אא

סיכום מבצע "צוק איתן": ירידה של 31 אחוזים בכניסות מבקרים לישראל הקיץ

במשרד התיירות חושפים את עומק הפגיעה בענף במהלך תקופת הלחימה. כ-400 אלף מבקרים הגיעו לישראל בחודשים יולי-אוגוסט לעומת 578 אלף בתקופה המקבילה אשתקד. שר התיירות, עוזי לנדאו: "משקיעים במאמצים בשיווק ובהסברה במטרה להגדיל את כמות התיירים"

| |

קיץ לא פשוט עבר על ענף התיירות הישראלי.במשרד התיירות חושפים היום (שלישי) את תמונת הפגיעה המשמעותית בענף התיירות במהלך חודשי הקיץ האחרונים, בעקבות מבצע "צוק איתן". 

בחודשיים האחרונים נכנסו לישראל כ-400 אלף מבקרים המהווים ירידה תלולה לעומת התקופה המקבילה אשתקד (31%-) בה ביקרו בישראל כ-578 אלף מבקרים. הירידה המשמעותית ביותר, כפי שמציינים במשרד, נרשמה בכניסות באוניות שייט - ירידה של 90% לעומת קיץ 2013 (!). עם זאת, בחישוב מתחילת השנה נרשמה ירידה מינורית של 2% בכניסות תיירים ומבקרים לישראל לסך של 2.3 מיליון איש.

במקביל כבר מפעילים במשרד התיירות את מדיניות "היום שאחרי" במטרה לקצר את תקופת ההתאוששות מ-"צוק איתן", ומחדשים את הקמפיינים לטובת התיירות הנכנסת לישראל. בשלב ראשון הקמפיינים מתקיימים ברוסיה, בגרמניה ובפריסה עולמית ביורוספורט. בד בבד, נמצאים אנשי המשרד בעיצומו של כנס שליחי משרד התיירות בעולם, במהלכו מתגבשים הצעדים השיווקיים להשבת התיירים ארצה.

גורמים במשרד מבהירים מצידם כי "נתוני הכניסות חוזרים ומוכיחים כי הפגיעה בתיירות היא ארצית, ועל כן מתווה הפיצויים צריך להתפרס מעבר ל-40 הק"מ מרצועת עזה – רק כך נמנע פיטורים המוניים וסגירת של עסקים קטנים".

שר התיירות, עוזי לנדאו, התייחס לנתונים השליליים ולחשש מפני המשך גל הביטולים לקראת שנת 2015 וציין כי "הנתונים מוכיחים כי מתווה הפיצויים שהגשנו לממשלה מעבר לקו 40 הקילומטרים הוא המתווה הנדרש. אנחנו משקיעים מאמצים בשיווק ובהסברה, במטרה להגדיל את כמות התיירים שיגיעו לקראת החגים".

גם מנכ"ל המשרד, אמיר הלוי, הצטרף לרוח השר וסיפר על גיבוש רעיונות עמיתיו לטובת יציאה מהמשבר. "הפגיעה הגדולה שחווה כלכלת ישראל בתיירות בכל חלקי הארץ עקב ביטולי ביקורים, כבר מהווה גורם להאטה במשק, כפי שעולה מדיוני בנק ישראל הנערכים בימים אלה".

עוד הוסיף הלוי כי "משרד התיירות מכנס השבוע את כל שליחיו ברחבי העולם לגיבוש תכנית להחזרת התיירים לישראל שמספקים תעסוקה לכ-200 אלף אנשים בארץ. כל בר דעת מבין את החשיבות של שיקום התיירות כמנוע צמיחה שמכניס 40 מיליארד שקלים בשנה. מתן פיצוי לתעשייה זו, יחזיר את עצמו פי כמה, בהכנסות למשק".


תל אביב. האם ממשלת ישראל תקבל את מתווה הפיצויים לענף התיירות? צילום: דפנה טל, באדיבות משרד התיירות

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: