אא

מנכ"ל השבוע של "פספורטניוז": דניאל זידנמן

הקשר ההדוק עם סוכני הנסיעות, הניסיון שצבר מאביו רב הפעלים בענף ועד לתייחסות נרחבת להחלטת חברת התעופה קוריאן אייר", אותה הוא מייצג להיות הראשונה להפסיק את פעילות קווי הטיסות לישראל במהלך "מבצע "צוק איתן". "הבטיחות מעל לכל". ראיון עם מנכ"ל חברת טורבו תיירות

| |

כמדי שבוע "פספורטניוז" ממשיך במסורת בחירת מנכ"לים מצטיינים בתעשיית התיירות, התעופה והמלונאות הישראלית. והפעם: היכרות עם דניאל זידנמן, מנכ"ל חברת "טורבו תיירות" המסתמן כאחד מהכוחות העולים הן בקרב סוכני הנסיעות והן בקרב אנשי התעופה במחוזותינו.

הוא רק בן 28. אם שם משפחתו מצלצל לכם מוכר, אתם לא טועים. דניאל הוא בנו של סימי זידנמן, אחד מאנשי התעופה החזקים שידע הענף בישראל ומי ששימש בין היתר כמנהל בכיר לשעבר באל-על ונחשב ממקימי הקווים הישירים למזרח ולטורונטו. 

דניאל עצמו החל לעבוד בחברה כשנתיים לאחר סיום שירותו הצבאי, החל מכרטוס והזמנות במשרד ובבוא העת גם לניהול קבוצות וכיום עד לרמת המנכ"ל, זאת בשעה שאביו נסע להגשים את חלומו הגדול כשהעתיק זה מכבר את חייו לאוסטרליה. "למדתי מאבא שלי את כל מה שאני יודע", מבהיר זידנמן הצעיר. "קיבלתי ממנו את כל הכלים להצליח, כך שאני משתדל לעשות את הכול על מנת להוכיח את עצמי".

חברת "טורבו תיירות" עליה כאמור אמון זידנמן ג'וניור בשנים האחרונות, אמונה על ייצוגן של שתי חברות תעופה "צ'יינה סאות'רן אירליינס" (China Southern Airlines) ו-"קוריאן אייר". במסגרת פעילותו השנייה נחשבת לייחודית בתעשייה התעופה והתיירות הישראלית, זאת לאור העובדה כי היא החברה היחידה המפעילה טיסות ישירות בין ישראל למזרח הרחוק (שלוש טיסות שבועיות בקו ת"א -סיאול).

אלא שמבצע "צוק איתן" שהחל בראשית חודש יולי טרף את הקלפים עבור החברה הקוריאנית שזכורה כראשונה שהודיעה על הפסקת פעילות קוויה לישראל, החלטה שעוררה תרעומת בענף. במבט לאחור, וכחודש לאחר ששבו הטיסות לפעילות סדירה, מנסה להסביר זידנמן את הרציונל שעמד מאחורי הפסקת הטיסות. "צריך להבין את כל הגורמים לפני שזורקים תגובות לאוויר", הוא מבהיר ופותח במונולוג אישי בנושא. "קוריאן אייר טסה לישראל רק שש שנים. היא לא ותיקה בישראל כמו החברות האירופאיות או האמריקניות שכבר חוו תקופות לחימה בישראל. 

אסור לשכוח, שגם לקוריאן אייר המצב וההחלטה להפסיק את הטיסות גרמה לנזק אדיר, אבל אף על כך, בטיחות הנוסעים היא דבר ששום חברת תעופה, ועל אחת כמה וכמה חברות במזרח הרחוק הידועות בהקפדה על תחום הבטיחות לא יסכימו לשחק איתו. בישראל צריכים להבין שחברות התעופה במזרח באופן היסטורי לוקחות אחריות לא רק על השירות והטיפול בנוסעים, אלא גם בנושא הבטיחות. לכן אפשר להבין אותם".

ומה לגבי הנוסעים? אלפים מהם שטסים איתכם בקביעות נאלצו לטוס בקונקשיינים בטיסות אחרות במקום להגיע בזמן קצר הרבה יותר למעוז חפצם.

"חשוב לציין שדאגנו למצוא פתרון לכל הנוסעים, טיפלנו באלפים מהם לצורך איתור טיסות חלופיות. זה כמובן לא היה מצב אידיאלי, אבל זו החלטת הנהלת החברה העולמית ולפיה הלכנו. כשאני מסתכל בסך הכולל על התקופה הזו, אני בהחלט יכול לומר בלב שלם שעברנו את המשבר בצורה מצוינת עם מינימום תקלות".

מהו טיב הקשר שלכם בטורבו עם הסוכנים?

"קשר מיוחד, ללא ספק. אין יקר מהסוכנים בעבורנו. בלעדיהם התנועות שלנו היו הרבה יותר נמוכות ועל כך מגיעה להם כל הערכה אפשרית. בשנים האחרונות אנחנו מנסים למצוא את האיזון השיווקי בין סוכני הנסיעות לבין תצורות המכירה הישירה, אבל לרגע לא שוכחים את חשיבות הסוכנים שזוכים מאיתנו לקבלת עמלות בתעריפים מיוחדים ומועדפים".


קוריאן אייר. הייתה לחברת התעופה הראשונה שהפסיקה את פעילות הטיסות במהלך מבצע "צוק איתן"

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: