אא

כנגד הזרם: אלפי ישראלים ינפשו בחו"ל במהלך יום הכיפורים

עלייה בביקושים לחופשות במהלך יום הכיפורים מתבהרת בשנים האחרונות כמגמה. מחירים נמוכים בעשרות אחוזים לעומת ראש השנה וסוכות לצד דרישה מצד יוצאי ברית המועצות ומוסלמים, מהווים זרז לגידול בתופעה. יאיר אשר, סמנכ"ל השיווק חברת של"השטיח המעופף": "תופעה שאין להתעלם ממנה"

| |

תקופת חגי תשרי ידועה באופן מסורתי כתקופה העמוסה ביותר בשנה בתעשיית התיירות. מלונות בתפוסות גבוהות עד אפס מקום, עלייה ניכרת בביקוש בקרב סוכנים וסיטונאי נסיעות בבקשה לטוס לנופש בחו"ל ואלפי עובדים המקדישים מזמנם ומרצם למען קהל הלקוחות, כבר הפכו לעניין שבשגרה.

בשנים האחרונות מתבהרת תמונת מצב גם באשר ליום הכיפורים הנחשב כחלק בלתי נפרד מתקופת חגי תשרי, בו בניגוד להנחה הרווחת המדברת על שקט תעשייתי ועצירה כמעט של כל פעילות, נראה כי יותר ויותר ישראלים מבקשים לבלות את היום בתפוצות במסגרת נופש או טיול.

"בניגוד לדעה הרווחת, יום הכיפורים אינו התקופה הכי פחות מבוקשת בשנה", אומר רן לוינגר, מנהל הרכש בחברת "אשת טורס" המתייחס לתופעה השנויה במחלוקת עבור חלק מן האוכלוסייה. בשנים האחרונות הביקושים לחו"ל ביום כיפור נמצאים במגמת עלייה, היצע היעדים הולך וגדל - גם ליעדי אגן הים התיכון וגם ליעדי אירופה. בנוסף, העובדה כי יום הכיפורים יוצא השנה על בסופ"ש מגביר גם הוא את הביקוש. יחד עם זאת, המחירים ביום הכיפורים נמוכים ב-30% ממחירי החגים הממוצעים".

ומהם היעדים המבוקשים עבור מי שמעוניין לא להישאר בארץ במהלך החג? לטענת לוינגר, "עיקר הנופשים ביום הכיפורים בחו"ל הם זוגות, ואנחנו רואים פחות משפחות עם ילדים. נראה שמי שכבר מחליט לטוס לחו"ל ביום הכיפורים, מנסה ככל האפשר להתרחק מהחג. היעדים המבוקשים הם יעדי אירופה השונים, כמו ברלין, אמסטרדם, ברצלונה, לצד חופשות בטן-גב באיי יוון ויעדי אגן הים התיכון".

גם בחברת "אופיר טורס" נערכים לקראת "מועד הנופש החדש". לדברי המשנה למנכ"ל החברה, יהודה זפרני. "יום הכיפורים נופל השנה על סופ"ש ולכן רבים מנצלים את המחירים היחסית נוחים לתקופה זו וטסים לבלות את החג בחו"ל. ההערכה מדברת על 30 אלף ישראלים שיטוסו על מנת "לא לצום" בסופ"ש הקרוב. מבדיקה שערכנו אין התייקרות ממחירי שנה קודמת".

גם בקרב סיטונאית הנסיעות הותיקה, חברת "השטיח המעופף", לא זרים למגמה המדוברת. "השנה נופל חג הקורבן המוסלמי (עיד אל אדחא) על יום הכיפורים, מה שמוביל לביקוש מצד אזרחים מוסלמים לחבילות נופש לחו"ל", מבהיר סמנכ"ל השיווק של החברה, יאיר אשר. "לכך יש להוסיף את יוצאי ברית המועצות ויהודים אחרים שיום הכיפורים אינו מדבר אליהם. סך הכול, לפי הערכות צפויים אלפי ישראלים לצאת בסמוך לכניסת יום הכיפורים לחו"ל".

אשר מוסיף ומציין כי "אנחנו עדים לתופעה של לא מעט אנשים שמעוניינים "לברוח" בתקופה הזו מהארץ. באופן יחסי דווקא אצלנו יש ירידה בכמות ההזמנות לעומת שנים עברו, אך ללא ספק מדובר במגמה שאין להתעלם ממנה".

גורם אחר בענף התיירות התקשה להתלהב יתר על המידה אל אותה תופעה הנופשים ביום הכיפורים הצוברת תאוצה בשנים האחרונות. "אמנם זו הפרנסה שלנו בסופו של יום, ובאמת בגלל יום כיפור מדובר כביכול ביום "מבוזבז" עבור חלק מן האנשים, אך בכל זאת נראה לי שלא צריך להעניק חשיפה לתופעה שכזו שמבחינתי נמצאת עדיין בשוליים.

במדינת ישראל שהיא מדינת היהודים יש גם מיעוטים מוסלמיים, יוצאי ברית המועצות ואחרים שהיום הקדוש הזה אינו מדבר אליהם. מצד אחד אפשר להבין אותם הרי יום כיפור הוא כבר ממש לא היום השחור של התיירנים, אבל בכל זאת לא מדובר במסות או כמויות שמצביעות אל נהירה. צריך לקחת את הכול בפרופורציות הנכונות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: