מהעובדים לשעבר להמשיך ולהתקשר עם לקוחות ב.ד גרייבר, מה שבפועל לא קרה.

מנכ"ל ב.ד. גרייבר, עופר אדלר, התייחס בשיחה עם "פספורטניוז" להחלטת בית הדין האזורי לעבודה בחיפה וסיפר כי "חשוב עבור כל מי שנמנה על ענף הנסיעות, בדגש על המעבידים, כי לעובדים יש כמובן זכויות אותן הוא צריך לקבל, אך במקביל אסור לשכוח שגם למעביד יש זכויות משלו. לא יכול להתרחש מצב בו משקיעים בעובד והוא מצידו יפגע בקניין הרוחני של המעביד. זהו לא מצב קביל בבית המשפט. עובד בפירוש לא יכול לקום וללכת, אחרי שהושקעו בו כספים, ועוד במקרה שלנו מדובר על עשרות אם לא מאות אלפי שקלים בגין נסיעות לחו"ל. החלטת בית הדין מוכיחה כי מצב זה איננו הפקרות ומהווה בכך מסר לכל המעבידים באשר הם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: