אא

מתכוננים לצום: כך תעבירו את יום כיפור בשלום

טיפים לארוחה המפסקת, התנהגות נכונה במהלך רכיבה על אופניים והנחיות מיוחדות לקשישים וחולים. מדריך מד"א לקראת יום הכיפורים מכין אתכם בצורה המיטבית לקראת היום המיוחד

| |

יום הכיפורים כבר כמעט כאן ועימו כמדי שנה גם הנחיות מד"א לקראת צליחת הצום והנחיות לשמירה על רוכבי האופניים.

למעלה מ- 2,000 מקרים בממוצע מטופלים על ידי צוותי מד"א מדי שנה ביום הכיפורים, בהם כ- 500 בני אדם נזקקים לטיפול על ידי צוותי טיפול נמרץ של מד"א ולמעלה מ- 100 בני אדם מתעלפים כתוצאה מהצום. גם השנה בנוסף לצוותי מד"א בתחנות, לכונני מד"א הרכובים על אופנועים ולכונני מד"א הפזורים עם אמבולנסים בשכונות ובערים, יתווספו כוננים בעלי ציוד רפואי מתקדם שחלקם אף ינוע בין  בתי הכנסת ברחבי הארץ, ויוכלו להעניק טיפול מיידי לצמים שיחושו ברע.

בנוסף, מספרים במד"א כי יחזיקו בכוננות גבוהה גם שני מסוקים, המשמשים לפינוי ולהצלת חיים באזורים מרוחקים, בצפון הארץ ובדרומה. 

לקראת הצום מספקים במד"א מספר טיפים מרכזיים בדגש על הארוחה המפסקת, ביניהם: הקפדה על שתייה מרובה לפני תחילתו (יש לשתות לפחות ליטר וחצי מים ולהפחית את שתיית המשקאות המכילים קפאין, כמו קפה, תה, קקאו או קולה). כמו כן מומלץ להימנע משתיית משקאות מתוקים וממאכלים מלוחים במיוחד, כמו חמוצים ופיצוחים הגורמים לספיחת נוזלים ולתחושת צמא. במהלך הארוחה מומלץ לשלב גם מאכלים מכל קבוצות המזון: פחמימות מורכבות עם חלבונים וירקות, היוצרים תחושת שובע לאורך זמן רב יותר. 

מד"א ממליץ לחולים, קשישים ונשים בהריון להתייעץ עם רופא לפני הצום, בדגש על חולים הסובלים מאי ספיקת כליות, ממחלות לב, טרשת עורקים, חולים אונקולוגים, מושתלי כליות, לב או כבד, בשל החשש שהמחלה תחמיר עקב הפסקת נטילת התרופות. כך גם הסובלים מסוכרת, לחץ דם גבוה, אפילפסיה, פעילות יתרחוסר של בלוטת התריס ומחלות כליות וכבד. חולי סכרת יקבלו הוראות מהרופא המטפל על מינוני אינסולין שיש להזריק אחרי הארוחה ובמהלך הצום.

על פי התחזית צפוי לשרור מזג אוויר חם בכל רחבי הארץ. במד"א מציינים כי כי טמפרטורות גבוהות, שהייה בחום והימנעות משתייה ומזון עלולים לסכן את הצמים. יש לשים לב במיוחד לתינוקות, ילדים וקשישים במידה ושוררים תנאי חום כבד. בכל מקרה בו מורגשת חולשה כללית ומופיעים סימני התייבשות, כאבים בחזה, הזעה מוגברת או קשיי נשימה, יש להזעיק במהירות את צוותי מד"א בטלפון החירום 101 ולהישמע להנחיות החובשים והפאראמדיקים במוקד עד להגעת הצוותים למקום.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, סיפר כי "על מנת לסייע במידת הצורך לציבור ביום הכיפורים, נערך מד"א בכוננות הגבוהה ביותר ואף מתגבר את הכוננים בבתי הספר בערכות מיוחדות של עזרה ראשונה והחייאה. נמשיך להעניק לציבור את הטיפול הטוב ביותר ולהציל חיים". 


הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: