אא

אירופה 1917 שוחזר בטבריה

מלון הבוטיק אירופה 1917 משקיף על הכנרת וכולל 24 סוויטות. המלון, ברמת 5 כוכבים, הוקם על ידי ראש העיר לשעבר זוהר עובד ורעייתו אוסנת, בהשקעה של כ-40 מיליון שקלים והינו שיחזור של מלון משנת 1917, שהיה בבעלות משפחת עובד

||| |||

מלון הבוטיק אירופה 1917 נפתח בתחילת אוקטובר בטבריה, בהשקעה של כ-40 מיליון שקלים.

המלון, בבעלותו של ראש העיר לשעבר ורעייתו, זוהר ואוסנת עובד, הינו שיחזור של מלון משנת 1917, שהיה בבעלות משפחת עובד עוד משנות ה-30.

מדובר במלון בוטיק שנוסד לראשונה בשנת 1917, השנה שבה השלטון העות'מאני התחלף במנדט הבריטי. המלון, על חדריו ואגפיו השונים, מהווה עדות למפגש התרבויות העות'מאנית, הבריטית והעברית שנוצר, יחד עם כל הפינוקים הדרושים לחופשה רומנטית מושלמת.

המלון ברמת 5 כוכבים מכיל 24 סוויטות בגדלים שונים, בהן: חדרי גינה בקומה הראשונה עם אמבט חם חיצוני, חדרי מרפסת המזכירים בצורתם את מרפסת רומיאו ויוליה, בקומה ה- 2-3.


חדרי המלון משקיפים על הכנרת וכוללים את כל הפינוקים הדרושים לחופשה רומנטית מושלמת

במלון קיימים כל המתקנים היוקרתיים ביותר לתחושת רוגע, שלווה ואהבה: בריכה חיצונית מחוממת, ספא, מרתף יין, חדר ישיבות, מסעדת שף 'ויקטוריה', עליה מנצח השף אורי ארנון (ארנולד'ס), בוסתן רחב ידיים, באר משאלות, חדר כושר ועוד.

המלון נמצא בלב העיר, על צומת דרכים מרכזית ביותר ומשקיף על הכנרת. הבניין הינו אחד המבנים הראשונים שנבנו מחוץ לחומות העיר העתיקה, וכנהוג באותה תקופה חלקו שימש למגורים וחלקו להשכרה.


מבנה המלון הינו אחד המבנים הראשונים שנבנו מחוץ לחומות העיר העתיקה

בשנת 1929 שכנו במלון משרדי הגדוד הבריטי וב- 1930 נרכש על ידי יעקב בן יצחק עובד, שהפעיל אותו עם בני משפחתו לאורך השנים. במהלך השנים בית עובד הפך למבנה עזוב עד שנרכש, לפני מספר שנים, על ידי זוהר עובד במטרה ל"החזיר עטרה ליושנה" ולהפעיל מחדש את מלון אירופה 1917.

הקסם של המלון הוא שאיננו נבנה בבניה המלונאית הקלאסית. קו העיצוב שנבחר למלון שומר כמעט לגמרי על מראהו עוד משנת 1917 בשימוש בתקרות גבוהות עם עיטורים, חלונות קשתות מסוגננים, אבן בזלת מהתקופה העות'מאנית, טפטים דוגמת הצבע המקורית של החדרים, חרסינות בסגנון טברייני - תורכי, אריחי הרצפה המקוריים שולבו בחדרים החדשים ואפילו הצמחייה ארצישראלית המעניקה תחושה של בוסתן ישראלי אופייני: רימון, תפוז, לימון, תאנה, רוזמרין ועוד.

"מלון אירופה על, המבנה, העיצוב, הדקורציה, הצמחייה והאוכל מביאים את סיפורה ועברה של העיר באופן חדשני ומודרני". מתאר זוהר עובד ומוסיף, "טבריה עבורי היא בית, אך אני מאמין שגם אורחי המלון ירגישו בתשוקה המתעוררת לנוכח המבנה העתיק והסיפור שמאחורי כל אבן שהונחה במקום, כל חמשת החושים מתעוררים ומעצימים את החוויה עבור האורחים. אני מקווה, כמי שמגדל את ילדיו, דור שמיני בעיר, לראות את טבריה הופכת לעיר תיירותית משגשגת ומלון אירופה, כך אני מקווה, מציין רק אבן דרך ראשונה להגשמת חזון זה."


קו העיצוב שנבחר למלון שומר כמעט לגמרי על מראהו המקורי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: