אא

בארצות הברית חוששים מהתפשטות מחלת נגיף האבולה

אתר Skift מפרסם מידע ראשוני על אמצעים, שעומד הממשל האמריקני לנקוט כדי לאתר נוסעים נכנסים הנגועים במחלה בנמלי התעופה, בנמלי הים ובמעברי הגבול

| |

עפ"י פרסומים של סוכנויות ידיעות, 'המחלקה לביטחון המולדת' הורתה לסוכנים בנמלי תעופה, נמלי ים ומעברי גבול בכניסה לארצות הברית, לבחון כל מי שנכנס למדינה כדי לזהות סימנים פוטנציאליים של מחלת נגיף האבולה.

אלחנדרו מיורקאס, סמנכ"ל 'המחלקה לביטחון המולדת', שהתייחס לנושא בכנס אבטחה בצפון וירג'יניה, לא פירט מה האמצעים הספציפיים, שינקטו סוכני המכס והגנת הגבולות, ומתי הם ייכנסו לתוקף, אך כצעד ראשון החלו לחלק בנמלי התעופה דפי מידע לנוסעים הנכנסים, הכוללים מידע ופרטים על התסמינים של מחלת האבולה, והם מתבקשים להתקשר לרופא, אם הם מגלים תסמינים כאלה או דומים תוך 21 ימים. בארצות הברית התגלה לאחרונה תייר ליברי חולה באבולה המאושפז במצב קריטי בבית חולים בדאלאס. האיש הגיע לדאלאס בסוף ספטמבר, וסביר להניח כי גם הוא לא היה מודע למצבו, כשנכנס לארצות הברית לפני כן. ככל הנראה, מקרה זה עורר את הממשל להתייחס בכובד ראש לנושא מחלת האבולה, שגרמה כבר למותם של יותר מ-3,800 איש, רובם המכריע במערב אפריקה, בעיקר בליבריה, בגיניאה ובסיירה לאונה. הנשיא ברק אובמה אמר כי "אנחנו עובדים על הכנת הליך שיקוף לנוסעים המגיעים אלינו וזאת בנוסף לשיקוף בנמלי תעופה בארצות המקור הנגועות". בליבריה כבר מונהג הליך זה, כשהנוסעים היוצאים עוברים שיקוף לגילוי תסמיני המחלה ונחקרים, אם היה להם קשר לחולה אבולה. ד"ר טום פרידן, מנהל המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן, אמר השבוע כי פקידי הממשל בוחנים את כל האפשרויות "כדי להגביר את בטיחותם של כל האמריקנים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: